Wada krótkowzroczności - wykazanie kłamstwa na jej temat

1. Data: 2017-08-27 20:58:49

Temat: Wada krótkowzroczności - wykazanie kłamstwa na jej temat
Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam
Już poruszałem na grupach temat kłamstwa okulistów na temat krótkowzroczności (jednak
nie mogę znaleźć tego wpisu). Teraz ponawiam ten temat, bo mam ilustratywny obrazek
pokazujący czarno na białym nonsens oficjalnego tłumaczenia krótkowzroczności.

Oficjalna wersja okulistów brzmi:
Krótkowzroczność powstaje w wyniku zbyt silnego załamywania promieni słonecznych na
soczewce oka (lub nawet: w wyniku wydłużenia się gałki ocznej). Promienie ogniskują
się przed siatkówką (która jest wrażliwa na światło i powoduje widzenie).

Tym czasem jest to wierutna bzdura. Czemu?!? Tu jest obrazek jak to by działało wg
okulistów:
http://www.fotoporadnik.pl/grafika/poradnik/rg-aber-
sfer-1.gif
Załóżmy, że F2 to prawidłowe ogniskowanie się promieni słonecznych na siatkówce.
Wtedy krótkowidz miałby obraz ogniskowany w punkcie F1. I co z tego?!? Przyjrzyjcie
się: promienie słoneczne przechodzą z góry na dół i z prawa na lewą (tego drugiego
nie widać na obrazku). Czyli obraz na siatkówce powinien być odbity w pionie i w
poziomie. A tak nie jest!

Tak więc albo okuliści są debilami albo kłamią jak z nut. Ja osobiście nie wiem jak
działa krótkowzroczność, ale wiem, że na pewno nie tak jak ją tłumaczą lekarze. I nie
jest to jedyny przypadek w jakim oni gadają głupoty (np. co miesiąc wmawiają nam nowe
zalecenia kolejnej "zdrowszej" diety).

z totaliztycznym salutem
Szyk Cech

2. Data: 2017-08-27 21:59:21

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-27 o 20:58, s...@g...com pisze:
> http://www.fotoporadnik.pl/grafika/poradnik/rg-aber-
sfer-1.gif
> Załóżmy, że F2 to prawidłowe ogniskowanie się promieni słonecznych na siatkówce.
Promienie nie ogniskują się na siatkówce. :-)
Ani u zdrowego, ani u krótko, ani u dalekowidza.

Dorysuj siatkówkę na swoim gif-ie, znajduje się ona przy prawej krawędzi
obrazka.

Robert

3. Data: 2017-08-27 22:03:27

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

@Robert Wańkowski:
To jak powinienem napisać?!? Załóżmy, że: "w F2 promienie ogniskują się na plamce
żółtej"?!?

Dodatkowo gif nie jest mój...

4. Data: 2017-08-28 00:39:18

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-27 o 22:03, s...@g...com pisze:
> @Robert Wańkowski:
> To jak powinienem napisać?!? Załóżmy, że: "w F2 promienie ogniskują się na plamce
żółtej"?!?

> Dodatkowo gif nie jest mój...

To powinno rozwiać Twoje wątpliwości.
https://youtu.be/PmD7Tjb6yKo?t=1m20s

A tu możesz się pobawić
https://phet.colorado.edu/sims/geometric-optics/geom
etric-optics_en.html
Żółty krzyżyk to ogniskowa.

Robert

5. Data: 2017-08-28 08:39:56

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.08.2017 o 20:58, s...@g...com pisze:
> [...]
nie widać na obrazku). Czyli obraz na siatkówce powinien być odbity w pionie i w

Po pierwsze: gdzie tam są promienie słoneczne?
Po drugie: widziany obraz na siatkówce jest odwrócony i jest to
normalne. Będzie tak zarówno przy krótkowzroczności jak i przy
dalekowzroczności.
Po trzecie i najważniejsze: To co jest w punktach F1 i F2 to nie jest
obraz jako taki, tylko obraz jednego (JEDNEGO!) punktu, który
obserwujemy (obracanie go nic tu nie wnosi),
i dopiero on, albo jest ostry gdy ognisko leży na powierzchni siatkówki,
albo rozmyty gdy ognisko jest bliżej lub dalej od powierzchni siatkówki.

> Tak więc albo okuliści są debilami albo kłamią jak z nut. Ja osobiście nie wiem jak
działa krótkowzroczność,

I tego się trzymaj! :D

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

6. Data: 2017-08-28 14:05:15

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> To powinno rozwiać Twoje wątpliwości.
> https://youtu.be/PmD7Tjb6yKo?t=1m20s

Dzięki za pouczający filmik. On też pokazuje, że przy krótkowzroczności następuje
odwrócenie obrazu z góry na dół (z prawej na lewą nie widać, ale to logiczne). Tyle,
że kłamliwie pokazują, że obraz jedynie się rozmywa, podczas gdyby byli uczciwi to by
podali, że za punktem ogniskowej obraz powinien być odwrócony i (ew.) rozmyty.

> A tu możesz się pobawić
> https://phet.colorado.edu/sims/geometric-optics/geom
etric-optics_en.html
> Żółty krzyżyk to ogniskowa.

"At least Flash Player 8 required to run this simulation."
Wiadomo coś Ci na ten temat?!?

7. Data: 2017-08-28 15:07:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

To pewnie wirus.
Miałam dobry wzrok do 12 roku życia.
W 12 roku życia miałam 2 nieudane operacje wyrostka i dawali mi dużo krwi.
2 tygodnie po wyjściu ze szpitala pierwszy raz w życiu zauważyłam , że widzę
niewyraźnie.
Obecnie mam wadę około -5.
Wada została wykryta szybko , pszy jakimś masowym pszesiewowym badaniu, i
miałam wtedy -1.
Wmawiano mi pszez lata , że to "krutkowzroczność szkolna", że od zbyt
wielkiego wysiłku.
W tym drugim jest ślad prawdy, jakbym nie łaziła do szkoły i obijała się
totalnie może organizm zwalczył by sam wirusa lub zarazek, kturego nazwy nie
wiadomo czy kiedykolwiek poznam, i czy on ma już imię.

Kiedyś na forum medycyna pszedstawiłam jak mi się wydaje lepszy dowud niż
twuj.
Zaproponowałam proste doświadczenie.
Może być częściowo ważne w nim czas wykonywania doświadczenia, ale nie jest
to bardzo istotne
to jest październik około południa, idzie o wysokość słońca, ostrość padania
promieni.

Doświadczenie (z posta z 16 października 2011, pl.sci.medycyna):

Jesienią, gdy trafisz na słoneczne niebo można wykonać
proste doświadczenie. Niezbędny będzie kawałek pszeźroczystej foli z czarnym
nadrukiem (np. kod kreskowy z foliowego opakowania); biała , czysta kartka ;
linijka oraz zwykły bawełniany jasny ręcznik z pszynajmniej częściowo białym
wzorem.
Najpierw cień cyferek kodu kreskowego żucamy na kartkę, potem na białą
część ręcznika.
Cień cyferek (typowe cyferki kodu kreskowego wysokości 2mm) jest możliwy
do odczytania na kartce, w południe, gdy folia z cyferkami jest w odległości
do ok. 12cm;
a na ręczniku gdy folia z cyferkami jest w odległości do ok. 8cm (starając
się by karta lub ręcznik i folia z napisem były prostopadłe do promieni
słońca).
Można dodatkowo pomiędzy ręcznik a folię z cyferkami wsadzić okulary
krutkowidza, wtedy maksymalna odległość cyferek od foli , taka by napis był
możliwy do odczytania wzrośnie (zależnie oczywiście od mocy i ustawienia
szkieł).
Wniosek: Możliwość odczytania tekstu zależy od podłoża, na kture pada cień.
_______________
A co to ma do medycyny?
Wszystkie dzieci już wieki są uczone w szkole, że wada krutkowzroczności
polega na tym, że gałka oczna wydłuża się powodując powstanie obrazu pszed
siatkuwką.[Encyklopedia]
Jeżeli zdrową siatkuwkę poruwnamy do ruwnej, czystej kartki papieru, a
siatkuwkę krutkowidza do nieruwnego ręcznika okazać się może, że powodem
krutkowzroczności może być siatkuwka, a nie kształt oka.
Horoby siatkuwki mogą wynikać pewnie ze złego odżywiania i złej pszemiany
materi (cukszyca, tarczyca....), środowiska (nadmiar jodu w powietszu?),
sposobu pracy siatkuwki (oświetlenie, nawyk czytania...).
Tak, wiem, okuliści wiedzą , widzą też dokładnie siatkuwkę pszy każdym
badaniu (w pszeciwieństwie do pacjenta) , więc czemu robią ludziom wodę z
muzgu?
______________

Obecnie zdażyło mi się brać lek na wirusa opryszczki dostępny bez recepty, i
reklamowany w TV.
W kilka dni po tym poprawił mi się troszkę wzrok, jednak po pszestaniu brać
leku
wzrok wrucił do mojej horobliwej normy.
Dostępne w internecie materiały także potwierdzają, że nawet znane i nazwane
wirusy
żucają się na wzrok.

Lek jest zły i może ciężko obciążać organizm,
zwłaszcza z opuźnieniem kilkudniowym, więc nie polecam
i sama nie wzięłam leku do końca, ale nie wykluczam tego w pszyszłości.
Wydaje się, że powodem złego działania leku jest nie sam lek, a metabolity
zabitego wirusa,
i pewnie dlatego na ulotce jest napisane, by lek brać szybko po zarażeniu,
a nie w ciężkim nawracającym stanie.
Gdy wirus namnoży się już w organizmie w ciągu wielu lat, jest go dużo i
organizmowi trudno go wydalić.
Dlatego prawdopodobnie należy wtedy brać bardzo małe dawki leku by
organizmu nie truć zdehłym wirusem.
By usuwać go powoli.
Tak się usuwa duże ilości robali , jeśli ktoś jest zarobaczony.
_____________

Watek ktury zacząłeś powinien raczej być o tym
jak walczyć z robieniem wody z muzgu pszez medyczny światek.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2017-08-28 16:13:11

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-28 o 08:39, Wiesiaczek pisze:
> [...]
> i dopiero on, albo jest ostry gdy ognisko leży na powierzchni siatkówki,
> albo rozmyty gdy ognisko jest bliżej lub dalej od powierzchni siatkówki.

No nie! :-)
Ognisko nigdy nie leży na siatkówce.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
/1/16/Soczewka1.svg/522px-Soczewka1.svg.png

Robert

9. Data: 2017-08-28 16:27:55

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.08.2017 o 16:13, Robert Wańkowski pisze:

> No nie! :-)
> Ognisko nigdy nie leży na siatkówce.
> https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
/1/16/Soczewka1.svg/522px-Soczewka1.svg.png

Z tego rysunku nic nie wynika.
Po co go zalinkowałeś?

10. Data: 2017-08-28 18:21:19

Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

a skoro już
"jak ktoś nie słucha radia w pracy to znaczy, że jest chory psychicznie,
bo normalnym radio w pracy nie przeszkadza!"

Chłopaki i Dziewczyny
tego jest więcej, zapraszam do posyłania mi informacji, walę wszystko na
moją stronę o unii europejskiej

higiena w gabinecie lekarskim
Ile maksymalnie krwi może pobrać pielęgniarka na 1 badanie?
mózg
slang lekarski
Dlaczego wirusy nie są uważane za żywe istoty?