Trwałość serów pleśniowych

1. Data: 2008-08-02 20:05:22

Temat: Trwałość serów pleśniowych
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Zakładając,że są one pokryte szlachetną pleśnią, co się z nimi dzieje na granicy
terminu
przydatności do spożycia? Zakładając,że ser przebywa cały czas w lodówce.

Pleśni na nich przybywa, mam przeczucie,że to już może być podła pleśń.
Co wówczas z takim serem?
Won do śmieci (rakotwórcza pleśń)
Odcinamy nalot i jemy.
Jemy bez żadnych zabiegów.
Co o tym myślicie?
Rentier

2. Data: 2008-08-09 11:53:26

Temat: Re: Trwałość serów pleśniowych
Od: l...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sie, 22:05, Rentier <f...@g...com> wrote:
> [...]
> przydatności do spożycia? Zakładając,że ser przebywa cały czas w lodówce.
>
> Pleśni na nich przybywa, mam przeczucie,że to już może być podła pleśń.

Biorę je "na zapach". Często sery nawet po terminie smakują
rewelacyjnie - po prostu się rozpływają. W bardziej ekstremalnych
przypadkach wyrzucam skórkę a w środku - rozlewający się pyszny smak.
Kiedy jest za późno? Wyczuwalny zapach amoniaku..... Wtedy nie ma rady
i wio do kosza.

3. Data: 2008-08-10 19:22:16

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przypadkach wyrzucam skórkę a w środku - rozlewający się pyszny smak.
> Kiedy jest za późno? Wyczuwalny zapach amoniaku..... Wtedy nie ma rady

Do tej pory też tak testowałem- amoniak i won
Ale ostatnio zauważyłem wykwity pleśni jakby (gatunkowo?) kolorystycznie i kształtowo
innej od
macierzystej.
Wywaliłem...Ale mam wątpliwości..
R.

Mątwa - co z tym zrobic ??
przepisy wódczane z zafermentowanych owoców?
[reklama] Wino, Wina, sklep z winem, wina z całegoświata. www.101win.pl
Do użytkowników ekspresów do kawy ...
Przetwory