Upał.

31. Data: 2017-08-02 11:35:22

Temat: Re: Upał.
Od: "kwiat.prowincji" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Późno coś.

Wszystkie Twoje odpowiedzi czy uwagi pod moim adresem wpływają na mnie
tonizująco i dają poczucie głębokiego relaksu tak jak mniej więcej
prikusok landrynkowo-miętowy który testuję w tej chwili...))

32. Data: 2017-08-02 17:06:52

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zimna herbata???? OMG
> Piję gorącą. Tylko taka dobrze gasi pragnienie.

Dlatego właśnie nie masz siły na nic więcej poza tymi wstępnymi gżankami.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

33. Data: 2017-08-02 17:32:36

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Dlatego właśnie nie masz siły na nic więcej poza tymi wstępnymi gżankami.

Herbatę piję PO posiłku, więc spoko. Poza tym po gorącej herbacie mój
organizm o wiele lepiej znosi upał i mało, że ja tak to odczuwam, to jest
to naukowo udowodnione. I praktycznie. W rejonach okołorównikowych tradycja
picia GORĄCEJ i MOCNEJ herbaty lub kawy nie wynika z wymysłów, lecz z
dobroczynnego wpływu na mechanizmy w gospodarce cieplnej organizmu. Oni nie
zapijają się zimnymi napojami. I o zgrozo - okrywają ciała.
To wszystko jest bardzo uzasadnione: gorący napój to sygnał do działania
dla ośrodka odczuwania i regulacji cieplnej w mózgu, który rozpoczyna akcję
regulacji ZANIM nastąpi przegrzanie od słońca czy upału. A okryta
przewiewnym ubraniem skóra nie przegrzewa się od słońca i może sprawnie
odprowadzać ciepło na zewnątrz, zanim nastąpi przegrzanie. I tak dalej...
To idę na herbatę, mąż właśnie zaparzył.
Z kawałkiem pysznej chałwy herbata w taki upał smakuje wybornie :-)

34. Data: 2017-08-03 09:46:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

Można byłoby wręcz napisać - z gorącą, mocną herbatą i kawałkiem pysznej
chałwy taki upał smakuje wybornie :-)))

35. Data: 2017-08-03 16:02:12

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> picia GORĄCEJ i MOCNEJ herbaty lub kawy nie wynika z wymysłów, lecz z
> dobroczynnego wpływu na mechanizmy w gospodarce cieplnej organizmu. Oni

Najlepiej pić 1/2 h po posiłku. Zgadzam się. Wtedy właśnie zdąży wystygnąć.

A oni (połudiowcy) piją gorące, bo oni piją wieczorem, by mieć siłę coś
zrobić.
Oni pracują puźnym wieczorem, bo wtedy nie jest tak gorąco.
My pijemy raczej tradycyjnie w ciagu dnia, oni wtedy mają sjestę, śpią.
Dlatego my pijemy wystygniętą herbatę, a nie gorącą.

Co do picia zimnego to się zgadzam : w upał prowadzi do szybkiego zapalenia
gardła kratani itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

36. Data: 2017-08-04 13:30:57

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 16:02:23 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> [...]
> Dlatego my pijemy wystygniętą herbatę, a nie gorącą.
>
> Co do picia zimnego to się zgadzam : w upał prowadzi do szybkiego zapalenia

To też, ale nie o to chodzi. Chodzi o to, że zimne napoje jako bezpośrednie
schładzacze mają pozytywne znaczenie dopiero w sytuacji, gdy już nastąpiło
przegrzanie. Wtedy tak, należy schładzać organizm od zewnątrz i od środka -
bezpośrednio, czyli poprez odebranie nadmiaru ciepła.
Natomiast nie zapobiegają one przegrzaniu, a wręcz przeciwnie, rozregulowują
gospodarkę cieplną - schładzają LOKALNIE, tj. żołądek i okolice, w tym splot nerwowy,
a mózg otrzymuje właśnie z tych okolic fałszywy sygnał, że temperatura CAŁEGO
organizmu jest OK i nie należy jeszcze włączać obronnych mechanizmów. No i człowiek
opity zimną lemoniadą idzie na słońce, w dodatku odkryty, po czym nagle zonk -
przegrzanie.

37. Data: 2017-08-04 16:50:37

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>jeszcze włączać obronnych mechanizmów. No i człowiek opity zimną lemoniadą
>idzie na słońce, >w dodatku odkryty, po czym nagle zonk - przegrzanie.

Nie zgadzam się. To propaganda by ludzie mieli o czym gadać w upał.
Tak jak bzdura, żeby nie jeść ogurka z pomidorem, bo witamina C ginie.
Jak się ma pod ręką, to należy mieszać ogurka z pomidorem, wtedy oba ważywa
są lżej strawne.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

38. Data: 2017-08-04 18:58:12

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 4 sierpnia 2017 16:50:48 UTC+2 użytkownik Stokrotka napisał:

> [...]
> Jak się ma pod ręką, to należy mieszać ogurka z pomidorem, wtedy oba ważywa

A tam.

Kiszenie
Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga