Re: Wagi do pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.medycyna
Subject: Re: Wagi do pomiaru zawartości tkanki tłuszczowej
Date: Tue, 15 Aug 2000 14:53:00 -0500

"Grzegorz Domagała" <d...@l...uci.agh.edu.pl> wrote in message
news:8nasb5$rh0$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> Użytkownik Pszemol <P...@P...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:8...@p...net...
> >
> Jakis czas temu widzialem cos takiego w discowery - wazyli goscia normalnie
> i potem w wodzie. Z tych dwoch wartosci liczyli zawartosc tluszczu. Nie wiem
> czy to miales na mysli czy jest jakis prostszy sposob pomiaru

Nie, ta waga jaką widziałem wygląda jak normalna waga,
lecz ma elektrody po jednej lub kilka (nie pamiętam)
do każdej stopy i na jakieś to podstawie (przewodnictwo?)
określa w pewnym przybliżeniu procentową zawartość tłuszczu.
Ważysz się na niej z gołymi nóżkami oczywiście, ale mnie
interesuje metodyka pomiaru... czy ktoś coś słyszał albo się domyśla?
Trochę wydaje mi się to podejrzane gdyby to było przewodnictwo prądu
tylko, przecież to zależałoby od wilgotności skóry i innych czynników
a nie tylko od zawartości tłuszczu w organiźmie... No chyba że jakoś
kalibruje się tą wagę niwelując takie rozbieżności...
Bardzo mnie to nurtuje, chyba się wybiorę jeszcze raz do tego sklepu :-)