W jaki sposób przyrządzać dorożdże do picia?

1. Data: 2003-07-09 19:10:22

Temat: W jaki sposób przyrządzać dorożdże do picia?
Od: "Yonnie \"Róża\"" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy należy je zalać wrzątkiem,
czy też zagotować i jakich użyć proporcji.
Jakie najlepiej pić: suche, czy zwykłe?

Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki.

Yonnie

2. Data: 2003-07-10 20:49:33

Temat: Re: W jaki sposób przyrządzać dorożdże do picia?
Od: "Anik" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yonnie "Róża"" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> Nie wiem czy należy je zalać wrzątkiem,
> czy też zagotować i jakich użyć proporcji.
> Jakie najlepiej pić: suche, czy zwykłe?
>
> Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki.
>
> Yonnie

wiem tylko tyle, ze nie mozna zalewac wrzatkiem, bo drozdze to zywe
komorki, wiec w ten sposob sie je zabija...
co do proporcji - nie mam pojecia, a ostatnie pytanie - chyba zwykle, bo
takie bardziej naturalne sa :). ale sa to tylko takie moje domysly...
pozdr. anik

3. Data: 2003-07-17 19:24:10

Temat: Re: Re: W jaki sposób przyrządzać dorożdże do picia?
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Thu, 10 Jul 2003 22:49:33 +0200, "Anik"
<a...@N...pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>wiem tylko tyle, ze nie mozna zalewac wrzatkiem, bo drozdze to zywe
>komorki, wiec w ten sposob sie je zabija...

A ja wiem ze zalewa sie wrzatkiem ;)
Wlasnie dlatego ze drozdze to zywe komorki i w dodatku namnazaja sie
blyskawicznie (produkujac przy okazji mase dwutlenku wegla) - a przy
piciu ich nie chodzi o to zeby sobie wyhodowac kolonie drozdzy w
zoladku a zeby przyswoic skladniki z ktorych sa one zbudowane.

Ale moge sie mylic :)

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

4. Data: 2003-07-21 06:25:22

Temat: Re: Re: W jaki sposób przyrzšdzać dorożdże do picia?
Od: AWoj <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> [...]
> piciu ich nie chodzi o to zeby sobie wyhodowac kolonie drozdzy w
> zoladku a zeby przyswoic skladniki z ktorych sa one zbudowane.

Zgadzam się z Tobą. Do picia trzeba zalewać wrzątkiem, żeby je zabić. Do
ciasta wręcz przeciwnie - byle nie wrzątkiem, bo jak się je zabije to
ciasto nie urośnie...
Pozdrawiam
Agnieszka

gronkowiec złocisty