USA: Dyskryminacja ze względu na przekonania?

1. Data: 2009-04-22 08:35:47

Temat: USA: Dyskryminacja ze względu na przekonania?
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

<<...Żyjemy w kraju, gdzie można dowolnie wybierać czy związać się
z osobą tej samej płci czy przeciwnej. Myślę jednak, że w moim kraju
i mojej rodzinie małżeństwo powinno być zawierane między kobietą a
mężczyzną. Nie chce obrazić nikogo, po prostu tak zostałam wychowana...>>

Pytanie: jakie konsekwencje może ponieść wyrażający taką opinię w USA?

Odpowiedź tutaj:
http://www.plejada.pl/17,18576,news,1,1,skandal_na_w
yborach_miss_usa,artykul.html

--
CB

2. Data: 2009-04-22 08:46:22

Temat: Re: Dyskryminacja ze względu na przekonania?
Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

I właśnie dlatego cieszę się, że urodziłam się w Polsce.
Tu jednak poprawność polityczna nie jest tak oczywista i obowiązująca.
I niech tak zostanie......

M.

3. Data: 2009-04-22 10:31:31

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> I właśnie dlatego cieszę się, że urodziłam się w Polsce.
> Tu jednak poprawność polityczna nie jest tak oczywista i obowiązująca.
> I niech tak zostanie......
>
> M.

też mnie to cieszy.
A zarazem najbardziej zniechęca do krajów "postępowych" typu USA.

Btw. widzieliście już najnowsze możliwości http://maps.google.pl/ ?
Teraz na 99% obszaru USA, można "przejechać się" dowolną ulicą. W
europie zachodniej na razie szczątkowe pokrycie.
Wystarczy najechać na teren USA, bądz wystarczająco oddalić mapę, tak by
ujęta była Europa zachodnia i nacisnąć tego pomarańczowego ludzika nad
znakiem "+" do skalowania mapy i przeciągnąć go na jeden z obszarów
ktory podświetli się wtedy na niebiesko.

--
"Truth or happiness. Never both."

4. Data: 2009-04-22 11:10:12

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Warszawa też jest tak powoli robiona.... można sobie poogladać uliczki na
Mokotowie. M.

5. Data: 2009-04-22 11:15:31

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

I wiesz, co?
Mam wrażenie, że dzięki "terningowi historycznemu", które z racji
skomplikowanych dziejów przeszlismy, Polacy są dosyć dalecy od myślenia
jednomyślnego.
Tzn, każdy sobie rzepkę po swojemu skrobie (czyli mniej eufemistycznie:
myśli w miarę samodzielnie), co nam wychodzi tylko na zdrowie.

Inną kwestią jest coś co wynika z psycholigwistyki.
Sposób widzenia świata jest, jakby nie było, kształtowany przez sposób
opisywania go, czyli język (i odwrotnie).
Polski jest językiem genialnym. Dzięki naszym przypadkom i odmianie wszystko
możemy powiedzieć na wiele różnych sposobów, co z kolei przekłada się na
nasze elastyczne podejście do świata (czyt: nie kijem go, to pałką).
Angielski, czy niemiecki już nie pozwalają na tego rodzaju hopki.
Za to angielski jest genialny pod kątem tworzenia nowych słów. Czy można to
przełożyć na kesplowoanie świata? (nie wiem...)

M.

6. Data: 2009-04-22 11:16:46

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorowanie :-)).
Dłuższe słowo i człowiek się gubi, cholera :-))

M.

7. Data: 2009-04-22 11:38:14

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

... oraz składni.

Owszem, jezyk PL jest genialny, a przy tym unikalny.
Ma wszystkie główne najlepsze cechy języków.
Jest tylko kilka języków (i to nielicznie reprezentowanych i zdaje się,
że nawet nie są one językami urzędowymi) na całym świecie, które
mogłyby pod tym względem ~konkurować z PL-językiem.

Niesamowite, że właśnie takim językiem się posługujemy. :)

--
CB

8. Data: 2009-04-22 12:18:42

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niesamowite, że właśnie takim językiem się posługujemy. :)

I że on ma bezpośredni wpływ na sposób, w który myślimy...

(no i że zdajemy sobie z tego sprawę :-) )

M.

9. Data: 2009-04-22 12:25:05

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie cbnet <c...@n...pl> tak oto plecie:

> [...]
> mogłyby pod tym względem ~konkurować z PL-językiem.
>
> Niesamowite, że właśnie takim językiem się posługujemy. :)

Kto się posługuje, to się posługuje.
Ty - bywa - bardzo oszczędnie i w zakresie leksyki bardzo monotematycznie.

Qra

10. Data: 2009-04-22 12:32:36

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Ty - bywa - bardzo oszczędnie i w zakresie leksyki bardzo monotematycznie.

...oraz - bywa - nowotworowo.

Ewa

Re: Akta Panslawisty w IPN ,był Sbekiem.
Jadryś i utopia
Akta Panslawisty w IPN ,był Sbekiem.
Męskie rozmiary
Dobrym ludziom