Vitamina

11. Data: 2004-07-17 22:00:03

Temat: Re: Vitamina
Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "grabarz666" <grabarz666@_CUT_bodybuilding.pl> napisał w
wiadomości news:cdbvbr$4ft$1@atlantis.news.tpi.pl...

> powiadomie. Klienta chyba napisze, bedzie ciekawie wygladać ;)

I to nam się podoba :)) Jakby każdy myslał jak Paweł G. i Linus T. świat
wyglądałby inaczej :))

pzdr

12. Data: 2004-07-27 17:51:03

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Już we wrześniu do wszystkich aptek w Polsce trafi nowy numer Vitaminy
> C++ - czasopisma dla aptekarzy wydawanego przez KAMSOFT.
>
> Jakie tematy według Państwa powinny być poruszanena na łamach tego
> czasopisma?
W następnym numerze bardzo chętnie poczytałbym o tym skąd się wzięła nazwa
czasopisma "Vitamina C++". Wasze flagowe programy, do obsługi aptek, są
przecież pisane w starym języku programowania, a mianowicie w pascalu, a nie
w nowoczesnym języku, którego nazwa jest zawarta w tytule waszego
czasopisma - C++.

Również ciekawym pomysłem byłoby wytłumaczenie użytkownikom waszego programu
KS-AOD, dlaczego w ciągu ok.2 lat działania programu KS-AOD, kiedy to na
komputerach z tym programem nie jest instalowane lub uruchamiane żadne inne
oprogramowanie (oprócz zmian do bazy dostarczanych przez serwisantów)
program zwalnia swoją pracę do tego stopnia, że trzeba kupować nowe
komputery. Czy z programem KS-AOW będzie podobnie ?

> pozdrawiam,
pozdro.

> Arkadiusz Nawrot (48-32) 209-07-05 w. 11532
> 1125 Sekcja Czasopism
> Dział Marketingu, Wydział Rozwoju
> P.I. KAMSOFT; 40-235 Katowice, ul. 1 Maja 133; tel. (48-32) 209-07-05;
> fax 209-07-15
Piotr

> PS. Firmy zainteresowane reklamą proszę jak najszybszy kontakt, we
> terminie do 30 lipca. 1125(at)kamsoft.pl
Nie, dziękuje. Nie skorzystam.

13. Data: 2004-07-28 08:00:13

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
nie
> w nowoczesnym języku, którego nazwa jest zawarta w tytule waszego

A skąd Ty taką bzdurna wiedzę posiadasz? :))) Wg dokumentacji programu
KS-AOD:
"został napisany w językach: Clipper 5.2e (moduły 11, 12, 13, 14, 15, 21,
22, 24, 25, 31, 33, 34, 41, 42, 43, 53), Borland C++ 4.5, Borland C 2.0
(moduły 35, 51, 54, 55, 63-shell, 64-shell), Turbo Pascal 6.0 (moduł 45),
Delphi 3.0 (moduły komunikacji modemowej lub poprzez sieci rozległe). Moduły
pisane w języku Clipper zawierają ponadto procedury w językach C oraz
Assembler, a także biblioteki dostarczane przez producentów urządzeń
peryferyjnych (w tym drukarek fiskalnych)."

KS-APW - bazy typu SQL: Interbase, Oracle i aplikacje pisane w Delphi.

> [...]
> oprogramowanie (oprócz zmian do bazy dostarczanych przez serwisantów)
> program zwalnia swoją pracę do tego stopnia, że trzeba kupować nowe

Program KS-AOD ma mniejsze wymagania sprzetowe niż program do wysyłania i
odbierania listów z jakiego popełniłeś swojego nieprzemyślanego posta ;)

BTW ja z kolei chciałbym się dowiedzieć od Kamsoftu, dla kogo, od
przynajmniej dwóch - trzech lat, uaktualnia dosową wersję programu? Czy li
tylko dla sknerusów którzy nie chcą wymienić swoich 486-ek na nowszy sprzęt,
bo chyba nie dla koneserów starszego oprogramowania, których to brakuje
wśród aptekarzy ;)) i jak widać po poście Piotra, ta litość obraca się
przeciwko programistom.

pzdr

14. Data: 2004-07-29 03:50:41

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 22, 24, 25, 31, 33, 34, 41, 42, 43, 53), Borland C++ 4.5, Borland C 2.0
> (moduły 35, 51, 54, 55, 63-shell, 64-shell),
Clipper to stary język do obsługi baz danych. Wtedy był dość popularny.
Dziwne by było, żeby sami pisali obsługę bazy danych...

> Turbo Pascal 6.0 (moduł 45),
> Delphi 3.0 (moduły komunikacji modemowej lub poprzez sieci rozległe).
W Turbo Pascalu nie było nic ciekawego jeśli chodzi o protokoły
komunikacyjne, sądzę więc, że w delphi napisali prostą bibliotekę (lub
podprogram, bo to u nich modne) do tej komunikacji.
Delphi to środowisko programistyczne, w którym językiem programowania jest
pascal.

> Moduły
> pisane w języku Clipper zawierają ponadto procedury w językach C oraz
> Assembler, a także biblioteki dostarczane przez producentów urządzeń
> peryferyjnych (w tym drukarek fiskalnych)."
... i z pewnością tego assemblera jest tak dużo, że warto o tym pisać w
instrukcji :)
"...od producentów..." - to sie mieli czym pochwalić w instrukcji :)

> [...]

> odbierania listów z jakiego popełniłeś swojego nieprzemyślanego posta ;)
Co do wymagań to zapewne masz racje. Ale co z tego, że ma mniejsze
wymagania?
Jak jestem w domu to korzystam z pine i slrn, na moim Pentiumie 100 i mnie
to starcza. Jaki jest sens twojej nieprzemyślanej wypowiedzi ?:)
Oczywiście, że nie obejrze animowanego gifa w pine, a w OE tak, ale idąc
twoim tropem (porównując KS-AOD do OE):
mejle, które kiedyś były zwykłym tekstem, teraz wzasadzie stają się paczkami
multimedialnymi, no i OE jest rozbudowywany. A co się zmieniło takiego w
aptece? Czy teraz jest np 1.000.000 różnych leków na półce w aptece?

> [...]
> bo chyba nie dla koneserów starszego oprogramowania, których to brakuje
> wśród aptekarzy ;)) i jak widać po poście Piotra, ta litość obraca się
Żaden rosądny producent softu nie zaprzestanie wsparcia dla swoich
produktów, dopóki klienci korzystający z tego oprogramowania nie będą
stanowili jednostek.
Twoja wypowiedź przypomina wypowiedź małego dziecka, które widząc w
telewizji reklame jego ulubionych cukierków, ale w nowym opakowaniu i do
tego droższych, prosi mame żeby od teraz mu te nowe kupowała.
KS-AOD ma wystarczającą funkcjonalność i dopóki Kamsoft (bądź inny producent
softu) nie zaproponuje takiego oprogramowania, które będzie miało o tyle
większą funkcjonalność od KS-AOD, że koszty na modernizacje sprzętu i na
zakup nowego softu będzie sensowną inwestycją, nie widze żadnego sensu
kupowania "nowych cukierków".
W Tesco, w którym czasami robie zakupy, mają przy kasach małe szare
monitory. Dlaczego ich nie wymienią na nowe kolorowe LCD? Albo na chociaż
kolorowe? Przecież kolor monitor to standard od 10 lat! Sknerusy? Nie, bo
nie jest im to potrzebne.

pozdrawiam

15. Data: 2004-07-29 10:44:17

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nazwa

> Clipper to stary język do obsługi baz danych. Wtedy był dość popularny.
> Dziwne by było, żeby sami pisali obsługę bazy danych...

Jeśli chcesz dyskutować o różnicach miedzy obsługą dBase, a obsługą
transakcyjnych baz danych to pisz na pl.comp.bazy-danych.

> [...]

> "...od producentów..." - to sie mieli czym pochwalić w instrukcji :)

> Delphi to środowisko programistyczne, w którym językiem programowania jest

Jesli chcesz dyskutować o różnicach Pascala, Turbo Pascala, Object Pascala i
C, C++, C# to raczej na: pl.comp.programming, może też na
bsc.public.borland.dyskusje na serwerze news.borland.pl.

> [...]
> kolorowe? Przecież kolor monitor to standard od 10 lat! Sknerusy? Nie, bo

Z wskazaniem miejsca na dyskusję o DOS mam pewien problem, bo taka grupa w
języku polskim nie istnieje (o przewadze tego OS-a nad innymi już od lat się
w internecie na poważnie nie dyskutuje, choć pojawił się na
pl.comp.os.advocacy w lipcu, dla śmiechu, wakacyjny wątek "Najlepszy system
to DOS" z którym, choć długi, powinieneś sie chyba zapoznać), ale nie bedzie
wielkim faux-pas napisanie na pl.comp.os.ms-windows.win3, gdzie "potajemnie"
spotykają się jeszcze koneserzy oprogramowania na ten system operacyjny i
omawiają kłopoty jakie sprawia uruchamianie ich ulubionych aplikacji na
nowoczesnych komputerach.

Na tej grupie moglibyśmy ewentualnie dyskutować na temat: "własciciele aptek
to "sknerusy" i "beton zbrojony" pod wzgledem informatyzacji swoich
mini-przedsiębiorstw, a polskie apteki to "skanseny" starego sprzetu
komputerowego"

> pozdrawiam

pzdr

16. Data: 2004-07-29 16:04:02

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> spotykają się jeszcze koneserzy oprogramowania na ten system operacyjny i
> omawiają kłopoty jakie sprawia uruchamianie ich ulubionych aplikacji na
Dyskusja była na temat tego w czym jest pisane oprogramowanie kamsofu dla
aptek i jaki ma to związek z językiem zawartym w nazwie ich czasopisma. Nie
mam zamiaru dyskutować o różnicach języków itp.(przynajmniej na
pl.sci.farmacja), wykazałem jedynie fakt, że ich czasopismo skierowane do
aptekarzy nazywa się "Vitamina C++", a soft dla aptek piszą głównie w
pascalu.

> [...]
> to "sknerusy" i "beton zbrojony" pod wzgledem informatyzacji swoich
> mini-przedsiębiorstw, a polskie apteki to "skanseny" starego sprzetu
Twoje zdanie już na ten temat poznaliśmy - "sknerusy". A mnie się wydaje, że
jest inaczej.
Podczas projektowania KS-AOD kamsoft założył, że soft będzie istniał w
aptekach kilka lat a poźniej aptekom sprzeda się nowe oprogramowanie za dużą
kase i będzie git. Generalnie było by ok, gdyby nie kilka faktów.
W branża farmaceutycznej, w funcjonowaniu apteki, nie następują jakieś duże
zmiany, które wymuszały by zakup nowego softu do aptek. Jedyną dużą zmianą w
funkcjonowaniu apteki, która wymusza wprowadzenie nowego softu, (na
przestrzeni paru lat) jest pojawienie się sieci aptek, w których DOSowy
program nie wystarczy, żeby skutecznie zarządzać dużą liczbą aptek. BTW
akurat w takich sieciach wdraża się oprogramowanie innego producenta, a nie
kamsoftu.
Teraz na aptekę patrzy się jak na przedsiębiorstwo, biznes. Stąd też w
programie KS-AOW pojawiły się te kolorowe wykresiki.
Parę lat temu kiedy kamsoft sprzedawał "masowo" swój program, aptekarze
płacili sporą kasę za wdrożenie: soft - bardzo drogi, ceny sprzętu zawyżane
przez firmę wdrożeniową. A jak aptekarze się dziwili ile to kosztuje, to się
im mówilo, że "specjalistyczne oprogramowanie tyle kosztuje", albo że "za
nowoczesną technologie się płaci" bazując na niewiedzy aptekarzy. A jak się
pojawia nowy program KS-AOW, to co? znowu trzeba tyle wydać? Po co? KS-AOD
ma wystarczającą funkcjonalność.
Firma Kamsoft, to przecież olbrzymi kolos, i czymś się musi żywić.

pozdrawiam

PS: Chętnie podyskutuje z innymi osobami zainteresowanymi tematem, bo z
_Mark_ dyskusja mi się jakoś nie klei.

17. Data: 2004-07-29 17:47:31

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <n...@n...com> napisał w wiadomości

[cut NTG]

> aptek
> Twoje zdanie już na ten temat poznaliśmy - "sknerusy". A mnie się wydaje,
że
> jest inaczej.

To dlaczego nie rozwiniesz tej myśli?

> Podczas projektowania KS-AOD kamsoft założył, że soft będzie istniał w
> aptekach kilka lat a poźniej aptekom sprzeda się nowe oprogramowanie za
dużą
> kase i będzie git.

Kamsoft, pewnie jak każde przedsiębiorstwo zakładał rozwój, ale o kierunku
tego rozwoju do końca nie mógł być przekonany. Myślę, że np. Microsoft nie
informował Kamsoftu o swoich dalekosiężnych planach.

> [...]
> przestrzeni paru lat) jest pojawienie się sieci aptek, w których DOSowy
> program nie wystarczy, żeby skutecznie zarządzać dużą liczbą aptek.

Cieszę się, że chociaż to zauważyłeś. Jeślibyś zainstalował choćby demo
programu windowsowego może zauważyłbyś więcej różnic.

> akurat w takich sieciach wdraża się oprogramowanie innego producenta, a
nie
> kamsoftu.

Ja naprawdę nie jestem obrońcą Kamsoftu, staram się pisać w tym wątku o
informatyzacji polskich aptek ogólnie, to, że znam ich oprogramowanie
najlepiej to tylko mało znaczący szczegół, ale też wiem, że jest opracowany
i wdrażany program Farmanet do obsługi aptek sieciowych
http://www.kamsoft.com.pl/prod/farmanet/

> Teraz na aptekę patrzy się jak na przedsiębiorstwo, biznes. Stąd też w
> programie KS-AOW pojawiły się te kolorowe wykresiki.

Dobrym rozwiązaniem może być zakupienie monitora monochromatycznego, lub
programowe wyłączenie kolorów, nie będą już Cię kolorki tak drażniły ;))
Można też obsługiwać aptekę z kosoli, jak pisałem innemu grupowiczowi,
najwazniejsza jest w systemie baza SQL, to od jej jakości dużo zależy,
programy i ich GUI to sprawa raczej drugorzędna.

> [...]
> im mówilo, że "specjalistyczne oprogramowanie tyle kosztuje", albo że "za
> nowoczesną technologie się płaci" bazując na niewiedzy aptekarzy.

Aptekarze wtedy nie płacili, "zafundowały" im to hurtownie i
przedsiębiorstwa informatyczne, które sobie potem kaskę odebrały,
hurtownie - w obrotach, a informatycy w "upgradach". Jesliby tego nie
zrobiły w aptekach byłyby do tej pory kalkulatory mechaniczno-elektryczne,
bo były super i chrom z nich jeszcze całkiem nie odpadł, a lakier młotkowy
ładnie wyglądał.

A jak się
> pojawia nowy program KS-AOW, to co? znowu trzeba tyle wydać? Po co? KS-AOD
> ma wystarczającą funkcjonalność.

Naprawdę nie ma po co, lepiej poczekać, już niektóre "wiodące" hurtownie, po
minięciu dekady, są skłonne jeszcze raz w apteki zainwestować. Tworzą b.
wygodne dla aptekarzy programy, który nie tylko zdejmie odium zakupu sprzetu
i oprogramowania, ale też wyręczy w takich "ohydnych" czynnościach jak:
"prowadzenie sprzedaży, zamówień i zakupów, zarządzanie magazynem, tworzenie
zestawień, analiz oraz prowadzenie rozliczeń". Dodatkowo zainstalują jeszcze
łącze internetowe za friko.
"Właścicielowi" takiej apteki, pozostanie już tylko przeliczanie dywident z
kilkunastoletnich inwestycji tj.: od nabytych nieruchomości i ruchomości "z
kratką za siedzeniem" i tych niezliczonych upominków; kocy, parasolek,
ręczników, czajników bezprzewodowych itp. A personel dostanie frywolne
fartuszki (z napisem ;)), lub jak się wybroni, to bez) i będzie tylko
naciskał enter i ładnie się uśmiechał do pacjentów.

> Firma Kamsoft, to przecież olbrzymi kolos, i czymś się musi żywić.

Nie taki znowu kolos, ale radzi sobie lepiej w obecnych czasach od
aptekarzy, którzy dali się zepchnąć do defensywy.

> PS: Chętnie podyskutuje z innymi osobami zainteresowanymi tematem, bo z
> _Mark_ dyskusja mi się jakoś nie klei.

No cóż, mnie się z Tobą dyskutuje dobrze. To, że nie zawsze Twoje musi być
na wierzchu, tylko sprzyja dyskusji :)), ale jak sobie życzysz, to już sie w
tym wątku nie odezwę.

pzdr

18. Data: 2004-07-29 18:03:25

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> aptekarzy nazywa się "Vitamina C++", a soft dla aptek piszą głównie w

Własciwie nigdy się nad tym nie zastanawiałem, ale myślę, że autorowi tego
pomysłu chodziło o znalezienie "części wspólnej" między farmaceutami i
informatykami. Vitamina C i jeden z jezyków programowania C++ i wyszło, co
wyszło :)) Mnie to nie denerwuje w takim stopniu ;))

pzdr

19. Data: 2004-07-29 20:21:16

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [cut NTG]
A dlaczego NTG ?
Fakt, o którym wspomniałem poprzednio wydaje mi się na tyle interesujący, że
warto go zaznaczyć właśnie na pl.sci.farmacja.

> Jedyną dużą zmianą w
>
> Cieszę się, że chociaż to zauważyłeś. Jeślibyś zainstalował choćby demo
> programu windowsowego może zauważyłbyś więcej różnic.
No ba! Głupio było by sprzedawać nowy soft (, który wymaga modernizacji
sprzętu, no i kosztuje) na miejsce starego, gdyby było identyczne.
Oczywiście, że KS-AOW ma ładniejszy interfejs, więcej możliwości, i ten kto
uważa, że warto wydać pieniądze, kupuje. Ja uważam, że na dzień dzisiejszy
jest to nieopłacalne.

> Dobrym rozwiązaniem może być zakupienie monitora monochromatycznego, lub
> programowe wyłączenie kolorów, nie będą już Cię kolorki tak drażniły ;))
eeeee, mnie się one podobają :)

> Można też obsługiwać aptekę z kosoli, jak pisałem innemu grupowiczowi,
...a pilot do telewizora to kompletna bzdura? :)

> najwazniejsza jest w systemie baza SQL, to od jej jakości dużo zależy,
> programy i ich GUI to sprawa raczej drugorzędna.
Bzdura. Naczytałeś się za dużo postów na grupach. GUI to wcale nie jest
sprawa drugorzędna. Interfejs użytkownika musi być tak skonstruowany, żeby
zapewniał użytkownikowi swobodną interakcję z programem. Co z tego, że
jakieś tam zestawienie będzie się generowało w ćwierć sekundy przy
obciążonej bazie, jak żeby uzyskać to zestawienie trzeba będzie przejść
przez 5-poziomowe menu i wcisnąć 10 klawiszy, a ów zestawienie trzeba
generować kilka razy dziennie. A co do bazy SQL, to sama baza nie jest aż
tak bardzo instotna (oczywiście, że przy wyborze bazy trzeba się głównie
kierować jej wydajnością), ale samo zaprojektowanie bazy danych.
Te rzeczy są rónorzędnie istotne.

> [...]
> bo były super i chrom z nich jeszcze całkiem nie odpadł, a lakier młotkowy
Aptek, którym hurtowanie "zafundowały" nowy soft nie było wcale dużo. Wiele
aptek wtedy już miało soft.

> [...]
po
> minięciu dekady, są skłonne jeszcze raz w apteki zainwestować.
Tu masz racje.

> [...]
> fartuszki (z napisem ;)), lub jak się wybroni, to bez) i będzie tylko
> naciskał enter i ładnie się uśmiechał do pacjentów.
Raj na ziemi. Tylko dlaczego liczba zamykanych aptek rośnie ?
W wielu branżach funkcjonuje mechanizm dawania "gadżetów".

> [...]
> na wierzchu, tylko sprzyja dyskusji :)), ale jak sobie życzysz, to już sie
Drogi Marku, ja chętnie przeczytam co masz do powiedzenia, tylko zraził mnie
twój ostatni post, w którym nie miałeś nic interesującego :)

> pzdr

pozdro.

20. Data: 2004-07-29 20:34:58

Od: "Piotr" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> informatykami. Vitamina C i jeden z jezyków programowania C++ i wyszło, co
> wyszło :)) Mnie to nie denerwuje w takim stopniu ;))

Mnie wydało się to poprostu interesujące :)
Przypomiała mi się taka historyjka, (której nie można porównywać do
"Vitaminy C++", więc proszę tego źle nie odebrać).
Kiedyś jakiś krytyk wyraził swoją opinie na temat jakiejś ksiązki, że "jest
to najlepsza książka od czasów biblii, pod warunkiem, że od czasów biblii
nie napisano żadnej ksiązki". A w następnym wydaniu ksiązki na okładce
pojawiła się włąśnie ta opinia, ale trochę skrócona. Wyglądała ona tak:
"Jest to najlepsza ksiązka od czasów biblii." :))

pozdro

> pzdr

"produkt leczniczy" - jaka definicja ?
siarczan kanamycyny