Wanna akrylowa z profilowaniem i ryflowaniem-czy to cos jest przydatne??

1. Data: 2004-12-15 20:08:44

Temat: Wanna akrylowa z profilowaniem i ryflowaniem-czy to cos jest przydatne??
Od: "Ja_Reko" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam zapytanie uzytkowników wanien akrylowych profilowanych i tez wanien z
ryflowaniem (ponoc tak sie nazywa takie kratkowane tłoczenie na dnie wanny)
Czy taka wanna z profilowanymi kształtami, uchwytami lub ryflowaniem to pomocne
pomysły??Sam przygladam sie tym wannom i nie bardzo potrafię podjąć decyzji
gdyż nigdy sie nie kąpałem w takiej wannie i nie wiem w jakim stopniu to jest
pomocne w kapieli lub po:)
Jeszcze jedno, który z producentów wanien akrylowych ma dobre wanny? bo chodząc
po sklepach kazdy sprzedawca zachwala swoją aktualną ofertę az do przesady.
Ponoć tez ważna sprawą jest grubość scianki/akrylu to prawda??
Bardzo proszę o podzielenie sie własnymi doświadczenieami i odczuciami
uzytkownikow takich wanien
Z góry dziekuję
Pozdrawiam
JA_REKO

2. Data: 2004-12-16 11:30:53

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ja_Reko" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy taka wanna z profilowanymi kształtami, uchwytami lub
> ryflowaniem to pomocne pomysły??[...]

Abojawiem. Mam Koło Neo 160x100, wybraną głównie ze względu na brak tych
bajerów ;) Ma 1) coś w rodzaju podgłówka, który u mnie służy chyba wyłącznie
do tego, żeby się nie można było wygodnie położyć (bo jak mi wygodnie w
plecy, to podgłówek uwiera, a jak się "uwieszę" na podgłówku, to kolana
wystają :), oraz 2) siedzisko, które IMHO jest kompletnie nieużyteczne, bo
do jakichkolwiek zabiegów wymagających siedzenia wygodniej mi już usiąść na
brzegu wanny, a zasiadanie na siedzisku w celu wymoczenia stóp w wannie
wydaje mi się jakoś bez sensu. No, łokciem się czasem można oprzeć.
Najwyraźniej w stosunku do tabelek używanych przez projektantów takiego
sprzętu jestem kompletnie niewymiarowa. Tak więc wszelkiego rodzaju
podłokietniki, podpupniki i podgłówki - nie, dziękuję. O uchwytach się nie
wypowiadam, nie miałam przyjemności, ale dopuszczam możliwość tego, że komuś
się przydają.

Co do ryflowanego dna - osobiście uważam, że poślizgnięcie się w akrylowej
wannie wymaga sporego nakładu pracy (może jak się używa śliskich kosmetyków
typu olejki, to jest łatwiej), za to czyszczenie takiej we wzorki jest
pewnie bardziej zabawne niż gładkiej. Naturalnie należy wziąć poprawkę na
użytkowników typu dzieci, osoby starsze czy niezupełnie sprawne.

Pozdrawiam
H. (która po zakupie akrylowej wanny wreszcie znalazła swoją niszę
ekologiczną ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2004-12-16 12:12:36

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ja_Reko" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
decyzji
> gdyż nigdy sie nie kąpałem w takiej wannie i nie wiem w jakim

Co do kształtu wanny - ty weź idź do dużego salonu i sobie powchodź do
interesujących wanien, połóż się i sam zobacz, czy te wytłoczenia
przeszkadzają, czy wręcz przeciwnie. Osobiście mam raczej mieszane
uczucia - znaczy się podoba mi się to bardziej, niż prosta wanna,
wygodne być nie musi, zalezy od indywidualnych gabarytów i od
konkretnego modelu wanny, jedno z drugim trzeba po prostu spasować,
najlepiej w/w metodą. Nie krępuj się, kładzenie się w wannie w sklepie
może i wygląda głupio, ale przemóc się można, a inni kupujący zwykle
nie zwracają uwagi. Już prędzej sprzedawcy, ale to tylko kwestia
zagadania.
A co do ryflowanego dna... mam ryflowane, czyści się to może troche
trudniej, ale tylko trochę, powiedziałbym nawet, że troszeczkę ;-) Te
przetłoczenia są płyciutkie i bez kantów, ścierka normalnie zbiera co
ma zebrać, nic się na nich nie zatrzymuje (wanna Excellent). Natomiast
z całą pewnością utrudnia toto wywinięcie orła.

> [...]
przesady.
> Ponoć tez ważna sprawą jest grubość scianki/akrylu to prawda??

I dokłądnie tak jest: każdy chwali swoje, a tak naprawdę różnice są na
tyle małe, że chyba nieistotne, można się kierować dostępnymi
kształtami, wymiarami i odcieniem bieli (bo są różne, np. Roca
zestawiona z Cersanitem wygląda wręcz na żółtą), ewentualnie półką
cenową.

J.

4. Data: 2004-12-16 12:22:46

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja_Reko napisał(a):

> Jeszcze jedno, który z producentów wanien akrylowych ma dobre wanny? bo chodząc
> po sklepach kazdy sprzedawca zachwala swoją aktualną ofertę az do przesady.
> Ponoć tez ważna sprawą jest grubość scianki/akrylu to prawda??

Niektóre firmy robiące tanie wanny akrylowe faktycznie oszczędzają na
grubości akrylu, albo dodają ABS ( tworzywo sztuczne ).

> Bardzo proszę o podzielenie sie własnymi doświadczenieami i odczuciami
> uzytkownikow takich wanien

Widziałem niedawno taką tanią wannę po jakichś 3 latach eksploatacji.
Wygląda tak, jakby ktoś w niej rozrabiał żółtą farbę.

Sam mam nienajtańszą wannę, po 3 latach zwykłej eksplatacji *) nie
dzieje się nic. Owszem, są niewielkie rysy, ale widoczne dopiero z
bardzo bliska.

*) Czasem myję w niej ubłocony rower :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

5. Data: 2004-12-16 13:33:36

Od: Boban <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 Dec 2004 21:08:44 +0100, Ja_Reko napisał(a):

> Bardzo proszę o podzielenie sie własnymi doświadczenieami i odczuciami
> uzytkownikow takich wanien

Ja w wannie najczęściej biorę prysznic i ryflowanie dna jest mi bardzo
pomocne. W wannie kąpiemy też maluchów i na pewno jest to przy tej
czynności pomocne.
Żałuję, że mam wannę standardowej głębokości (38cm) podczas gdy chcieliśmy
kupić głębszą 43 cm. Niestety te głębsze z Koła były chwilowo nieosiągalne
a remont czekał. Długość niby jest duża (160cm) ale brakuje mi trochę
głębokości (mam 187cm wzrostu i przy zanurzeniu po brodę wystają mi kolana)

6. Data: 2004-12-18 16:45:55

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot wrote:
> Widziałem niedawno taką tanią wannę po jakichś 3 latach eksploatacji.
> Wygląda tak, jakby ktoś w niej rozrabiał żółtą farbę.

Ja właśnie z tego powodu usuwałam akrylową wannę po poprzednich
właścicielach mieszkania podobno 2-3 letnią i kupiłam zwykłą emaliowaną bo
myślałam, że wszystkie akrylowe z czasem żółkną.

pzdr.
Ania

suszarka
azurowe dzwiczki meblowe???
wysuwane półki na buty..
jaka pralka- siemens, gorenje czy miele ??
[pyt] Strony z przykladami aranzacji