Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?

11. Data: 2007-04-14 13:18:25

Temat: Re: Trzy bramki ... Dlaczego ?
Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:evq05c.4tk.1@poczta.onet.pl...
> "Maciej WoLniak" <m...@w...pl> wrote in message
>
> To błędne założenie.

Jasne, tylko Twoje są bezbłędne, prawda?

> Prowadzący ma na celu
> uczynić teleturniej CIEKAWYM a nie chronić
> nagrody przed wygraniem...

Czy uważasz, że teleturniej zrobiony według Twoich
założeń będzie ciekawy? Pewne rzeczy mogę przyjąć
na wiarę lub kompromis... ale to udowodnij.

> Wartość tej nagrody jest NIEWSPÓŁMIERNIE mała
> w porównaniu z kosztami przygotowania i transmisji
> takiego programu.

Gdzie w treści zadania masz podane, jaka jest wartość
nagrody?

> Prowadzący oferuje otwarte drzwi w sposób LOSOWY.
> A więc niektóre wybory nie dostają takiej oferty,
> inne dostają, i rozważamy tylko te, które taką
> ofertę dostają. Capisci?

Nie, nie capisci. Gdzie w treści zadania jest, że prowadzący
oferuje te drzwi w sposób losowy? Poza tym, dobrze -
prawdopodobnie tak właśnie by robił. Podaj mi przyczynę,
dla której uważasz, że zdarzenie "gracz dostaje drugą
szansę" będzie niezależne od jego pierwszego wyboru.
A nie sądzisz, że jeśli już ten nieciekawy teleturniej ma być
ciekawy, to jest bez sensu robić go tak, żeby każdy
zawodnik zmieniał decyzję?

12. Data: 2007-04-14 23:39:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jasne, tylko Twoje są bezbłędne, prawda?

Niektóre są błędne.
Tłumaczę Ci jednak gdzie się pomyliłeś w swoich.
Nie zgadzasz się?

> Czy uważasz, że teleturniej zrobiony według Twoich
> założeń będzie ciekawy? Pewne rzeczy mogę przyjąć
> na wiarę lub kompromis... ale to udowodnij.

Co mam udowodnić? Przecież tu nie jest mowa o jakimś
wyimaginowanym teleturnieju! Mowa jest o teleturnieju
który dział się w rzeczywistości i był bardzo popularny
w latach 1963-1977. Teleturniej nazywał się tak:
"Let's Make a Deal" a jego prowadzący nazywał się
właśnie Monty Hall. I stąd nazwa "problem montiego halla".
Poczytać sobie o nim możesz w wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Let%27s_Make_a_Deal

> Gdzie w treści zadania masz podane, jaka jest wartość
> nagrody?

Treść zadania jest esencją matematyczną wyjętą
z kontekstu teleturnieju... Poczytaj z linku wyżej.

> [...]
> A nie sądzisz, że jeśli już ten nieciekawy teleturniej ma być
> ciekawy, to jest bez sensu robić go tak, żeby każdy

Ale właśnie o to chodzi, że wielu ludzi myśli jak ksRobak
i wydaje mu się, że wybór jest pomiędzy 50%-50% i nie zmienia.
Oczywiście nawet w takiej sytuacji ma 1/3 szansy na wygraną :)

13. Data: 2007-04-15 06:39:29

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie Monty Hall. I stąd nazwa "problem montiego halla".
> Poczytać sobie o nim możesz w wikipedii:

Poczytałem. I pamiętam polską wersję, choć nie pamiętam
tytułu. Nie. Teleturniej, o którym mowa, wyglądał inaczej.
Nie mówimy o rzeczywistym teleturnieju. Mówimy o
wyimaginowanym. Może Ci się zdawać, że różnice są
nieistotne; teoretykom zawsze się zdaje, że to, co
pomijają, jest zupełnie nieistotne. A ja dobrze
pamiętam, że czasami samochód się pokazywał
właśnie w tej bramce, którą prowadzący odsłaniał.
Zdaje mi się, że prowadzący odsłaniał zawsze
pierwszą z brzegu, ale za to nie ręczę.

Nie mówimy o realnym teleturnieju, toteż ponawiam
pytanie. Czy uważasz, że teleturniej zrobiony WEDŁUG
TWOICH ZAŁOŻEŃ będzie ciekawy?

> Treść zadania jest esencją matematyczną wyjętą
> z kontekstu teleturnieju... Poczytaj z linku wyżej.

Bardzo słusznie. Treść zadania jest uproszczonym,
teoretycznym modelem. Bardzo uproszczonym,
rażąco uproszczonym, bezsensownie uproszczonym.
Gdzieś w tych uproszczeniach wcięło realny problem.
Co zostało, nie ma sensu ani praktycznie, ani
teoretycznie.

14. Data: 2007-04-16 12:29:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pamiętam, że czasami samochód się pokazywał
> właśnie w tej bramce, którą prowadzący odsłaniał.
> Zdaje mi się, że prowadzący odsłaniał zawsze

I co się wtedy działo skoro odsłonił te z nagrodą?
Przecież w tym momencie koniec zabawy jest...
Bez sensu.

> Nie mówimy o realnym teleturnieju, toteż ponawiam
> pytanie. Czy uważasz, że teleturniej zrobiony WEDŁUG
> TWOICH ZAŁOŻEŃ będzie ciekawy?

Tak jest. Bo do końca nie znasz zakończenia.

> [...]
> rażąco uproszczonym, bezsensownie uproszczonym.
> Gdzieś w tych uproszczeniach wcięło realny problem.
> Co zostało, nie ma sensu ani praktycznie, ani

Przyykro mi, ale ja najbardziej widzę sens.

15. Data: 2007-04-16 15:15:34

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I co się wtedy działo skoro odsłonił te z nagrodą?
> Przecież w tym momencie koniec zabawy jest...
> Bez sensu.

Obejrzyj, a zobaczysz, jak dalece odbiega Twoja
teoria tego teleturnieju od realiów tego teleturnieju.
Ja tam streszczał go nie będę.

> Tak jest. Bo do końca nie znasz zakończenia.

Porzucaj kostką. Nie wiesz, co wypadnie.
Cóż za emocje!!!!!

> Przyykro mi, ale ja najbardziej widzę sens.

Przykro mi, ale masz zwidy. Zresztą, normalne u ludzi,
którzy nigdy nie popełniają błędów.

16. Data: 2007-04-16 16:16:45

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jest. Bo do końca nie znasz zakończenia.

A tak w ogóle, to jakkolwiek uważasz, że taki teleturniej
byłby bardzo ciekawy, to teleturnieje Cię nudzą, prawda?
W przeciwnym razie oglądałbyś tamten, nazywał się
"idź na całość", a nawet jeśli nie akurat tamten, miałbyś o
teleturniejach jakieś pojęcie.

17. Data: 2007-04-16 18:27:27

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W przeciwnym razie oglądałbyś tamten, nazywał się
> "idź na całość", a nawet jeśli nie akurat tamten, miałbyś o

Wyluzj troszkę, Maciej, bo widze że trochę za bardzo
przeżywasz fakt, że ktoś Cię skrytykował...

Teleturnieju "Idź na całość" nie oglądałem i nie mam
zamiaru oglądać bo nie dość że mało telewizję oglądam
to mieszkam w USA, gdzie tego teleturnieju nie nadają.

18. Data: 2007-04-16 20:42:20

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Maciej WoLniak" <m...@w...pl> wrote in message

> Wyluzj troszkę, Maciej, bo widze że trochę za bardzo
> przeżywasz fakt, że ktoś Cię skrytykował...

Wyluzj troszkę, Pszemol, bo widze że trochę za bardzo
przeżywasz fakt, że ktoś Cię skrytykował...

> Teleturnieju "Idź na całość" nie oglądałem i nie mam
> zamiaru oglądać bo nie dość że mało telewizję oglądam
> to mieszkam w USA, gdzie tego teleturnieju nie nadają.

To, że go nie oglądałeś, wiem - bo to widać. Przyczyny są
nieistotne. Liczy się, że znasz go tylko z uczonych rozpraw
na temat paradoksu Monty'ego Halla, a ja go oglądałem.
Który z nas wie lepiej, jak on wyglądał?

19. Data: 2007-04-17 05:21:23

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wyluzj troszkę, Pszemol, bo widze że trochę za bardzo
> przeżywasz fakt, że ktoś Cię skrytykował...

Ja jestem totalnie wyluzowany - to Ty otrzyj pianę z ust.

> To, że go nie oglądałeś, wiem - bo to widać. Przyczyny są
> nieistotne. Liczy się, że znasz go tylko z uczonych rozpraw
> na temat paradoksu Monty'ego Halla, a ja go oglądałem.
> Który z nas wie lepiej, jak on wyglądał?

Ty oglądałeś polską wersję a nie oryginał, więc
nie mamy o czym mówić.

20. Data: 2007-04-17 15:20:52

Od: "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja jestem totalnie wyluzowany - to Ty otrzyj pianę z ust.

Ja jestem totalnie wyluzowany - to Ty otrzyj pianę z ust.

> Ty oglądałeś polską wersję a nie oryginał, więc
> nie mamy o czym mówić.

Ty nie oglądałeś żadnej, to i niewątpliwie wiesz lepiej.
Niech Ci będzie, mam problem?
Dzięki za dyskusję.

Teściowie i ja. [długie]
Religijność i altruizm -wrodzone...?
Szkolne mundurki do TrybunałuKonst....czyli Polacy wciąż myślą totalitarnie?
Pozdrowienia dla niebiańskiego fanklubu! ;)
Re: Pytanie o granice...;)