Uczulenie na magnez?

1. Data: 2003-12-14 17:58:29

Temat: Uczulenie na magnez?
Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam problem w domu. Kobieta, lat 24. Zalecone zażywanie magnezu przez
kardiologa.
Badania laboratoryjne przed rozpoczęciem podawania Mg: 1,7

Początkowo zalecone zażywanie Magne-B6 (mleczan magnezu [0,048g jonów Mg] +
pirodyksyna [0,005g], 2x2tabl.). Po około miesiącu zażywania wykonane
badania kontrolne wykazały spadek poziomu magnezu do 1,5

Zalecono zmianę leku na Magnefar-B6 (wodoroasparaginian magnezu [0,034g
jonów Mg] + pirodyksyna [0,005g], 1x2tabl. wieczorem). Od początku
występowała reakcja organizmu, której jednak wcześniej nie kojarzyliśmy jako
reakcję na ten specyfik.
Po zużyciu pierwszego opakowania (60 tabl.) objawy się nasiliły: wysypka
występująca na całym ciele (początkowo tylko ręce i nogi), zaczerwienienie.
Ostatnio zaobserwowaliśmy bardzo obfitą i swędzącą wysypkę na plecach.
Objawy występują zawsze wieczorem, po zażyciu tabletek i są neutralizowane
Calcium i ustępują - do rana zwykle nie ma śladu.

Dodam, iż pośród potencjalnych sprawców nieszczęścia podejrzewaliśmy również
tabletki antykoncepcyjne Stediril 30.

Stąd chciałbym zadać następujące pytania:
1) czy tego rodzaju reakcja na magnez w powyższych postaciach jest często
spotykana?
2) czy fakt, iż poziom magnezu po zastosowaniu pierwszego środka (Magne-B6)
w organiźmie spadł ma (z przekonującym prawdopodobieństwem) związek z
reakcją organizmu na dalsze podawanie magnezu? (Inaczej: czy zachodzi
związek pomiędzy interakcją organizmu a obniżeniem poziomu magnezu na skutek
podawania go w syntetycznej postaci, co wykazały badania?)
3) w zaistniałej sytuacji, czy istnieje alternatywna możliwość podniesienia
poziomu magnezu we krwi?
4) czy ma sens w ogóle podawanie Mg z Ca (dla złagodzenia objawów), czy też
magnez jest i tak natychmiast neutralizowany?

Pozdrawiam,
Woo.

PS. Wiem, i tak trzeba pójść do lekarza. ;-)

-------------
- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
-------------
http://woo.prv.pl
Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

2. Data: 2003-12-14 19:12:15

Temat: Re: Uczulenie na magnez?
Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zalecono zmianę leku na Magnefar-B6 (wodoroasparaginian magnezu [0,034g
> jonów Mg] + pirodyksyna [0,005g], 1x2tabl. wieczorem).

Ups! Pomyliłem się. Zmiana nastąpiła na SLOW-MAG B6 (chlorek magnezu [0,064g
Mg2+] + pirodyksyna [0,005g]). Dawkowanie jak powyżej. Nie wiem, na ile to
może mieć znaczenie, ale na wszelki wypadek koryguję. :-)

Pozdrawiam,
Woo.

-------------

3. Data: 2003-12-14 23:48:55

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

możesz mieć np. uczulenie nie na sam magnez, lecz na substancję pomocniczą
uzytą do produkcji konkretnych tabletek. być może zmiana preparatu spowoduje
ustąpienie objawów. równie dobrze, to moze nie mieć żadnego zwiazku z
magnezem

4. Data: 2003-12-15 21:48:14

Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "justy" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
spowoduje
> ustąpienie objawów. równie dobrze, to moze nie mieć żadnego zwiazku z

Chodzi akurat nie o mnie, ale o moją dziewczynę. To tak tytułem wyjaśnienia.
Dzięki za odpowiedź, może masz rację.
Mam nadzieję, że jeszcze jakiś lekarz może się wypowie i odpowie
przynajmniej na część moich pytań.

Pozdrawiam,
Woo.

- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
http://woo.prv.pl
Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

[spam] Wystawiem książki medyczne na Allegro
Co na poparzone podniebienie?
refundacja leczenia kanalowego?
Poradnia leczenia migreny
Novynette a krwawienia