Trzeci migdal

11. Data: 2000-04-26 20:41:15

Temat: Odp: Trzeci migdal
Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta <m...@e...elblag.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:lkxN4.41369$h...@n...tpnet.pl...
> Użytkownik Cosa <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:kMwN4.41194

> Sory, ale co to jest zadzenie? Chodzi o coś związanego z zadem (może
> dupczenie???) ?

Literówka - winno być rządzenie

--
Cosa

"Konie trojańskie mają swych rycerzy gdzieś"

12. Data: 2000-04-27 08:34:01

Temat: Re: Trzeci migdal
Od: "Robert Magdziak" <t...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i rady. Dzięki Wam podjęliśmy z żoną
> decyzję że trzeba się tym koniecznie zająć ale będziemy się starali jeśli
> możliwe zmniejszyć (obkurczyć) ten nieszczęsny trzeci migdał a cięcie
> zostawić na koniec jako ostateczność. Jak napisałem w moim pierwszym
poście
> ja mam ten migdał ma go moja córka, ja często chorowałem w dzieciństwie ,
> często choruje moja Kinia u mnie obeszło się bez skalpela może uda się z
> moją córką (patrz mój pierwszy post).

Z tym obkurczaniem migdalu to tez równie bywa...
Moj 4-letni syn przeszło od przeszło 4 miesięcy ma mocno powiększony 3
migdał. Od początku jest pod opieka laryngologa który podobnie jak
okrzyczany dr. Grzegrzółka póbowała mu ten organ zmniejszyć zachowawczo.
Nawet jej sie troche udało i po trzech miesiącach było troche lepiej (ale
dziecko i tak sie męczyło: trudności z oddychaniem, szybkie meczenie,
wyschniete usta itp.)
Po tych trzech miesiącach mały trafił na infekcje i był leczony
antybiotykiem. Co ciekawe po tej kuracji migdał wrócił do poprzednich dużych
rozmiarów i nawet takich że przysłonił mu ujscia kanałów słuchowych, o
oddychaniu nie wspomniajac.
Laryngolog stwierdziła iż nie mozna tego tak zostawić gdyż:
* od 3 migdała (który nota bene jest w tym wieku juz nieaktywny) słuch jest
ważniejszy, a mały ma przez to zatkanie 30dB ubytku
* zatkanie i zwiazana z nim nierównowaga ciśnien w uchu moze być w dłuższym
czasie przyczyną deformacji układu kostek przenoszących drgania z błony
bebenkowej, a to nie jest chyba dobre.
* nie miną ze dwa miesiące jak mały będzie miał zapalenie ucha
* o problemach z nadmierną pracą serca i płuc z tytułu trudnosci z
oddychaniem tylko wspomniala.

Co ciekawe ja miałem tez wycięty 3 migdał w tym wieku, a chorowałem i
choruje tak rzadko iż nie potrafię odpowiedzieć na pytanie kiedy ostatni raz
brałem antybiotyk.

No wiec dośc tego! Migdał tniemy 11.05!
Napisałem tniemy bo faktycznie to się go wycina takimi krzywymi nozyczkami
(w znieczuleniu itp.)

Na koniec moje 3 grosze a propos leczenia.
Nie lubie skrajnosci ani z 1 strony (dr. Grzegrzółka który z nie wycinania
migdała zrobił sobie filozofię życia, i taka propozycja nie przechodzi mu
przez nosogardło) ani takich że lekarz od razu chce ciąc upatrujac w tym
panaceum na leczenie tego organu. We wszystkim musi być umiar i chłodna
analiza.
Próbowałem leczenia zachowawczego przez 4 miesiące - efekt zerowy a moze
nawet ujemny. Stad ta decyzja.

Robert

13. Data: 2000-04-27 08:51:03

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co ciekawe ja mia?em tez wyci?ty 3 migda? w tym wieku, a chorowa?em i
> choruje tak rzadko i? nie potrafi? odpowiedzieae na pytanie kiedy ostatni raz
> bra?em antybiotyk.

Czy tobie ktos placi za wyglaszanie takich opinii ?
Gdyby istnial jakikolwiek zwiazek miedzy chorowaniem a 3 migdalem to by
go usuwali przy grypie i anginie.
A takiego zwiazku nie ma.

3 migdal jest i byl potrzebny.
Rusz jedynie pala i poczytaj Medline, jaka funkcje spelnia 3 migdal
i czego sie pozbawiasz.

Jak nie nosisz kapelusza, to uszy tez nie sa potrzebne,
jak obetniesz to duza bedzie wygoda.

Ludzie czytajcie Medline

14. Data: 2000-04-27 09:44:56

Od: "Robert Magdziak" <t...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 3 migdal jest i byl potrzebny.
> Rusz jedynie pala i poczytaj Medline, jaka funkcje spelnia 3 migdal
> i czego sie pozbawiasz.

Czas przeszly faktycznie jest wlasciwy.... Gdyz JEST on potrzebny do ok. 3
roku zycia, potem powinien zaniknac. Problem w tym ze u niektórych dzieci
zamiast zaniknac patologicznie sie powieksza...
Bez pozdrowien
Robert

15. Data: 2000-04-27 10:07:46

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert Magdziak wrote:

> [...]
> roku zycia, potem powinien zaniknac. Problem w tym ze u niektórych dzieci
> zamiast zaniknac patologicznie sie powieksza...
alez u niektorych dzieci uszy tez rosna nadmiernie i nikt ich nie
przycina.
Skoro migdal nie znika to widocznie funkcja samoregulujaca organizmu
wykazuje potrzebe jego istnienia.

Podwiazanie jader podobno zapobiega rakowi prostaty.
Czy nalezy zatem podwiazywac jajowody kazdemu mezczyznie, ktory ma juz
dzieci, aby zapobiegac rakowi prostaty ?

Po co jajowody, gdy ma 50-60 lat ?
Moze tez uciac .
D.

16. Data: 2000-04-27 13:29:54

Od: m...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Apr 2000 10:07:46 GMT, Dariusz <t...@p...onet.pl> wrote:
>alez u niektorych dzieci uszy tez rosna nadmiernie i nikt ich nie
>przycina.

Bez sensu tw Twoje argumenty. U niektóryh rosną np. guzy nowotworowe i
jednak się je przycina.
Jakoś dziwnie próbujesz wszystkim wmówić, że uszy służą
tylko do podtrzymywania kapelusza, a przecież pełnią dużo ważniejszą
rolę i właśnie im większe (do pewnych granic) tym lepiej.

Renata

17. Data: 2000-04-27 18:41:04

Od: "JDA" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz <t...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> [...]
> Czy nalezy zatem podwiazywac jajowody kazdemu mezczyznie, ktory ma juz
> dzieci, aby zapobiegac rakowi prostaty ?

Przepraszam ze sie wtrace, ale czy mezczyzna ma jajowody ?
A odnosnie Twojej wczesniejszej wypowiedzi, czy 3 migdal to jajnik, ze
usuniecie go spowoduje klopoty z zajsciem w ciaze ? Czlowieku, co Ty
tworzysz ?
Moze tobie trzeba cos uciac ? Moze troche przerostu formy nad trescia ?

18. Data: 2000-04-27 21:01:39

Temat: usuniecie 3 migdala a brak ciezy bylo: Re: Trzeci migdal
Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam ze sie wtrace, ale czy mezczyzna ma jajowody ?

ma kobieta, po zakonczeniu owulacji podobno niepotrzebne
podwiazywac czy nie ?

> A odnosnie Twojej wczesniejszej wypowiedzi, czy 3 migdal to jajnik, ze
> usuniecie go spowoduje klopoty z zajsciem w ciaze ? Czlowieku, co Ty
> tworzysz ?

3 migdal umieszczony jest w przewodzie nosowym , tam gdzie znajduje sie
organ odpowiedzialny za dobor seksualny partnerow na podstawie
weszonych feromonow.
Moze i tak byc, ze bez 3 migdalu dobor seksualny bedzie zaburzony
i kobieta dostanie partnera, zktorym nie bedzie miala dzieci ?

Skad wiesz i masz pewnosc ze ten 3 migdal nie jest za ten dobor pozniej
odpowiedzialny.

o wydzielane
> Moze tobie trzeba cos uciac ? Moze troche przerostu formy nad trescia ?

Wazne ze rozumiesz.
Znana jest teza, ze podwiazanie nasieniowodow ( teraz ok ?)
u mezczyzn moze ich skutecznie chronic od raka prostaty.

Dzisiaj kandydat na senatora, burmistrz Nowego Jorku oglosil ze ma raka
prostaty.
Czy bedac swiadomy zagrozen powinien po zrobieniu dzieci dac sobie
podwiazac nasieniowody ?

Moze teraz by nie mial raka ?

Taka analogia dotyczy zachecaczy do usuwania 3 migdala.
usunalem i ozdrowialem i nigdy nie choruje.

Takiego zwiazku niestety nie ma.
Indywidualnie moze to byc skutecznie, ale
nie na skale masowa.

Tobie jak i kazdemu mezczyznie grozi rak prostaty.
Czy poddasz sie podwiazaniu nasieniowodow zeby raka uniknac.

Podobno ta metoda jest skuteczna w 99 %.

A widzisz, lepiej miec wybor, niz byc poddany takiej procedurze z
urzedu.
A dziecko jest male, bezwolne i to rodzice decyduja o usunieciu
jego 3 migdala.

A co bedzie gdy za 5 lat naukowcy wykaza ten zwiazek
miedzy doborem seksualnym i brakiem zdolnosci do zajscia w ciaze kobiet
a usunieciem 3 migdala

Wtedy nie bedzie odwrotu.

Moze ktos komu usunieto wyrostek robaczkowy tez pozostanie
genetycznie poszkodowany.

Przeciez w lekach homepatycznych skuteczna jest obecnosc 1 molekuly
substancji aktywnej w rozpuszczalniku

a moze ten 3 migdal czy wyrostek robaczkowy
wydzielaja dziennie te kilka molekul, niezbednych dla naszej
odpornosci na nowotwory czy
te kilka molekul wydzielanych przez 3 migdal jest odpowiedzialnych
za poczecie dziecka ?

jestes tego pewny ze tak nie jest ?
D.

19. Data: 2000-04-27 21:19:32

Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy tobie ktos placi za wyglaszanie takich opinii ?
> Gdyby istnial jakikolwiek zwiazek miedzy chorowaniem a 3 migdalem to
> [...]
A czy tobie jakis lekarz , który nie uznaje metod chirurgicznych placi
za
opowiadanie takich bajek ????

> 3 migdal jest i byl potrzebny.
> Rusz jedynie pala i poczytaj Medline, jaka funkcje spelnia 3 migdal
> i czego sie pozbawiasz.

Trzeci migdalek jest czescia pierscienia Waldeyera - skupisk tkanki
limfoidalnej które spelniaja te same funkcje co wezly chlonne - tak
sie
akurat sklada ze czlowiek jest w stanie zyc bez migdalków gardlowych ,
czy trzeciego migdalka.
Nikt nie zaczyna leczenia przerostu migdalka od jego wyciecia -
jednoczesnie trzeba zdawac sobie sprawe ze przeprowadzenie zabiegu
chirurgicznego , zamiast próbowania zmniejszyc go w nieskonczonosc i
leczyc powiklania jest wskazana metoda leczenia.
Nie przegladalem Medline'a - oswiecisz mnie jakiez to wazne funkcje
spelnia ów migdalek ????

--
Cosa

"Konie trojanskie maja swych rycerzy gdzies"

20. Data: 2000-04-28 08:38:39

Od: "Cosa" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dariusz <t...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

< ciach bzdury , bzdury ,. bzdury >

Niniejszym oznajmiam ze w nagrode za tworzenie nowej fizjologii i
opowiadanie wesolych bajek zostaje szanownemu panu Dariuszowi
przyznana bezplatna wycieczka do killfilka. Zeby jednak dac szanse -
wycieczka tylko 30 dniowa.

*PLONK*

--
Cosa

"Konie trojanskie maja swych rycerzy gdzies"

bol w klatce piersiowej
trądzik
ciemna cera
wąsy