Tuja do przesadzenia

1. Data: 2001-08-31 08:04:45

Temat: Tuja do przesadzenia
Od: "adajan" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Rozrosly mi sie iglaki,musze je przesadzic sa duze tuja okolo 2 metry i
inne-
I pytanie czy to sie uda i kiedy najiej to zrobic.
Czy kopac duza dziure ,sypac jakas specjalna ziemie itp.

Pozdrawiam
adajan

2. Data: 2001-09-06 21:10:31

Temat: Re: Tuja do przesadzenia
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "adajan" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam
> Rozrosly mi sie iglaki,musze je przesadzic sa duze tuja okolo 2 metry i
> inne-
> I pytanie czy to sie uda i kiedy najiej to zrobic.

Powinno się udać jeżeli nie popełnisz dużych błędów. Teraz jest najlepszy
termin do przesadzania iglaków.

> Czy kopac duza dziure ,sypac jakas specjalna ziemie itp.

Jeżeli w ogrodzie masz dobrą ziemię to nie potrzeba sypać specjalnej ziemi.
W przeciwnym wypadku do ziemi rodzimej dodaj nieco torfu, kompostu i kory
albo trocin. Na taczkę dodaj też garść nawozu z niską zawartością azotu.
Może to być tzw. jesienny albo zimowy nawóz do iglaków.
Wielkość bryły korzeniowej powinna być podyktowana możliwością przeniesienia
rośliny przez dwie osoby.
W przypadku wystąpienia PPJ czyli Pięknej Polskiej Jesieni z dużą operacją
słoneczną, warto ocieniować przesadzoną roślinę parawanem z jakiegoś jasnego
materiału. Po posadzeniu dobrze podlać roślinę.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-09-10 09:19:26

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> W przypadku wystąpienia PPJ czyli Pięknej Polskiej Jesieni z dużą
operacją
> słoneczną, [...]
A czym to się różni od ZPJ? ;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2001-09-10 09:29:50

Temat: Re: Tuja do przesadzenia - ZPJ
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> napisał(a) w wiadomości:
<9ni0an$cld$1@sunsite.icm.edu.pl>...
>[...]
>operacj?
>A czym to się różni od ZPJ? ;-)

A kiedy (i czy) będzie ta Polska Jesień? Bo trochę roboty w ogrodzie
zostało, a wczoraj i dzisiaj wichura niesamowita!

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-09-10 11:20:20

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> A kiedy (i czy) będzie ta Polska Jesień? Bo trochę roboty w ogrodzie
> zostało, a wczoraj i dzisiaj wichura niesamowita!

Jaka jesień?! Zima będzie! Nie darmo ludowe przysłowie mówi: idzie
wrzesień podkuj buty:-)))))))))
Pozdrawiam
Janusz
PS
W Lublinie +6

6. Data: 2001-09-10 17:14:16

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> operacją
> A czym to się różni od ZPJ? ;-)

Mówią, że nie wszystko złoto co się świeci. Należy przez to rozumieć, że ZPJ
nie koniecznie musi być SPJ (Słoneczna Polska Jesień).
Inaczej. ZPJ bardziej związana jest z kolorem liści niż z obecnością słońca.
:-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

Kostka granitowa