Ukladanie wykladziny dywanowej - pytania

1. Data: 2004-06-23 08:23:10

Temat: Ukladanie wykladziny dywanowej - pytania
Od: "grzegorz" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam maly dylemat przed ukladaniem wykladziny dywanowej w pokoju w bloku.

Otoz obecna podloga, to stara rozeschnieta klepka, ktora zamierzam usunac.
Pod klepka sa plyty gipsowo-kartonowe do ktorych na klej (taki czarny) byla
przyklejona w/w kepka.
Plyty sa mocno przytwierdzone do podloza, wiec nie chce ich zrywac.

Czy takie podloze nie jest zbyt miekkie do bezposredniego ulozenia
wykladziny dywanowej ?
Nie chce aby po wstawieniu mebli, zaczely sie robic dziury w wykladzinie :-(

I drugie pytanie:
Czy wykladzina posiada jakas warstwe przeciw-wilgociowa, czy trzeba cos
takiego dodatkowo stosowac pod nia ?

Z gory dziekuje
Grzegorz.

1. Data: 2004-06-23 14:28:14

Temat: Re: Ukladanie wykladziny dywanowej - pytania
Od: "Zygusik" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Otoz obecna podloga, to stara rozeschnieta klepka, ktora zamierzam usunac.
> Pod klepka sa plyty gipsowo-kartonowe do ktorych na klej (taki czarny)

Chyba lepik

byla
> przyklejona w/w kepka.
> Plyty sa mocno przytwierdzone do podloza, wiec nie chce ich zrywac.

Jak są równe to po co ?

> Czy takie podloze nie jest zbyt miekkie do bezposredniego ulozenia
> wykladziny dywanowej ?

Raczej jest na pewno

> Nie chce aby po wstawieniu mebli, zaczely sie robic dziury w wykladzinie :-(

Gips się raczek wykruszy.Na 100 % :-(

> I drugie pytanie:
> Czy wykladzina posiada jakas warstwe przeciw-wilgociowa, czy trzeba cos
> takiego dodatkowo stosowac pod nia ?

Lepik służył pod klepkami jako izolacja przeciwwilgociowa.Na spodnią warstwę
wykładziny raczej nie licz.Na twoim miejscu na płyty położyłbym grubą folię
izolacyjną, na niej dwie warstwy płyty MDF ułożone z przesunięciem.(Są też
płyty podłogowe wiórowe z wpustem 19 mm.Bardzo fajna rzecz.) I na to dopiero
wykładzina.Taka jest moja sugestia.Pozdrawiam.Zygusik
GG: 5024219

1. Data: 2004-06-24 11:38:57

Od: AS <a...@i...zabrze.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> płyty podłogowe wiórowe z wpustem 19 mm.Bardzo fajna rzecz.) I na to dopiero
> wykładzina.Taka jest moja sugestia.Pozdrawiam.Zygusik
Ja bym polozyl plyty OSB zamiast MDF 1 warstwa i dalej jw
Pozdr.
Andrzej

1. Data: 2004-06-25 15:05:32

Od: "Zygusik" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym polozyl plyty OSB zamiast MDF

Oczywiście.Przepraszam.Pomyliłem się.Ale i tak dałbym 2 warstwy krzyżujące
się :-).Będzie równiej.Pozdrawiam.Zygusik
GG: 5024219

1 warstwa i dalej jw
> Pozdr.
> Andrzej

stolarz -zielona góra
[spam]- kostka brukowa i nie tylko .....
ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio
elektrolux silencer
Gięte fronty meblowe z mdf