Upiorna jukka.

21. Data: 2004-07-06 10:28:53

Temat: Re: Upiorna jukka.
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marx wrote:
> bo aktualnie mail niedostepny
> a rozni sie jakos od zwyklej ?

Dla mnie to właśnie ona jest zwykła :-) Mówisz o pokojowej?
Pokojowa ma pień i nie kwitnie.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

22. Data: 2004-07-06 10:33:36

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]
> reg. wąska łopata o zaokrąglonym lub zakończonym spiczasto ostrzu
>
> szufla
> rodzaj wklęsłej łopaty blaszanej lub drewnianej, służącej do
> przerzucania lub zgarniania materiałów sypkich (rzadziej płynnych);
> zawartość takiej łopaty
>
> sercówka
> pot. łopata o sercowatym ostrzu
>
> sztych
> a/ narzędzie używane w ogrodnictwie i leśnictwie do wykopywania korzeni,
> sadzenia drzew
> b/ pot. zagłębienie w ziemi łopaty, szpadla na całą długość ostrza

To już cała łopatologia :-) A sztych mi się z szermierką kojarzy. Ja już
chyba pogodzę się z niedokształceniem łopatologicznym.

23. Data: 2004-07-06 12:35:08

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl>

> To już cała łopatologia :-)

Mylisz się, to tylko znikoma jej część. Krzysztof M. może ci to
potwierdzić.

> A sztych mi się z szermierką kojarzy.

Nie podawałem wszystkich znaczeń :-)

> Ja już chyba pogodzę się z niedokształceniem łopatologicznym.

Na początku była Łopata a dopiero potem ewoluowała.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

24. Data: 2004-07-06 12:38:46

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

(...)

> Na początku była Łopata a dopiero potem ewoluowała.
> ;-)

A jak szczerzy zęby, to niektórzy nazywają ją grabiami...

25. Data: 2004-07-06 13:09:35

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kawałka grubej blachy osadzonej na drewnianym trzonku; służy do kopania,
> uprawy ziemi, przerzucania materiałów sypkich itp.; rydel, szpadel;

A tyć? W liceum, nauczyciel historii, Kaszub z urodzenia, zapalony etnograf,
śpiewał nam na lekcjach:
" To je rydel a to tyć ,
to są znojne wigły gnojne,
Rydel, tyć, łoznoczo Kaszeba,
Basy, skrzypice, kruci, dłuci,to kaszebska stolica"
Nikt nie miał odwagi o ten tyć zapytać, bo z trudem hamowałyśmy śmiech.
pozdrawiam wesoło
Anka

26. Data: 2004-07-06 14:17:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote in message

> macie jakies zdjecie takiej Yuki ogrodowej?

http://www.yuccaagavaceae.com/yfilamentosa.html

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

27. Data: 2004-07-06 14:23:10

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Hejka. Dziewczyny! :-) Łopata, to łopata a szpadel, to szpadel.
> Proszę nie mieszać. Łopata służy do załadunku (wyładunku,
> przemieszczania) materiałów sypkich a szpadel do kopania w ziemi. Jest
> jeszcze sztychówka ale to narzędzie raczej dla melioranta. :-)

Juz na ten temat dyskutowalismy. Inny punkt widzenia jest taki:
lopata to nazwa ogolna, a szpadel to rodzaj lopaty.

Pozdrowienia,
Michal

28. Data: 2004-07-06 14:39:03

Od: Marx <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> "Marx" <m...@s...too.much.spam.write.to.newsgroup> wrote in message

> http://www.yuccaagavaceae.com/yfilamentosa.html

dzieki, calkiem fajne to jest
Marx

29. Data: 2004-07-06 15:02:56

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

> [...]
> Basy, skrzypice, kruci, dłuci,to kaszebska stolica"
> Nikt nie miał odwagi o ten tyć zapytać, bo z trudem hamowałyśmy

Tu tego nie ma:
http://www.zk-p.pl/xoops/modules/myscans/viewcat.php
?op=&cid=5

--
Pozdrawiam, Jerzy

30. Data: 2004-07-06 17:01:05

Od: AnnaMaja Walczakiewicz <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.yuccaagavaceae.com/yfilamentosa.html
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Ale fajowska !!!:-)
To u nas takie rosną czy u Michala tylko? :-)

zdiziwiony
"maerszałek ogrodowy"

Wyprzedzając ewentualne pytania,
Dirko mnie awansował na priva