WKU

1. Data: 2002-10-28 15:59:52

Temat: WKU
Od: "TRESOR" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow.
Pytanie a propos WKU.

Ze wzgledu na ciezko sytuacje finansowa (koniec umowy o prace) zmuszony
bylem zawiesic (zrezygnowac ze studiow)
defacto na semestr przed koncem jesli chodzi o moj wiek (to pewnie tez nie
jest bez znaczenia) w lutym skoncze 25 lat.
Uczelnia jak to bywa w biurokracji wyslala niezwlocznie pisemko do WKU
powiadamiajac ich o nowym miesie armatnim
i w tydzien pozniej otrzymalem poleconym pismo z WKU (ktorego rzecz jasna
nie odebralem)
w zwiazku z ta sprawa mam do was kilka pytan:
1) jak dlugo moge nie odbierac tych pisemek i z jaka czestotliwoscia sa one
wysylane zanim zostana podjete jakies inne kroki
2) jakie moga byc podjete i jak wygladaja te korki (czy np wyjazd za granice
w celach relaksacyjnych moze mi w jakis sposob zaszkodzic - albo raczej te
ich nieszczesne KAPOWNIKI
3) jak najprosciej i bezbolesnie dac im do zrozumienia ze maja sie odczepic?
(niewielkimi srodkami finansowymi).
4) I zeby nie bylo odpowiedzi w stylu (zmien grupe) pytanie 4 to czy sa
jakies prawne kruczki by sie od sluzby wojskowej wywinac?
5) Czy np. zahaczenie sie na jakies studia zaoczne byleby tylko miec papier
o dalszej edukacji jest wyjsciem? (i ile mam czasu zeby o to zadbac)

Jesli ktos mial (a pewno wielu z was) podobne doswiadczenia prosze o rade.

1. Data: 2002-10-28 19:02:46

Temat: Re: WKU
Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TRESOR" w news:apjmso$t49$1@news2.tpi.pl napisał(a):

> 4) I zeby nie bylo odpowiedzi w stylu (zmien grupe) pytanie
> 4 to czy sa jakies prawne kruczki by sie od sluzby wojskowej
> wywinac?

Niestety - zmien grupe ;) Aby sie w strzelic w ta musialbys zapytac o to
jakie psychologiczne uwarunkowania moglyby Ci pozwolic sie wywinac. Nie
zapytales jednak o to wiec wybacz moja bezposredniosc, ale... spadaj na
news://news.tpi.pl/pl.soc.prawo ;)

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-10-28 19:53:09

Od: "TRESOR" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakie psychologiczne uwarunkowania moglyby Ci pozwolic sie wywinac. Nie
> zapytales jednak o to wiec wybacz moja bezposredniosc, ale... spadaj na

Tja ....
o pierdolach to kazdy potrafi dyskutowac (np. snuje wywody na temat nowej
osoby na grupie mimo ze nic nie wniosla)
Jesli jednak problem mimo swej pozornej blachosci jest konkretny zostaje
nizauwazony.
BTW na prawo tez zadalem to pytanie

O Cos mi smierdzi w pokoju ...
hmm puscilem baka ....
ciekawe dlaczego taki smrod.

CO sadzicie o tym temacie wyzej ?
Moze jestescie sie wstanie wypowiedziec chetnie poczytam.
Czyzby jakies uwarunkowania psychologiczne?

1. Data: 2002-10-28 20:02:02

Od: "nieKrzys" <kris_73@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TRESOR" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> defacto na semestr przed koncem jesli chodzi o moj wiek (to pewnie tez nie
> jest bez znaczenia) w lutym skoncze 25 lat.

No to do 28 masz jeszcze kilka.

> 1) jak dlugo moge nie odbierac tych pisemek i z jaka czestotliwoscia sa
one
> wysylane zanim zostana podjete jakies inne kroki

Za 2 tygodnie przyjdzie drugie wezwanie.
Jesli go nie odbierzesz to potem nawiedzi Cie ŻW.
Jesli Cie nie zastana w domu to zaczną szukać po rodzinie i kolegach .. az
do skutku.

> 2) jakie moga byc podjete i jak wygladaja te korki (czy np wyjazd za
granice
> w celach relaksacyjnych moze mi w jakis sposob zaszkodzic - albo raczej te
> ich nieszczesne KAPOWNIKI

Złapią Cię po powrocie.
Ukrywać się przerz 3 lata? To nie lepiej juz iść na rok?

> 3) jak najprosciej i bezbolesnie dac im do zrozumienia ze maja sie
odczepic?
> (niewielkimi srodkami finansowymi).

Trochę już późno. Kiedys z tego co wiem załatwienie D kosztowalo 3000-4000.
Do Świadków Jehowy tez juz nie zdążysz wstąpić.
Mozesz tez ich starac sie przekonać że jesteś pacyfistą itp.
I powolać się na Ustawę Zasadniczą.
Ale jak nie masz o tym pojęcia to raczej marne szanse, bo dwa pytania i Cie
zagną.

> 5) Czy np. zahaczenie sie na jakies studia zaoczne byleby tylko miec
papier
> o dalszej edukacji jest wyjsciem? (i ile mam czasu zeby o to zadbac)

Masz czas do następnego wezwania.
Ale uwaga. Jesli studia nie skończą się przed ukończeniem wieku w którym
już nie biorą czyli 28 lat to mogą Cię mimo szkoły ścignąć.

> Jesli ktos mial (a pewno wielu z was) podobne doswiadczenia prosze o rade.

Albo wykładasz kasę i załatwiasz D.
Albo próbujesz załatwić służbe zastępcza.
Albo idziesz (na niecaly rok obecnie) u masz z glowy.

Co do tego ostatniego to moj brat jest teraz w wojsku.
Poszedl na ochotnika wiec mogl wybrac jednostke w swoim miescie.
Nie jest juz tak jak kiedys. Fala wystepuje juz sladowo (pewnie zalezy od
jednostki).
Teraz stare wojsko nie sciga juz mlodego, bo to wbrew prawom czlowieka.
I wystepowanie fali jest ostro tepione przez Prokurature Wojskowa.
Teraz juz tylko siedza, pija, cpaja i czesto chodza na przepustki,
bo wojsko wtedy nie musi ich karmic w jednostce.

Pozdraw

nieKrzys

1. Data: 2002-10-28 20:06:51

Od: maggie <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

TRESOR (t...@g...pl) wrote:

> Witam szanownych grupowiczow.
> 5) Czy np. zahaczenie sie na jakies studia zaoczne byleby tylko miec
> papier o dalszej edukacji jest wyjsciem? (i ile mam czasu zeby o to
> zadbac)

nie znam odpowiedzi na pozostale pytania,ale zdazylo mi sie prowadzic
zajecia na pewnym kierunku studiow zaocznych i niestety nie byly to
najprzyjemniejsze zajecia, dopiero pozniej rozjasnilo mi sie w glowie,gdy
na pytanie 'po co wlasciwie studiujecie?' uzyskalam z 30 ust te sama
odpowiedz: 'zeby nie isc do woja'.

nie znam prawnych zasad (np. odnosnie wieku), ale wiem,ze wojsko honoruje
studia zaoczne.radzilabym przejsc sie do dziekanatu i dowiedziec o to w
konkretnej uczelni.
tylko tu pojawia sie problem finansowy,wiec nie wiem, czy jest to dla
Ciebie wyjsciem..

pozdr,
maggie

ps. nie denerwuj sie tak;)

1. Data: 2002-10-28 20:11:24

Od: "TRESOR" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nieKrzys

Dieki
malo pocieszajace
ale konkretne

pozdro

1. Data: 2002-10-28 20:29:27

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 28 Oct 2002 20:53:09 +0100, "TRESOR" <t...@g...pl> wrote:

> [...]
>
>CO sadzicie o tym temacie wyzej ?
>Moze jestescie sie wstanie wypowiedziec chetnie poczytam.
>Czyzby jakies uwarunkowania psychologiczne?

Życzę udanego pobytu w koszarach. Szczerze.

--
Amnesiac

1. Data: 2002-10-28 20:38:13

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TRESOR" w news:apk4i7$8en$1@news2.tpi.pl napisał(a):

> Tja ....

Ano :)

> o pierdolach to kazdy potrafi dyskutowac (np. snuje wywody
> na temat nowej osoby na grupie mimo ze nic nie wniosla)

Zazdrosny? ;)

> Jesli jednak problem mimo swej pozornej blachosci jest
> konkretny zostaje nizauwazony.

Widzisz... Chodzi o to, ze na prawie dostaniesz najprawdopodobniej duzo
konkretniejsze odpowiedzi. Wiem, bo sam pare razy w tej sprawie wysylalem
tam posta. Oczywiscie moglem wyslac tez przykladowo na pl.sci.biologia (co
byloby wlasciwie tyle samo warte co wysylanie Twojego pytania na te
grupe). Oczywiscie istnieje szansa, ze jakims cudem ktos z biologii moglby
znac odpowiedzi na pytania, no ale sam rozumiesz...
Normalnie w takich chwilach pisze sie NTG i to wszystko. Ja nie mialem
ochoty sie na Ciebie wypiac, chcialem Ci pomoc wiec dalem skierowanie na
IMHO najbardziej odpowiednia grupe. Wpisalem nawet pelen adres tak, ze
wystarczylo tylko kliknac. W odpowiedzi Twoje pretensje. Po raz kolejny
potwierdza sie, ze semper homo bonus tiro est.

> O Cos mi smierdzi w pokoju ...
> hmm puscilem baka ....
> ciekawe dlaczego taki smrod.
> CO sadzicie o tym temacie wyzej ?

Mam pare pomyslow, ale wole ugryzc sie w palec :) Nie ma sensu...

z mojej strony EOT
pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-10-29 16:25:36

Od: "Mefisto" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"TRESOR"
> Dieki
> malo pocieszajace
> ale konkretne

Dodam parę słów. W wojsku szalenie brakuje osób z jakim takim wykształceniem
(zdarza się nawet podstawowe niepełne - sprawdzone :)). Jeżeli piszesz
czytelnie i nie robisz byków ortograficznych, to jest praktycznie pewne, że
dostaniesz fuchę pisarza kompanii. To oznacza, że na Twojej głowie byłaby
papierkowa robota (wypisywanie przepustek, rysowanie grafików zajęć itd.).
Wiązałyby się z tym przywileje - żadnego tarzania w błocie, znacznie mniej
wrzasku, częstsze wyjazdy na przepustki. Oczywiście warunek - dobrze żyć z
kadrą kompanii. I zawsze być zorientowanym, gdzie kto się znajduje. Na
początku wojsko to szok, ale po pewnym czasie człowiek się przyzwyczaja, a
przyzwyczajać się idzie tym łatwiej im lepszą fuchę się znajdzie. No i w
wojsku oczywiście wydają Ci żołd - a to jest odpowiednik tego, co w cywilu
zostaje po opłaceniu mieszkania, rachunków, przejazdów, żarcia i ubrania.
Jeżeli nie przepierniczysz całości na alkohol lub inne rozrywki, to zawsze
będzie z czego żyć po zakończeniu służby, tym bardziej, że dostaniesz
jeszcze odprawę. No i o pracę będzie o wiele łatwiej, po uregulowaniu
stosunku do służby wojskowej.

Pozdrowienia
Mefisto

1. Data: 2002-10-31 19:38:01

Od: <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <apjmso$t49$1@news2.tpi.pl>, TRESOR wrote:
> 3) jak najprosciej i bezbolesnie dac im do zrozumienia ze maja sie odczepic?
> (niewielkimi srodkami finansowymi).

Najlepiej nie agresywnie.
Agresja rodzi agresje.

> 4) I zeby nie bylo odpowiedzi w stylu (zmien grupe) pytanie 4 to czy sa
> jakies prawne kruczki by sie od sluzby wojskowej wywinac?

pl.soc.prawo

> 5) Czy np. zahaczenie sie na jakies studia zaoczne byleby tylko miec papier
> o dalszej edukacji jest wyjsciem? (i ile mam czasu zeby o to zadbac)

AFAIK latwiej Ci bedzie wskoczyc na jakies studium policealne chyba.
Nie mowiac juz o tym, ze zwykle sa tansze.

--
,,odkad siegam pamiecia zawsze bylo cos nie tak
w nielasce w ciaglym nieszczesciu los bil na oslep''

Pesymizm - dziedziczny czy nabyty ?
tesknota
Mam problem - latam - ale nie wiem gdzie polecieć ...
Samoakceptacja