Ukryta epidemia [kto zgadnie?]

1. Data: 2007-04-11 11:26:41

Temat: Ukryta epidemia [kto zgadnie?]
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Choroba ta dotyka coraz większą liczbę ludzi, a mimo to zarówno lekarze, jak
i pacjenci bardzo często nie rozpoznają jej objawów. Tymczasem
niezdiagnozowana ........ może przerodzić się przewlekłe schorzenie.

(...) Ponad połowa przypadków ........ nie zostaje zdiagnozowana, co
potęguje cierpienie chorych i na dłuższą metę zmniejsza ich szanse na
wyleczenie - ostrzega Enric Alvarez ze szpitala w Sant Pau w Barcelonie.

Lekarze nie zawsze stawiają prawidłową diagnozę, bo symptomy tego schorzenia
są często niejednoznaczne. Dużo istotniejsze jest jednak to, że wielu
chorych z rezygnacją godzi się na swoje złe samopoczucie i ani oni, ani ich
najbliżsi nie dostrzegają, że zły humor, bóle pleców i głowy, problemy ze
snem czy brak ...... w rzeczywistości są skutkiem ......
[...]
Powodem tak dużej liczby niezdiagnozowanych przypadków ..... jest fakt, iż
"wiele osób ma błędne wyobrażenie o tej chorobie - wyjaśnia dr Enric Avarez.
[...]
NIEPOKOJĄCE OBJAWY:

http://portalwiedzy.onet.pl/4868,11116,1402616,1,cza
sopisma.html

2. Data: 2007-04-11 11:45:22

Temat: Re: Ukryta epidemia [kto zgadnie?]
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> Lekarze nie zawsze stawiają prawidłową diagnozę, bo symptomy tego schorzenia
> są często niejednoznaczne.

Zwykle wystarczy wykluczyć schorzenia dające podobne objawy. Wtedy
pozostaje jedynie sfera psychiki.

> Dużo istotniejsze jest jednak to, że wielu
> chorych z rezygnacją godzi się na swoje złe samopoczucie

Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Wcale sie nie godzi, ale nie ma siły
samodzielnie podjąć działań. To różnica.

E.

3. Data: 2007-04-11 13:15:10

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E." <e...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zwykle wystarczy wykluczyć schorzenia dające podobne objawy. Wtedy
> pozostaje jedynie sfera psychiki.

To nie jest łatwe [u nas w kraju szczególnie] bo właściwie do wykluczenia
tych schorzeń potrzeba specjalisycznych konsultacji -m.inn
endokrynologicznej, neurologicznej a nawet neurohirurgicznej [analizy
badania RM lub TK]. A na to się czeka dość długo...a przy takim nasileniu
zjawiska jak obserwowane obecnie w populacji graniczy to wręcz z
niemożebnością...że o poważnym niedostatku !dobrze! przygotowanych do
sprawnego diagnozowania psychologów [klinicznych] nie wspomnę...

> Nie zgodzę się z tym twierdzeniem. Wcale sie nie godzi, ale nie ma siły
> samodzielnie podjąć działań. To różnica.

I to jest punkt kluczowy...niezgoda [lęk] jest multiplikcją subiektywnego
poczucia doświadczanego cierpienia.
"Kto boi się cierpienia cierpi już z samego lęku"A.Mick.
Zwykle zgoda na nie -akceptacja stanu i sytuacji [choćby i owa "rezygnacja"
"wymuszona" zmęczeniem jakąś krańcową psychiczną samoudręką] powoduje
natychmiastową i znaczącą poprawę samopoczucia...

4. Data: 2007-04-11 13:54:32

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> "Kto boi się cierpienia cierpi już z samego lęku"A.Mick.

Owszem. 95% osób z przebytą depresją powie Ci, że panicznie boi sie jej
nawrotu i zrobi niemal wszystko by tego uniknąć.

> Zwykle zgoda na nie -akceptacja stanu i sytuacji powoduje
> natychmiastową i znaczącą poprawę samopoczucia...

Sądzę, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.
Ale to jak z posiadaniem dzieci. Gdyby Ci ktoś potrafił powiedzieć jak
to jest je mieć, świat dawno by wyginął.

E.

5. Data: 2007-04-11 14:52:22

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem. 95% osób z przebytą depresją powie Ci, że panicznie boi sie jej
> nawrotu i zrobi niemal wszystko by tego uniknąć.

i tym samym staje na drodze do jej reemisji...[samospełnienie lękowe] ;)

> Sądzę, że nie bardzo wiesz o czym piszesz.
> Ale to jak z posiadaniem dzieci. Gdyby Ci ktoś potrafił powiedzieć jak
> to jest je mieć, świat dawno by wyginął.

Wiem co piszę -tak w temacie depresji jak i dzieci... ;)
Wielokrotnie [miałem] mam i jedno i drugie...co ciekawe dzieci [na mnie]
działają lepiej niż najlepsze antydepresanty...ale to kwestia przyjętego
sposobu patrzenia na wszystko. ;)

6. Data: 2007-04-11 15:49:52

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

wiadomościnews:evipan$248$1@achot.icm.edu.pl...

> [...]
> Wielokrotnie [miałem] mam i jedno i drugie...co ciekawe dzieci [na mnie]
> działają lepiej niż najlepsze antydepresanty...ale to kwestia przyjętego

Wyjaśniłeś - najlepiej, jak można :-)
Też wiem, o czym piszę. Dzieci i depresja u mnie też się wykluczają.
Dziś mam (już) tylko dzieci.
Chętnie powiem komuś, kto ich nie ma, jak to jest je mieć. I na pewno
od mojej interpretacji świat nie wyginie :-))))

7. Data: 2007-04-11 18:39:55

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@y...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]

Chętnie powiem komuś, kto ich nie ma, jak to jest je mieć. I na pewno
od mojej interpretacji świat nie wyginie :-))))

Owa "interpretacja" to nic inego jak zaprzestanie koncentrowania się na
sobie [a dokładniej na lęku o siebie -ot chory/przesadny introwertyzm] a
rozpoczęcie dostrzegania,perceptuowania, życia tymi bodźcami które
oferuje-darowuje nam świat zewnętrzny...w tym choćby owe jakże intensywnie
absorbujące nas sobą dzieciaki...[to ma w sobie coś -duuużo- ze swoistej
kontemplacji życia] ;)

8. Data: 2007-04-11 18:52:28

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky napisał(a):

> [...]

Może po prostu miałeś chandrę?

> Też wiem, o czym piszę. Dzieci i depresja u mnie też się wykluczają.

U Ciebie. U setek innych nie. U kolejnych setek fakt związany z
posiadaniem dzieci wywołuje depresję poporodową, która w skrajnych
przypadkach może przekształcić się z długotrwałą, wymagającą
specjalistycznej pomocy.

> Owa "interpretacja" to nic inego jak zaprzestanie koncentrowania się na
> sobie

Wszystko fajnie, o ile dotyczy teorii. W praktyce nieco inaczej to wygląda.
Przeżywanie cierpienia często wyklucza otwarcie na świat zewnętrzny.
Musiałbyś popatrzeć na osoby w cyklofrenii lub w depresji pourazowej, po
śmierci najbliższych itp.

E.

9. Data: 2007-04-11 19:33:25

Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Apr 11, 8:52 pm, "E." <e...@o...pl> wrote:
> [...]
> Przeżywanie cierpienia często wyklucza otwarcie na świat zewnętrzny.
> Musiałbyś popatrzeć na osoby w cyklofrenii lub w depresji pourazowej, po

Jak wnoszę, jesteś specjalistką (?)
To powiedz, jak myślisz, czy osoba taka jak XL (czyli ja), mogła
kiedykolwiek przejść coś z tego, o czym tu piszesz?
Jestem ciekawa Twoich zdolności diagnostycznych :-)
Jeśli powiesz "tak" - to twoje postępowanie wobec mnie (całokształt)
jest chyba niezbyt poprawne. Jeśli powiesz "nie"...
W każdym razie wypowiedz się. Na razie widzę, że kreujesz się na jakiś
tam autorytet. Zweryfikujmy to.

10. Data: 2007-04-11 19:35:08

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może po prostu miałeś chandrę?

Widzę nie jesteś zbyt rzeczowo ustosunkowana do tematu...a wydawałoby się że
;P
Ile twoim zdaniem trwa taka chandra która jeszcze nie jest depresją? ;)

> [...]
> specjalistycznej pomocy.

> Wszystko fajnie, o ile dotyczy teorii. W praktyce nieco inaczej to

Szczególnie jak się próbuje praktykować na innych -co? ;P
To twój problem widzę -nie mój. Ja znam sprawę od wewnątrz i to o wiele
bardziej praktycznie niż ci się wydaje... ;)

> Przeżywanie cierpienia często wyklucza otwarcie na świat zewnętrzny.

Mocno wielu utrudnia ale nikogo nie wyklucza w 100%. To duża sztuka się
"przedrzeć"przez własne czy czyjeś cierpienie [poprzez zaakceptowanie
o] -ale na tym polega mistrzostwo w dziedzinie zwanej uczestniczeniem w
życiu [swoim i innych]. Czy warto ćwiczyć się w czymkolwiek innym jeśli się
tej sztuki jeszcze nie opanowało? Raczej nie... ;)

> Musiałbyś popatrzeć na osoby w cyklofrenii lub w depresji pourazowej, po
> śmierci najbliższych itp.

Wiem z autopsji co to skoncentrowanie na własnym cierpieniu i wiem jakie są
tego przyczyny oraz jak się z tego wyrwać-na własny użytek. Więc nie muszę z
zewnątrz patrzeć na takich by choć trochę tego -jak proponujesz- liznąć[jak
ty?]. Czyżby tobie jedynie tylko to patrzenie jednak pozostawało... ;)

Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?
Teściowie i ja. [długie]
Religijność i altruizm -wrodzone...?
Szkolne mundurki do TrybunałuKonst....czyli Polacy wciąż myślą totalitarnie?
Pozdrowienia dla niebiańskiego fanklubu! ;)