Wagi do pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej

1. Data: 2000-08-14 19:36:24

Temat: Wagi do pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem się z takimi wyrafinowanymi wagami dla sportowców,
które oprócz pokazywania wagi całego organizmu mierzą również
zawartość tłuszczu w organiźmie... Czy ktoś wie jak to działa?
Co to za czujniki są w tej wadze... jaka jest użyta metoda pomiaru?

2. Data: 2000-08-15 07:43:49

Od: Grzegorz Domagała <d...@l...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8...@p...net...
> [...]
> zawartość tłuszczu w organiźmie... Czy ktoś wie jak to działa?
> Co to za czujniki są w tej wadze... jaka jest użyta metoda pomiaru?

Jakis czas temu widzialem cos takiego w discowery - wazyli goscia normalnie
i potem w wodzie. Z tych dwoch wartosci liczyli zawartosc tluszczu. Nie wiem
czy to miales na mysli czy jest jakis prostszy sposob pomiaru
GRG

3. Data: 2000-08-15 19:53:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Domagała" <d...@l...uci.agh.edu.pl> wrote in message

> [...]
> i potem w wodzie. Z tych dwoch wartosci liczyli zawartosc tluszczu. Nie wiem
> czy to miales na mysli czy jest jakis prostszy sposob pomiaru

Nie, ta waga jaką widziałem wygląda jak normalna waga,
lecz ma elektrody po jednej lub kilka (nie pamiętam)
do każdej stopy i na jakieś to podstawie (przewodnictwo?)
określa w pewnym przybliżeniu procentową zawartość tłuszczu.
Ważysz się na niej z gołymi nóżkami oczywiście, ale mnie
interesuje metodyka pomiaru... czy ktoś coś słyszał albo się domyśla?
Trochę wydaje mi się to podejrzane gdyby to było przewodnictwo prądu
tylko, przecież to zależałoby od wilgotności skóry i innych czynników
a nie tylko od zawartości tłuszczu w organiźmie... No chyba że jakoś
kalibruje się tą wagę niwelując takie rozbieżności...
Bardzo mnie to nurtuje, chyba się wybiorę jeszcze raz do tego sklepu :-)

4. Data: 2000-08-16 17:07:38

Od: "Wojtek" <w...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kalibruje się tą wagę niwelując takie rozbieżności...
> Bardzo mnie to nurtuje, chyba się wybiorę jeszcze raz do tego sklepu :-)

Nie wiem jak to jest w wagach "domowych" ale w przemyśle mięsnym mierzy się
to ultradźwiękami (grubość tkanki tłuszczowej). Następnie wraz ze zmierzoną
wagą podstawia sie to do odpowiednich wzorów i wychodzi tzw. mięsność czyli
zawartość mięsa w całej masie.

Pozdrawiam
Wojtek

Otworzenie sklepu zielarsko-medycznego
Mało plemników .
Zmiany w EEG w nastepstwie powiklan porodowych
Kupie Propecie...
Bioptron Lampa