Upiorna jukka.

11. Data: 2004-07-05 13:06:05

Temat: Re: Upiorna jukka.
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Soplica" <w...@f...internetdsl.tpnet.pl> wrote in message
news:ccbbtu$98a$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Znaczy się co? Taka jukka może sobie tak propostu roznąć w ogórdku i nic
> jej nie będzie?

Moze to zalezec od gatunku jukki. Yucca filamentosa mrozy przetrymuje.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

12. Data: 2004-07-05 13:52:44

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Anna Kwiecińska wrote:
> (...)

> Przyjmują się, już "uszczęśliwiłam" (objuczyłam :-))
> wszystkie sąsiadki i paru gości :-)
> Co zrobić z gigantem - nie wiem. Ja się poddałam i nie
> przesadziłam kępy rosa canina w lepsze miejsce ;-)

Tak po prostu odłamać je od macierzy?
Anka

13. Data: 2004-07-06 07:41:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska wrote:

> Tak po prostu odłamać je od macierzy?

Łopatą (szpadlem) odcinam.

14. Data: 2004-07-06 08:34:45

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

macie jakies zdjecie takiej Yuki ogrodowej?
Marx

15. Data: 2004-07-06 08:49:46

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marx wrote:

> macie jakies zdjecie takiej Yuki ogrodowej?

Mamy :-) Mogę wysłać, ale nie mam cierpliwości do odszyfrowywania adresu.

16. Data: 2004-07-06 08:57:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:40ea57af$1@news.home.net.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):

> Łopatą (szpadlem) odcinam.

Hejka. Dziewczyny! :-) Łopata, to łopata a szpadel, to szpadel.
Proszę nie mieszać. Łopata służy do załadunku (wyładunku,
przemieszczania) materiałów sypkich a szpadel do kopania w ziemi. Jest
jeszcze sztychówka ale to narzędzie raczej dla melioranta. :-)
Pozdrawiam kopacko Ja...cki
P.S. O ile pamietam, ta na Podbeskidziu na szpadel mówią sztychówka.

17. Data: 2004-07-06 10:04:36

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Dziewczyny! :-) Łopata, to łopata a szpadel, to szpadel.
> Proszę nie mieszać. Łopata służy do załadunku (wyładunku,
> przemieszczania) materiałów sypkich a szpadel do kopania w ziemi.

No to pewnie szpadlem :-) Chociaż głowy nie dam, bo jest to narzędzie
sporo mniejsze i lzejsze od ogólnie spotykanych.
> Jest
> jeszcze sztychówka ale to narzędzie raczej dla melioranta. :-)
> Pozdrawiam kopacko Ja...cki
> P.S. O ile pamietam, ta na Podbeskidziu na szpadel mówią sztychówka.

A ta sztychówka to nie są czasem słynne dzioby Chmielewskiej
z "Bocznych dróg"?

18. Data: 2004-07-06 10:06:46

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger wrote:

> Mamy :-) Mogę wysłać, ale nie mam cierpliwości do odszyfrowywania adresu.

bo aktualnie mail niedostepny
a rozni sie jakos od zwyklej ?
Marx

19. Data: 2004-07-06 10:09:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:40ea793b$1@news.home.net.pl Krystyna Chiger
<k...@p...pl> napisał(a):

> A ta sztychówka to nie są czasem słynne dzioby Chmielewskiej
> z "Bocznych dróg"?

Hejka. Jak żona wróci, to się mogę zapytać. :-)
Pozdrawiam literacko Ja...cki

20. Data: 2004-07-06 10:13:46

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> n
> W wiadomości news:40ea57af$1@news.home.net.pl

> Hejka. Dziewczyny! :-) Łopata, to łopata a szpadel, to szpadel.
> Proszę nie mieszać. [...]

cyt. za sł. PWN:
łopata
ręczne narzędzie składające się z szerokiego, najczęściej prostokątnego
kawałka grubej blachy osadzonej na drewnianym trzonku; służy do kopania,
uprawy ziemi, przerzucania materiałów sypkich itp.; rydel, szpadel;

szpadel
ręczne narzędzie składające się z szerokiego, najczęściej prostokątnego
kawałka grubej blachy osadzonej na długim drewnianym trzonku; służy do
kopania ziemi, przerzucania materiałów sypkich itp.; łopata, rydel

rydel
reg. wąska łopata o zaokrąglonym lub zakończonym spiczasto ostrzu

szufla
rodzaj wklęsłej łopaty blaszanej lub drewnianej, służącej do
przerzucania lub zgarniania materiałów sypkich (rzadziej płynnych);
zawartość takiej łopaty

sercówka
pot. łopata o sercowatym ostrzu

sztych
a/ narzędzie używane w ogrodnictwie i leśnictwie do wykopywania korzeni,
sadzenia drzew
b/ pot. zagłębienie w ziemi łopaty, szpadla na całą długość ostrza

--
Pozdrawiam, Jerzy

2 w jednym - trawnik i perukowiec
halo halo