mieszkanie wlasnosciowe - temat powraca

1. Data: 2003-11-19 08:06:38

Temat: mieszkanie wlasnosciowe - temat powraca
Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

męczy mnie to, że mam własnościowo-spółdzielcze prawo do lokalu.
Chciałbym mieć własnościowe i nie płacić zobowiązań spółdzielni za
sprawy, w które się pakuje.

Jednocześnie chciałbym pozostać jej członkiem i normalnie płacić
czynsz, wodę, itd.

Czy istnieje taka możliwość?

--
___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
`(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

1. Data: 2003-11-19 08:42:52

Temat: Re: mieszkanie wlasnosciowe - temat powraca
Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Nov 2003, Wozik wrote:

> [...]
> sprawy, w które się pakuje.
> Jednocześnie chciałbym pozostać jej członkiem i normalnie płacić

Nie da się być półdziewicą. Jeżeli jesteś członkiem spółdzielni to
bierzesz na siebie jej zobowiązania.

Pozdrawiam,

Alojzy

1. Data: 2003-11-19 11:39:56

Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wozik" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sprawy, w które się pakuje.
>
> Jednocześnie chciałbym pozostać jej członkiem i normalnie płacić

Nie. Musisz sprzedac to mieszkanie i kupic we wspólnocie.
Albo przeksztalcic swój blok we wspólnote np. Ale to skomplikowany proces.

--
Lesio5 - Leszek Grelak
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2003-11-19 15:04:30

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wozik" <w...@s...pl> wrote in message
> [...]
> sprawy, w które się pakuje.
>
> Jednocześnie chciałbym pozostać jej członkiem i normalnie płacić

Nie istnieje. Musisz przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
mieszkalnego w nieruchomość lokalową (zwaną odrebną własnoscią). Jednak jest
to trudny proces dla spółdzielni ze względu na konieczność uregulowania
stanu prawnego gruntów oraz odpowiedniego wydzielenia działek pod budynkami.
Dopiero wtedy uda sie wyodrebnić lokale mieszkalne i udziały w gruncie.

1. Data: 2003-11-19 15:31:14

Od: Wozik <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> prawnego gruntów oraz odpowiedniego wydzielenia działek pod
> budynkami. Dopiero wtedy uda sie wyodrebnić lokale mieszkalne i

No i OK, powiedzmy, że udało mi się to zrobić. Co dalej? Skąd mam
wodę, ogrzewanie, itd.? Komu płacę czynsz?

--
___//] ____ wozik[at]stone kropka pl
`(_)-------(_)'' ICQ: 21415190 Gadu-Gadu: 4766

1. Data: 2003-11-19 15:35:24

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wozik <w...@s...pl> napisał(a):

> No i OK, powiedzmy, że udało mi się to zrobić. Co dalej? Skąd mam
> wodę, ogrzewanie, itd.?

Jako nowa wspólnota musisz podpisać umowy z dostawcami mediów.

>Komu płacę czynsz?

Zarządowi wspólnoty.

JoP

1. Data: 2003-11-22 18:08:21

Od: "Jack" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zarządowi wspólnoty.
Dla ustalenia :
We wsólnocie nie ma czynszu - jest tylko oplata eksploatacyjna.

"Czynsz, powtarzające się okresowe świadczenie majątkowe pobierane przez
właściciela (lub zarządzającego) nieruchomości lub gruntów za udzielone
osobie fizycznej lub prawnej prawo używania ich lub użytkowania w formie
wynajęcia lub wydzierżawienia. "

We wspólnocie nikt od nikogo nic nie wynajmuje - jest tylko zrzutka na
utrzymanie.

J.

1. Data: 2003-11-22 18:41:20

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> We wsólnocie nie ma czynszu - jest tylko oplata eksploatacyjna.

Tak, jasne, ale nie słyszałam, żeby ktoś mówił "muszę dziś zapłacić za gaz,
telefon i opłatę eksploatacyjną" ;->>

JoP

Mokre drzwi
Nierownomierne krycie - wina gruntowania?
program do wnetrz???
sauna - [Wa-wa]
Pralka - brzydki zapach, filtr