Tylko odbić się od dna...

11. Data: 2014-01-20 21:18:54

Temat: Re: Tylko odbić się od dna...
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2014 21:09:25 +0100, zdumiony napisał(a):

> Niektóre chciały jak
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Nawojka

Hint ("szkoła do tego niepotrzebna"): "Naukę czytania i pisania po polsku i
po łacinie wyniosła z rodzinnego domu."

> ledwo uniknęła stosu, za to musiała iść do niekoedukacyjnego zakonu

Musiała??? - "(...)uciekła po kryjomu z Dobrzynia w dniu planowanego dnia
jej ślubu".
Widocznie słusznie się do zamęścia nie rwała, powody są oczywiste,
_chciała_ do zakonu, a nie "musiała".

> Czyli chciały ale nie mogły.

Mogły: "Zaraz potem poszła do zakonu, gdzie prowadziła szkołę nowicjatu. Po
latach została ksienią klasztoru."
Dodam - wykształconą.

A poza tym w tamtych czasach technologicznych(sic!) po co kobiecie byłoby
wykształcenie? No weź się puknij.
--
XL

12. Data: 2014-01-20 21:19:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2014 21:13:11 +0100, zdumiony napisał(a):

> Nie rozumiem, dlaczego segregacja ze względu na rasę, jaka miała miejsce
> w RPA była zła, a segregacja ze względu na płeć ma być dobra.

Jak będziesz miał dzieci, to zrozumiesz.
--
XL

13. Data: 2014-01-20 21:21:05

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> ...koedukacyjnego:
>
> https://www.sternik.edu.pl/o-nas-2/43-nieedukacyjna-
koedukacja

To weź Iksi litra Smirnoff, odbij szyjkę i odbijesz od dna jak należy ;)
I nie zapomnij o kostce lodu. Nie musi być koedukacyjnie, możesz przeca
zorganizować babski comber.

--
????
???

14. Data: 2014-01-20 21:28:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2014 21:04:08 +0100, zdumiony napisał(a):

> były też czasy że kobiety
> nie mogły się uczyć, nawet pisania.

A masz wyjątek z życia jednej z tych "niekoedukacyjnych niemogących":

"Jako uczennica Institutu Błagorodnych Diewic [Instytut Szlachetnie
Urodzonych Panien - odpowiednik żeńskiej pensji] w Petersburgu, a potem
studentka tzw. kursów bestużewskich (w latach 1907-1910) często chadzała, a
raczej była wożona karetą, jak na szlachciankę przystało, do tzw.
Aleksandrynki (obecny Teatr im. Puszkina), do teatru cesarskiego - Theatre
Michel - oraz do potocznie zwanego Marinką, teatru opery i baletu, na
przedstawienia. Był to także okres jej zafascynowania operą.
W tym czasie Rosja była jednym z europejskich centrów ruchów awangardowych.
Bechczyc-Rudnicka uczestniczyła w ,,Pierwszej na świecie prezentacji teatru
futurystów", a także spotkaniu z guru futurystów, Filippo Marinettim,
autorem Manifestu futurystycznego.
Dzięki studiom na Wydziale Humanistycznym Wyższych Kursów Żeńskich, gdzie
wykładali wybitni profesorowie, m.in. Mikołaj Kariejew, znawca wielkiej
rewolucji francuskiej, czy historyk kultury greckiej i filozof, Tadeusz
Zieliński, Bechczyc-Rudnicka zainteresowała się także historią, a w
szczególności rewolucją francuską."
http://teatrnn.pl/leksykon/node/2303/maria_bechczyc_
rudnicka_1888%E2%80%931982
--
XL

15. Data: 2014-01-20 21:30:08

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-20 21:19, Ikselka pisze:
> Jak będziesz miał dzieci, to zrozumiesz.

To chyba nieprędko ;-), ale pamiętam jeszcze swoje dzieciństwo

16. Data: 2014-01-20 21:37:00

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-20 21:18, Ikselka pisze:
> Hint ("szkoła do tego niepotrzebna"): "Naukę czytania i pisania po polsku i
> po łacinie wyniosła z rodzinnego domu."

Widać, je to nie wystarczyło, miała spocząć na laurach tylko dlatgo że
urodziła się kobietą?

> Musiała??? - "(...)uciekła po kryjomu z Dobrzynia w dniu planowanego dnia
> jej ślubu".

Pewnie, kobieta to co najwyżej ma umieć czytać i pisać a potem do
małżeństwa, niech ma kilkanaściorgo dzieci, Dzieci,Kościół,Kuchnia.

> Widocznie słusznie się do zamęścia nie rwała, powody są oczywiste,
> _chciała_ do zakonu, a nie "musiała".

W tamtych czasach to zakon był ratunkiem przed powyższym losem, ale dziś
na szczęście kobiety mają jeszcze jakieś alternatywy. A niektórym się
marzy szariat.

> Mogły: "Zaraz potem poszła do zakonu, gdzie prowadziła szkołę nowicjatu. Po
> latach została ksienią klasztoru."
> Dodam - wykształconą.

Miała wielkiego farta, że nie została spalona na stosie

> A poza tym w tamtych czasach technologicznych(sic!) po co kobiecie byłoby
> wykształcenie? No weź się puknij.

A może się zapytasz, po co nam w tych czasach technologia i wykształcenie?

17. Data: 2014-01-20 21:40:28

Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jej ślubu".
> Widocznie słusznie się do zamęścia nie rwała, powody są oczywiste,
No bo miała tyyyyyle innych możliwości :->

Maciek

18. Data: 2014-01-20 21:49:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2014 21:37:00 +0100, zdumiony napisał(a):

> [...]
> marzy szariat.

> Miała wielkiego farta, że nie została spalona na stosie

Wtedy stos, dziś by się pewnie tylko "zastrzeliła w łazience" :->

> A może się zapytasz, po co nam w tych czasach technologia i wykształcenie?

Żeby mieć więcej problemów.
--
XL

19. Data: 2014-01-20 21:52:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 20 Jan 2014 21:40:28 +0100, Maciek napisał(a):

> No bo miała tyyyyyle innych możliwości :->

Pewnie miała. Jak na TAMTE czasy i swój stan. Nie zapytasz, ZA CO
studiowała na Uniwersytecie? Zanim ją zdemaskowano, oczywiscie.

W TAMTYCH czasach klasztorne życie nie było dla każdego, to była
nobilitacja, nie to co dziś :->
--
XL

20. Data: 2014-01-20 21:53:05

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-01-20 21:49, Ikselka pisze:

> Wtedy stos, dziś by się pewnie tylko "zastrzeliła w łazience" :->

Dziś nikt kobietom nie zabrania studiowania, na razie.

www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
Cynamonowe wyzwanie
Dzieci maja przerabane, ich rodzice nie dbaja o przyszlosc
Ile się daje na Komunię?