Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?

1. Data: 2007-04-11 08:03:05

Temat: Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?
Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
"puciek2" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
news:evhim7$p0m$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> wystąpięnia nagrody w dwóch pozostałych wynosi 2/3.
>
> 2. Sytuacja osoby, która 'przegapiła początek' tzn. losowanie 1 z trzech
> bramek a następnie odsłonięcie trzeciej. Taka osoba, która nie wie nic o
> historii losowań i widzi przed sobą dwie bramki. A następnie słyszy jak
> prowadzący pyta, w której bramce jest nagroda. Ma szansę równą 1/2 na
> wylosowanie nagrody.
>
> Po takim sklejeniu z jakiegoś powodu intuicja wysuwa jako reprezentanta
> drugą sytuację. Byćmoże wynika to z przyzwyczajenia bo sytuacja 2 wydaje się

Zadajesz Pan Drogi puciek2 pytanie: "Macie jakieś inne pomysły ?"
Domyślnie chodzi Panu zapewne o pomysł nazwania szansy słowem
określającym proporcję.
Tradycyjnie proporcja, skala, stosunek, iloraz - to nazwa złożona z dwóch
członów. Pierwszy człon to JEDEN a drugi człon to ilość możliwości.
Jedne drzwi z 3 nazwiemy słowem 1:3, natomiast jedne drzwi z 2 nazwiemy 1:2.
Pan chciałbyś, aby drzwi o nazwie 1:2 zachowały nazwę z czasów, gdy
nazywały się 1:3 a więc z czasów gdy możliwości wyboru było 3 a nie 2.
Kieruje Panem zapewne sentyment i konserwatyzm
ale?
ale PROCESY zachodzące w obiektywnym świecie nie są oparte na
sentymentach lecz na jednoznaczności a mądrość ludowa (filozofia chłopska)
mówi tak: "co było a nie jest - nie pisze się w rejestr".
Gruziński bard Bułat Okudżawa ujął to poetycko: "Co było, nie wróci i szaty
rozdzierać by próżno".
Kiedyś był 22.02.2003 ale już nie jest.
Kiedyś drzwi miały nazwę 1:3 ale już nie mają.
Upłynął czas i coś się zmieniło w świecie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nowe FORMY mają nowe NAZWY. :-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
PS. nieporozumieniem jest stwierdzenie, że jakoby rzekomo
"prawdopodobieństwo wystąpienia nagrody w dwóch pozostałych wynosi 2/3"
przecież losujący nie losuje 2 drzwi lecz jedne, a w demokracji każde drzwi
mają taką samą nazwę. Prawdopodobieństwo 2/3 zachodziłoby jedynie
wówczas, gdyby losujący miał prawo wybrać dwoje drzwi z 3
- a to już inna GRA. :)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?

2. Data: 2007-04-11 12:50:30

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <r...@g...pl> wrote in message news:evi4nj$kj0$1@inews.gazeta.pl...
> Prawdopodobieństwo 2/3 zachodziłoby jedynie wówczas,
> gdyby losujący miał prawo wybrać dwoje drzwi z 3
> - a to już inna GRA. :)

Nie, nie inna ... właśnie wybiera tak, gdy zmienia
decyzje po odsłonięciu drzwi przez prowadzącego...
Wybiera wtedy dwoje drzwi z 3, z tym że jedne z tych
2 są otwarte. Rozumiesz?

3. Data: 2007-04-11 19:28:25

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

/autor: Ziew Pszemol /

Wybierałby 2/3 gdyby typowanie polegało na wskazaniu drzwi, które odrzuca
- a to inna GRA. :-)

4. Data: 2007-04-12 01:46:10

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"ksRobak" <r...@g...pl> wrote in message news:evjcsu$mvv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> 2 są otwarte. Rozumiesz?
> /autor: Ziew Pszemol /
>
> Wybierałby 2/3 gdyby typowanie polegało na wskazaniu drzwi,

Nie rozumiesz o czym mowa. Wybiera pomiedzy 1/3 i 2/3.
A ja juz nie mam cierpliwosci aby Ci to znowu tlumaczyc.

5. Data: 2007-04-12 06:30:55

Od: assembler <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiesz o czym mowa. Wybiera pomiedzy 1/3 i 2/3.
> A ja juz nie mam cierpliwosci aby Ci to znowu tlumaczyc.

Chyba nie ma po co.
Po wielu latach czytania ks. Robaka stwierdzam,
ze on tylko udaje. Nie mozna byc _az_ takim idiota.
--
assembler

6. Data: 2007-04-12 07:51:25

Od: "ksRobak" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"assembler" <a...@p...onet.pl>

> [...]

> Chyba nie ma po co.
> Po wielu latach czytania ks. Robaka stwierdzam,
> ze on tylko udaje. Nie mozna byc _az_ takim idiota.

Drogi i kochany Panie assembler. :-)
Z pańskiej wypowiedzi wnioskuję, że Pan nie rozumiesz co znaczy 'inna GRA'.
Proszę zobaczyć:

GRA Robakksa:
~~~~~~~~~~~~~
Prowadzący grę poleca uczestnikowi:
"proszę wskazać drzwi za którymi NIE MA nagrody"
Za prawidłowe wytypowanie 'drzwi pustych' uczestnik otrzyma nagrodę, która
domyślnie może znajdować się za jednymi z dwóch pozostałych drzwi.

Kapujesz Pan - czy mam sprawę wyłuszczyć jeszcze prościej i konkretniej? :-)
Edward Robak*
Uwaga: kopia na free-pl-prawdy
~>°<~
Może już pora spojrzeć PRAWDZIE prosto w jej wybałuszone oczy?
--
Dlaczego wciąż znajdują się nowi idioci, dający wciągać się w 'dyskusje'
z Robakiem? /AW/

7. Data: 2007-04-13 16:25:44

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie rozumiesz o czym mowa. Wybiera pomiedzy 1/3 i 2/3.

Wybacz, ale z treści zadania to nie wynika.

8. Data: 2007-04-13 17:28:20

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej WoLniak" <m...@w...pl> wrote in message

> Wybacz, ale z treści zadania to nie wynika.

Jak to nie wynika? Czy miejsce nagrody się zmienia?
Nie. A więc nagroda jest tam, gdzie na początku...

9. Data: 2007-04-13 19:14:17

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Maciej WoLniak" <m...@w...pl> wrote in message

> Jak to nie wynika? Czy miejsce nagrody się zmienia?
> Nie. A więc nagroda jest tam, gdzie na początku...

To znaczy, gdzie?
W treści zadania nie ma założenia, że prowadzący
zawsze, świadomie i celowo otwiera drzwi bez
nagrody. Dośpiewałeś to sobie.
Ja zaś twierdzę, że nie należy zmieniać decyzji.
Prowadzący z pewnością stara się ciąć koszty...
dał mi drugą szansę, to znaczy, że wybrałem
dobrze. Mam pewność, że nagroda jest za
moimi drzwiami.
A teraz udowodnij mi to, co twierdzisz - że
nagrody tam nie ma z prawdopodobieństwem
2/3.

10. Data: 2007-04-14 12:34:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja zaś twierdzę, że nie należy zmieniać decyzji.
> Prowadzący z pewnością stara się ciąć koszty...
> dał mi drugą szansę, to znaczy, że wybrałem

To błędne założenie. Prowadzący ma na celu
uczynić teleturniej CIEKAWYM a nie chronić
nagrody przed wygraniem...
Wartość tej nagrody jest NIEWSPÓŁMIERNIE mała
w porównaniu z kosztami przygotowania i transmisji
takiego programu. Telewizja odrabia sobie te
koszty z ogromną nawiązką sprzedając czas reklamowy.
Nagroda jest tutaj kroplą w morzu i nie ma sensu
myśleć, że ktoś chce jej zawsze "oszczędzić" bo
to uczyniłoby konkurs nieciekawym.

> A teraz udowodnij mi to, co twierdzisz - że
> nagrody tam nie ma z prawdopodobieństwem
> 2/3.

Prowadzący oferuje otwarte drzwi w sposób LOSOWY.
A więc niektóre wybory nie dostają takiej oferty,
inne dostają, i rozważamy tylko te, które taką
ofertę dostają. Capisci?

Teściowie i ja. [długie]
Religijność i altruizm -wrodzone...?
Szkolne mundurki do TrybunałuKonst....czyli Polacy wciąż myślą totalitarnie?
Pozdrowienia dla niebiańskiego fanklubu! ;)
Re: Pytanie o granice...;)