Vitamina

21. Data: 2004-07-29 21:36:03

Temat: Re: Vitamina
Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:cebmh7$aaj$1@nemesis.news.tpi.pl...

Rozumiem, że nie dodałeś mnie do zablokowanych nadawców i pozwolę sobie
sprostować pewne niejasności ;)

> A dlaczego NTG ?
> Fakt, o którym wspomniałem poprzednio wydaje mi się na tyle interesujący,
że
> warto go zaznaczyć właśnie na pl.sci.farmacja.

Różnice miedzy Pascalem, a Object Pascalem są podobne jak między krzesłem
elektrycznym, a krzesłem i roztrząsanie ich na grupie farmaceutycznej może
niektórych nużyć ;))

DOSowy

> No ba! Głupio było by sprzedawać nowy soft (, który wymaga modernizacji
> sprzętu, no i kosztuje) na miejsce starego, gdyby było identyczne.

A sprzedawcom aut nie powinno być głupio, jeśli co cztery lata wprowadzają
nowy model? Zresztą Kamsoft wymienia oprogramowanie niemal za darmo, jedyne
koszty jakie aptekarz ponosi to na wymianę sprzętu na nowszy, jeśli tego już
wcześniej nie uczynił.

> Oczywiście, że KS-AOW ma ładniejszy interfejs, więcej możliwości, i ten
kto
> uważa, że warto wydać pieniądze, kupuje. Ja uważam, że na dzień dzisiejszy
> jest to nieopłacalne.

Choćby samo uaktualnienie blozu i częstych uaktualnień programu, które teraz
każdy może robic samodzielnie, bo sprowadza się to do czynności "pobierz 300
następnych nagłówków" znanej z OE, już przemawia za tym programem. O innych
zaletach jak już zainstalujesz i obejrzysz demo ;)

> Bzdura. Naczytałeś się za dużo postów na grupach. GUI to wcale nie jest
> sprawa drugorzędna. Interfejs użytkownika musi być tak skonstruowany, żeby
> zapewniał użytkownikowi swobodną interakcję z programem. Co z tego, że
> jakieś tam zestawienie będzie się generowało w ćwierć sekundy przy
> obciążonej bazie, jak żeby uzyskać to zestawienie trzeba będzie przejść
> przez 5-poziomowe menu i wcisnąć 10 klawiszy, a ów zestawienie trzeba
> generować kilka razy dziennie.

Czy zastanawiałeś się kiedyś jakich "nieprzeciętnych" użytkowników ma
program apteczny? Są wśród nich młodzi, niemalże programiści, ale też są
osiemdziesięcioletnie (przepraszam) staruszki i jak różne są ich wymagania
co do poziomu obsługi poprzez interfejs programu. Chcesz zadowolić ich
wszystkich razem? Wątpię aby komukolwiek to się udało ;)

A co do bazy SQL, to sama baza nie jest aż
> tak bardzo instotna (oczywiście, że przy wyborze bazy trzeba się głównie
> kierować jej wydajnością), ale samo zaprojektowanie bazy danych.
> Te rzeczy są rónorzędnie istotne.

Miałem na myśli zarówno wybór silnika bazodanowanego, jak też dobry projekt
ERD bazy danych i w dalszym ciągu uważam, że jest to istotniejsze od
programów, które mogłyby być tworzone np. w dwóch wersjach, kolokwialnie
nazwanych - dla mądrych i dla "mądrych inaczej" aptekarzy ;))

> KS-AOD

> po
> Tu masz racje.

Tylko, że to będzie już ostatni gwóźdź do trumny prywatnych aptek, staną się
zwykłymi "Biedronkami" i "Groszkami".

> pozdro.

pzdr

22. Data: 2004-07-29 23:26:02

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że nie dodałeś mnie do zablokowanych nadawców i pozwolę sobie
> sprostować pewne niejasności ;)
A skąd takie podejrzenie ?:)

> Różnice miedzy Pascalem, a Object Pascalem są podobne jak między krzesłem
> elektrycznym, a krzesłem i roztrząsanie ich na grupie farmaceutycznej może
> niektórych nużyć ;))
Obracasz kota ogonem :)

> A sprzedawcom aut nie powinno być głupio, jeśli co cztery lata wprowadzają
> nowy model?
Głupie porównanie. Po co mi nowy model, jak mój paro-letni VW ma się bardzo
dobrze? Jak się zacznie psuć, bądź uznam, że w nowym modelu wprowadzili tyle
udogodnień, że warto kupić to kupie. Oczywiście, że producent, wprowadza
nowy model i je sprzedaje, ale to jest skierowane do tych którzy potrzebują
samochodu, a nie do tych co już mają i jeździ im sie dobrze :)

> [...]
innych
> zaletach jak już zainstalujesz i obejrzysz demo ;)
Ze strony kamsoftu:
"Rozszerzenie KS-AOD do KS-AOW (1 stan. do 1 stan.) - 733,38 zl"
"Rozszerzenie KS-AOD do KS-AOW (sieć do 2 stan.) - 1 041,88 zl"
Ponadto za każdą dodatkową funkcjonalność trzeba zapłacić.

> [...]
> co do poziomu obsługi poprzez interfejs programu. Chcesz zadowolić ich
> wszystkich razem? Wątpię aby komukolwiek to się udało ;)
Ale właśnie dlatego należy dołożyć odpowiednio dużo starań, żeby interfejs
był zarówno intuicyjny (np dla tych początkującyh) jak i "szybki" (dla tych
wstajemniczonych). Ktoś klika i wybiera myszką "pobierz 300 następnych
nagłówków", a ktoś wciska regułkę: prawy alt+(n,h,h,enter). O interfejsach
różnej maści możemy dyskutować miesiącami, ale to nie miejsce na takie
dyskusje :)

> Tylko, że to będzie już ostatni gwóźdź do trumny prywatnych aptek, staną
się
> zwykłymi "Biedronkami" i "Groszkami".
pesymista :) aż tak źle nie będzie.

pozdro.

23. Data: 2004-07-30 09:03:58

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ze strony kamsoftu:
> "Rozszerzenie KS-AOD do KS-AOW (1 stan. do 1 stan.) - 733,38 zl"

Rozszerzenie KS-AOD do KS-AOW (1 stan. do 1 stan.) 634,00
Upgrade KS-APTEKA'2003 -> KS-APTEKA'2004 372,00 dlatego różnica wynosi
262,00 i to jest faktyczna cena przejścia na wersję windowsową (podaję ceny
netto, bo VAT można odliczyć :), w następnych latach upgrady są
porównywalne, jeśli nie takie same, niezależnie od wersji.

pzdr

24. Data: 2004-07-30 15:18:04

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> netto, bo VAT można odliczyć :), w następnych latach upgrady są
> porównywalne, jeśli nie takie same, niezależnie od wersji.
Ja bym akrurat dodał do tego jedno "zero" (kilka stanowisk tak wyjdzie)...
:)
Ale tak na zakończenie dyskusji, to zapytam się, bo wspomniałeś Marku, że
program kamsoftu znasz najlepiej, w jakim sensie jesteś związany z programem
kamsoftu? Zdradzisz nam tą tajemnice? :))

pozdro.

25. Data: 2004-07-30 17:14:01

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak na zakończenie dyskusji, to zapytam się, bo wspomniałeś Marku, że
> program kamsoftu znasz najlepiej, w jakim sensie jesteś związany z
programem
> kamsoftu? Zdradzisz nam tą tajemnice? :))

To żadna tajemnica :) Kilka lat temu żona, prowadząca małą aptekę poprosiła
mnie o pomoc, gdyż koszty jakie ponosiła za obsługę informatyczną były
wysokie i ciągle rosły :(, a pracowała na KS-Aptece. Pierwszy warunek jaki
postawiłem, to wymiana sprzetu i oprogramowania na nowocześniejsze oraz
instalację łącza internetowego. Od tamtej pory, tj. od dwóch lat, serwisanta
nie było w aptece, ja już też tam rzadko zaglądam, chyba tylko aby "zmusić"
kobiety do wykorzystywania coraz większej ilości opcji i rozwiązań jakie
pojawiają się w programie ;) i jakie daje połączenie z internetem tj.
wysyłanie zestawień refundacyjnych i rozliczeń za środki ortopedyczne z NFZ,
oferty, zamówiania, faktury z hurtowni, rozliczenia z ZUS i z bankami itp.
Jesli czegoś w programie brakuje, lub jeśli uważamy, że coś jest zrobione
nie tak, to piszę do Kamsoftu i jeśli te uwagi uważają za sensowne to do tej
pory ich reakcja była błyskawiczna. Tam naprawdę pracują zdolni, ambitni i
otwarci programiści, gotowi na wprowadzanie zmian i ulepszeń, tylko trzeba
im powiedzieć czego się chce. Stad chyba jest ta "nieszczęsna" litera "C" w
tytule czasopima i zaproszenie "roota" tego wątku.

pzdr

"produkt leczniczy" - jaka definicja ?
siarczan kanamycyny
Arthryl- pytanko?