Twarog

1. Data: 2003-08-10 07:16:23

Temat: Twarog
Od: "(Na)Lesnik" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Wiem, że to może głupie pytanie, ale ostatnio mam dostęp do świeżutkiego
mleczka prosto od krowy. Tylko ile w końcu można je pić i zbierać
śmietanę?:) Pamiętam, że babcia robiła z takiego mleka twaróg, ale ja
niestety nawet nie wiem jak się za to zabrać. Czy ktoś krok po kroku
może mi to opisać? Byłbym wdzięczny, a gdyby ktoś jeszcze podał jak
zrobić z tego tzw. "śmierdziucha", to moja wdzięczność sięgnęłaby chyba
zenitu.
--

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik

1. Data: 2003-08-10 17:42:18

Temat: Re: Twarog
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:bh5ute$qn5$1@news.onet.pl,
(Na)Lesnik <n...@s...pl> a écrit:
> [...]
> i zbierać śmietanę?:) Pamiętam, że babcia robiła z takiego mleka
> twaróg, ale ja niestety nawet nie wiem jak się za to zabrać. Czy ktoś

Prosze :
http://minilien.com/?BZrteuxFzU

> Byłbym wdzięczny, a gdyby ktoś
> jeszcze podał jak zrobić z tego tzw. "śmierdziucha", to moja
> wdzięczność sięgnęłaby chyba zenitu.

Polecam pogooglowanie hasla "ser zgliwialy" (osobiscie nigdy nie
robilam)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2003-08-10 18:21:25

Od: "(Na)Lesnik" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-08-10 19:42, Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. napisał:

> Prosze :
> http://minilien.com/?BZrteuxFzU

Dzięki serdeczne - o to mi chodziło, tylko tak głęboko w archiwum nie
szukałem.
Jeszcze raz dzięki:)

> Polecam pogooglowanie hasla "ser zgliwialy" (osobiscie nigdy nie
> robilam)

Nie lubisz? Ale i tak poszukam:)
Jeszcze raz dzięki:)

1. Data: 2003-08-11 05:35:58

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robię tak:
Aby twaróg gliwiał należy go po prostu rozłożyć w cienkiej warstwie i
zostawić na parę dni, codziennie przemieszać. Gdy już dobrze zaśmierdnie
i zrobi się ciągnący, przesmażyć na maśle z solą i kminkiem.

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

Kiełbasa polska - wyrób