WOŚP - PŁACE

101. Data: 2005-01-10 16:43:10

Temat: Odp: WOŚP - PŁACE
Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

> To chyba zalezy kto jaki program tv oglada hehe, bo ja ogladalam taki,
gdzie
> sie mowilo, ze na skutek NIE_wykorzystywania_sprzetu podarowanego przez
> Owsiaka doszlo do zmiany kadry. ... ... ...w takim razie Owsiak powinien
zbierac nie na
> sprzet medyczny tylko na wynagrodzenia dla lekarzy i koszty szpitalnej
> administracji? Juz i tak odwala za nich kawal roboty.

Doskonały przykład, że nie tylko Owsiak nie może ale że nikt nic nie może.
Że balagan jest totalny a inicjatywy wykorzystane w jakims niewielkim
procencie. Czyli jak wczesniej powiedziałem - wykonanie jest do
przyslowiowej dupy.
HuSadam

Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

102. Data: 2005-01-10 16:45:51

Temat: Re: WOŚP - PŁACE
Od: "mkarwan" <m...@r...au> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
ciach
> Jeśli chcemy coś porównywać, to porównajmy pensję prezesa ZUS-u, czy
> ministra ze średnią rentą i emeryturą - wtedy będzie w tym przynajmniej
> jakaś śladowa logika

Nie uważasz, że ja na 14 pracowników wystarczyłby jeden członek zarządu i
główna księgowa, a nie trzech członków zarządu, dwóch dyrektorów i główna
księgowa.
Cała działalność fundacji powinna się sprowadzać do zebrania potrzeb ze
szpitali, przetargu i zapłaty za zamówione urządzenia. Urządzenia są
wysyłane po określony adres najczęściej szpital, tam je przecież ktoś
odbiera i uruchamia wspólnie z producentem. Do tego fundacja nie jest
potrzebna.

103. Data: 2005-01-10 16:53:26

Od: "mkarwan" <m...@r...au> szukaj wiadomości tego autora

> Faktycznie - bardzo trudno znaleźć tego typu organizacje działające na
> podobną skalę. Zwykle wydają one na te cele 3-4 razy więcej :-P

prosże o przykład i link.

> Jeden kierowca NA ETACIE, a niekoniecznie w ogóle jeden kierowca.

to może tez oznaczać, ze oprócz telefonów i komputerów pracownicy maja do
dyspozycji samochody i korzystają z nich tylko dla załatwiania spraw
fundacji czy także dla celów prywatnych?

> Poza tym,
> jak uczy przykład Ojca Dyrektora Rydzyka - auto może tyle kosztować, oj
może

Konkretnie jaki przykład ojca Rydzyka?

> Owszem - i zapewne kilka kupiono, chyba że są to np. ciągniki siodłowe,
> którymi wozi się sprzęt ;-)

Po co wozić sprzęt, przecież producent może go wysłać pod określony
adres?.
Po co kupować samochody skoro są od tego firmy transportowe?

> Jeśli niektóre z nich to były laptopy, to wyszło dosyć tanio, zwłaszcza
że
> być może w grę wchodziły tutaj zestawy komputerowe, czyli łącznie z
> urządzeniami peryferyjnymi.

po co laptopy a nie komputery stacjonarne które są tańsze?.

104. Data: 2005-01-10 16:59:29

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
.

> - mozna by rzec "rodzinny interes"

No cóż - rodzina go zakładała, więc musi być "z założenia" ;-) rodzinny.
Nie widzę w tym ani nic dziwnego, ani zdrożnego, dopóki nie przekracza się
granic przyzwoitości, a łatwo wykazać że - przynajmniej w poruszanych tu
kwestiach oficjalnych wynagrodzeń - granice te nie zostały przekroczone.

> zatem
> zapału
>
> - miom zdaniem wykorzystuje dzieci na dwa sposoby.
> a. dzieci sa uzywane jako powod zbierania kasy

Nie - nie są używane jako powód - kasa zbierana jest bowiem faktycznie dla
dzieci - co łatwo wykazać - patrz choćby link podany przez Lecha
Dubrowskiego.

> b. dzieci biegaja i zbieraja mu kase

I - o ile robią to za wiedzą i zgodą rodziców - chwała im za to. I chwała
Owsiakowi za to, że przekonał ich, iż warto coś takiego robić. Że liczy się
nie tylku "fura, skóra i komóra", ale że warto też coś robić dla innych. I
nie zbierają "MU" - tylko chorym dzieciom - bo wykazano że koszty osobowe to
raptem kilka procent zebranej kwoty i są to normalne koszty przy tego typu
przedsięwzięciu, nie odbiegające od standardów światowych, a od polskich
jeśli już to w dół.

> - a pozniej dzieciom wyprawia przystanek woodstok :-)

Myślę, że to akurat jest nieco osobna kwestia. Od strony finansowej (a o tym
teraz mowa) - czysta - bo oficjalnie się o tym mówi, że część kasy idzie na
to. Od strony propagowanych idei i organizacji - myślę że to temat na osobną
dyskusję.

LM

105. Data: 2005-01-10 17:07:09

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzeczywistość pokazuje, że Adam ma tutaj dużo racji.
Co prawda to nie jest tak, że jak złodziej nagle się wzbogaci, to zmieni mu
się natura na uczciwą. Ale może być tak, że jak złodziejowi zaproponujemy
dobrą pensję, to nie będzie mu się opłacało kraść ;-) Bo i tak żyje mu się
nieźle, więc finansowej potrzeby, żeby kraść już nie ma, a jak wpadnie, to
ma dużo do stracenia. Czysta kalkulacja.

Ale nie o to jak rozumiem Adamowi chodziło. Raczej o to, że proponując
większe pieniądze mamy większe szanse zatrudnić lepszego fachowca, albo
spowodować, że ten sam fachowiec będzie lepiej pracował, choćby dlatego że
np. nie będzie tłukł chałtur na boku, rozglądał się za lepszą posadą, czy
też będzie się lepiej starał ze strachu że go zwolnią i straci dobrze płatną
posadę.

Takich zależności może być jeszcze kilka więcej. Nie na darmo dyrektorom i
prezesom firm (także i prywatnych, gdzie właściciele naprawdę liczą się z
kosztami) płaci się często duże pieniadze.

LM

106. Data: 2005-01-10 17:11:39

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mkarwan" <m...@r...au> napisał w wiadomości
> [...]
> główna księgowa, a nie trzech członków zarządu, dwóch dyrektorów i główna

A jak to się ma do rent i emerytur ;-)

A poważniej - obawiam się, że masz niewielkie pojęcie o zarządzaniu, skoro
stawiasz problem w ten sposób "x członków zarządu na y pracowników". Członek
Zarządu nie zajmuje się zarządzaniem pracownikami, tylko zarządzaniem
Fundacją i znaczenie ma tutaj skala działalności, a nie ilość zatrudnionych
pracowników etatowych.

> [...]
> wysyłane po określony adres najczęściej szpital, tam je przecież ktoś
> odbiera i uruchamia wspólnie z producentem. Do tego fundacja nie jest

Jak wyżej - całkowicie zapominasz chociażby o polskich realiach
"papierkowych". Masz świadomość chociażby ile papierów musi generować tego
typu organizacja, żeby być w pełni zgodna z polskimi przepisami?

LM

107. Data: 2005-01-10 17:26:24

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "LM" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

> prosże o przykład i link.

Tak z marszu nie wytrzasnę - nie prowadzę archiwum wszystkich artykułów i
stron, które czytuję, ale postaram się odszukać parę linków.

> [...]
> dyspozycji samochody i korzystają z nich tylko dla załatwiania spraw
> fundacji czy także dla celów prywatnych?

Owszem - może, ale po pierwsze nie wiemy czy tak jest, po drugie - to też by
mnie specjalnie nie zbulwersowało, bo na pewnych stanowiskach jest to
standard. I ma to swoje uzasadnienie, o czym wie każdy, kto miał
kiedykolwiek do czynienia (bezpośrednio lub pośrednio) ze stanowiskami
kierowniczymi.

> może
>
> Konkretnie jaki przykład ojca Rydzyka?

No - ten jego ostatni nabytek, który kosztował dobry milion z hakiem nowych
złotych polskich.

> Po co wozić sprzęt, przecież producent może go wysłać pod określony
> adres?.
> Po co kupować samochody skoro są od tego firmy transportowe?

Po co w ogóle kupować sprzęt dla dzieci, skoro od tego jest NFZ i
Ministerstwo Zdrowia :-P
Poddałem tylko inną możliwość, żeby pokazać, że nie należy od razu szukać
złodziei tam, gdzie wiele na to wskazuje wcale ich nie ma.

> że
>
> po co laptopy a nie komputery stacjonarne które są tańsze?.

No i tutaj mi ręce opadają. Ale OK - otóż po to, że laptopy są to urządzenia
przenośne, a specyfika pracy na wielu stanowiskach wymaga w dzisiejszych
czasach mobilności. Trzeba mieć komputer ze sobą w podróży, na spotkaniu, w
domu. Wystarczy ?

LM

108. Data: 2005-01-10 17:27:15

Od: h...@i...pl (HuSadam) szukaj wiadomości tego autora

...jeśli idzie o te
> faktycznie,
>
> I nadal będziesz się upierał, że nie wydałeś ani grosza na swoje
utrzymanie
> LM

A zabiorę jakiemuś renciście. Jako minister musze sie nauczyć zabierać
głównie rencistom własnie. I nie wydam na pewno ani grosika.

109. Data: 2005-01-10 17:30:57

Od: "Jacek Kruszniewski" <j...@p...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> jest
CHARYTATYWNE.

> - ja odnosilem sie do WOSP a nie do Caritas. Porownywanie Caritas do
Owsiaka
> to naduzycie z twojej strony. To tak jak bys porownywal kose do kombajna
> zbozowego, oczywiscie pokazujac zalety kosy i twierdzac ze jest o niebo
> lepsza :-)

Co kosa a co kombajn ??
Dzięki MrFX wiem że:

Caritas ma wpływy: 12 533 163,27 zł
http://caritas.pl/download/raporty/cp2003.pdf

PAH ma wpływy: 10 070 109,28 zł
http://caritas.pl/download/raporty/cp2003.pdf

WOŚP na wpływy: 35 265 658,59 zł
http://www.wosp.org.pl/fundacja/finanse/bilans2003.p
hp

Wiesz ździwiłem się - ale to chyba WOŚP urósł na miano kombajnu. Arku - jak
coś przyrównujesz - zapoznaj się z Faktami:

A jeszcze jeden fakt:
Z raportu PAH:
***********************
Wynagrodzenia
Średnie roczne zatrudnienie pracowników etatowych: 37,1 etatu - 40 osób
Wynagrodzenia brutto: 1 468 498,21 zł (bez ZUS pracodawcy),
w tym etatowe 1 264 265,52 zł
Umowy zlecenia i umowy o dzieło 204 232,69 zł

5. Wykaz Pracowników ze wskazaniem stanowisk
I. Biuro PAH w Warszawie
1) Dyrektor Fundacji (Prezes Zarządu) - 1
2) Sekretariat - 2
3) Pomoc Doraźna - 1
4) PR i Fundraising - 7
5) Misje Zagraniczne - 9
6) Programy stałe (Edukacja, CPU, Repatriacja) - 10
7) Wsparcie (Księgowość i Administracja) - 8
II. Biuro PAH w Łodzi
1) Dyrektor Biura - 1
2) Świetlice, Administracja - 5
III. Biuro PAH w Toruniu
1) Dyrektor Biura - 1
2) Pajacyk, Świetlica, BIS - 7
IV. Biuro PAH w Krakowie
1) Dyrektor Biura - 1
2) Edukacja - 1
Pracownicy PAH w roku 2003 nie otrzymali nagród finansowych ani premii.
***************

Pełna klarowność, są etaty, wypłaty, tak jak u Owsiaka.

A rozliczenie - raport CARITAS - jest dziwny - nie ma pracowników, a
niektóre koszta wskazują, że to bardziej archidjecezje wykładają pieniądze
niż CARITAS.

II. LECZENIE I REHABILITACJA 1.782.741,13 zł
1. Leczenie dzieci 188.309,74 zł
2. Leczenie dorosłych 1.568.425,14 zł
3. Placówki dla niepełnosprawnych 12.101,25 zł
4. Hospicja Caritas - pomoc paliatywna 905,00 zł
5. Warsztaty Terapii Zajęciowej Caritas 13.000,00 zł

Wiesz widząc (przejeżdżam) Osrodek CARITAS (przynajmniej jest jego logo) w
Mikołowie Borowej Wsi - to utrzymanie teo kosztuje miliony, i widząc to
naprawdę chwali się to, tylko to kosztuje miliony - a nie to co wykazano w
tym raporcie. Takich ośrodków jest kilka w Polsce - chwała Caritasowi -
tylko oże ciut klarownści w pieniądzach.

Tysiącach

> - przeciez on opiera sie na naiwniakach ktorzy charuja dla niego za friko?

Oni tyko zbierają pieniądze, reszta pracy jest wykonywana przez dużo
mniejsze grono wolontariuszy i przez te 14 etatów.

> nie tak jest? Jak ktos sie chce do czegos dowalic to sie dowali - ty wiesz
> tym i ja. Przedstwialem swoje zdanie. Ty tez. i na tym proponuje zakonczyc
> bo ta dyskusja zmierza w zlym kierunku i zaczyna przypominac ta z czasow
> organizacji Ustronia za ktora kasy nie brales i chwala ci za to.

No - ktoś mi tu coś innego w 2001 roku pisał :(

A skala Ustronia - jego budżecik - wiesz - ta praca co włożyłem przez te 4
lata - to naprawdę można było poza godzinami lub w ramach godzin pracy, bo
mam taką a nie inną sytuację.
Przyrównywanie Ustronia do WOŚP - ot kropelka w oceanie. A ile mnie to
kosztowało - wiesz nigdy nie robiłem rachunku :D

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

110. Data: 2005-01-10 17:32:54

Od: "mkarwan" <m...@r...au> szukaj wiadomości tego autora

> A jak to się ma do rent i emerytur ;-)

porównanie płcy w fundacji do renty i emerytur.
Porównaj do swojej renty.

> [...]
> Zarządu nie zajmuje się zarządzaniem pracownikami, tylko zarządzaniem
> Fundacją i znaczenie ma tutaj skala działalności, a nie ilość

Kpisz czy o droge pytasz.
Po co jest zarząd fundacji.
W firmie po co jest zarząd firmy.

!!! Skad wozek inwalidzki za 1 zl ??