Ustawienie regulatora kaloryfera

1. Data: 2003-11-19 08:39:11

Temat: Ustawienie regulatora kaloryfera
Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tego typu problem:
Piec co gazowy ustawiony na 50 stopni (max 77 st), kaloryfery ustawione na
"5" czyli max, ale wcale nie "oddają" dużo ciepła- są poprostu letnie....
:-((
Dzwoniłam do serwisanta, który powiedział mi, że przyczyna może być w
ustawieniu wewnątrz regulatora.
I tego właśnie dotyczy moje pytanie: po odkręceniu tego właśnie regulatora
jest skala: 1-7 następnie _ _ _ _i N, proszę mi powiedzieć jak mam ustawić,
żeby było jak najcieplej. Wczoraj ustawiłam na 7, ale nie widzę zbytniej
różnicy :((((
Proszę o odpowiedź.

Dzięki i pozdraviam

1. Data: 2003-11-19 09:36:32

Temat: Re: Ustawienie regulatora kaloryfera
Od: "krzys" <k...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ustawić,
> żeby było jak najcieplej. Wczoraj ustawiłam na 7, ale nie widzę zbytniej

jest to kryzowanie
1 to nim. aż do 7
N to max przepływ
mogą też być grzejniki zapowietrzone

1. Data: 2003-11-19 09:42:13

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krzys" <k...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> ustawić,

> jest to kryzowanie
> 1 to nim. aż do 7
> N to max przepływ
> mogą też być grzejniki zapowietrzone

Grzejniki nie są napewno zapowietrzone, bo na początku myśleliśmy że w tym
właśnie jest przyczyna.
Może dzisiaj ustawię na N i wtedy zobaczę czy będzie różnica.

Dziękuję i pozdraviam

1. Data: 2003-11-19 10:57:06

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piec co gazowy ustawiony na 50 stopni (max 77 st), kaloryfery ustawione na
> "5" czyli max, ale wcale nie "oddają" dużo ciepła- są poprostu letnie....
> :-((
Nie masz zadnej innej regulacji tylko na piecu i na kaloryferach ? A jakie
kaloryfery ? Moze sprawdzalas akurat nie wtedy, kiedy przez kaloryfer byla
przetaczana ciepla woda tylko juz po jej czesciowym wystygnieciu (woda nie
przeplywa przez kaloryfery caly czas).

Asia

1. Data: 2003-11-19 10:58:28

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ustawić,
> żeby było jak najcieplej. Wczoraj ustawiłam na 7, ale nie widzę zbytniej
Jeszcze kilka pytan.
A masz w mieszkaniu w zwiazku z tym za zimno ? Przydal by sie termometr przy
kotle, na zasilaniu, zeby sprawdzic, czy naprawde jest 50 C

Asia

1. Data: 2003-11-19 11:06:29

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <J...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przetaczana ciepla woda tylko juz po jej czesciowym wystygnieciu (woda nie

Tylko regulacja na piecu i kaloryferach, kaloryfery Convector.
Sprawdzałam cały czas i raz były chłodne a raz letnie.

Iza

1. Data: 2003-11-19 11:07:58

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Asia
>
> W tym momencie temperatura utrzymuje się 19-20 C, ale na dworze nie ma
jeszcze mrozów i martwi mnie co wtedy będzie.

Iza

1. Data: 2003-11-19 11:09:14

Od: "Iza" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iza" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Asia" <J...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> regulatora
> przy

> jeszcze mrozów i martwi mnie co wtedy będzie.
>
> Iza

Oczywiście temperatura w mieszkaniu a nie przy kotle :))

1. Data: 2003-11-19 13:51:50

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko regulacja na piecu i kaloryferach, kaloryfery Convector.
> Sprawdzałam cały czas i raz były chłodne a raz letnie.
No to nie jest najlepszy typ kaloryfera. A ten typ tak ma, ze przod
kaloryfera nie ma byc goracy a za to cieple powietrze ma byc wydmuchiwane
gora.

Asia

1. Data: 2003-11-19 13:53:35

Od: "Asia" <J...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze mrozów i martwi mnie co wtedy będzie.
No to Cie niepotrzebnie martwi, bo jak beda mrozy i temp w pokoju spadnie
to glowica termostatyczna automatycznie zwiekszy przeplyw i kaloryfer
powinien sie zrobic cieplejszy. Martwic sie powinnas gdy temperatura w
pokoju bedzie za mala a kaloryfer nadal letni.

Asia

mieszkanie wlasnosciowe - temat powraca
Mokre drzwi
Nierownomierne krycie - wina gruntowania?
program do wnetrz???
sauna - [Wa-wa]