Wegetarianizm a dzieci

91. Data: 2003-09-11 08:59:35

Temat: Re: tajemnice poczęcia i rozwoju zostaną ujawnione !!!!!! :-)))
Od: "Iza Radac'" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał:

> Bo mimo że jada cokolwiek, to to cokolwiek jest na ogół mniej
przetworzone
> i higieniczne :-) ?
> Bo wciąż działa tam selekcja naturalna, a skoro ona przeżyła do wieku
> rozrodczego to znaczy że jest naprawdę silnym egzemplarzem homo sapiens?
:-)

Zapewne.
Bo jak twierdzą uparcie genetycy, "za podłoże chorobowe odpowiada w 50-55 %
konstytucja
genetyczna, a w pozostałej części jeden modulujący czynnik zewnętrzny...."
(cytatuję za prof. M. Kurpiszem).
Jeszcze nie tak dawno, te czynniki modulujące upychano w 20 %....

> [...]
> orzechów, kakao, cytrusów w zimę dla wit C itp. - wszystko zgodnie z
> poradnikami dla kobiet ciężarnych i sugestiami lekarza) + preparaty
> witaminowe dla ciężarnych.
> Przy drugiej ciąży jadałam czasem rybę lub kurczaka, od drugiego trymestru
> nie piłam mleka i nie jadłam serów - pozwalałam sobie czasami na kefir lub
> jogurt naturalny, orzechy ograniczyłam do kilku dziennie, nie łykałam
> sztucznych witamin.Kupiłam w prawdzie valvit, ale przez 9 miesięcy nie
> zjadłam nawet jednego opakowania.
> Dało to rezultaty widoczne do dzisiaj - zdrową, nie alergiczną córę.

Sowa, ja tez mam dwojkę maluchow i dwa różne doświadczenia. Pozbyłam się
szczęsliwie wyrzutów sumienia, ktore nie dawały mi po prostu spać po nocach.
Przestałam się już piętnować za swoją wymyślną dietę (głownie soja) podczas
drugiej ciąży, i byle jaką (czyt. tradycyjną) podczas pierwszej, bo takie
obwinianie się nic nie daje. U mnie doświadczenia są zgoła inne, niż u
Ciebie - dziecko "sojowe" (córka) było bardziej alergiczne od urodzenia,
bardziej chorowite i delikatne. A to wlasnie córka dostawała szklanke soku
prosto z sokowirowki dziennie, 3 razy dziennie swieze suróweczki, to dla
niej sama produkowałam mleko sojowe i kreciłam przez maszynkę strączkowe na
kotlety - wszak była uczulona i na mięsa i na jaja.
Dziś mogę z radością powiedzieć, że mamy już za sobą nie konczące sie
zapalenia gardla i oskrzeli i, co najważniejsze, czteroletnia córka nie jest
alergikiem (a wróżono jej los astmatyka). Jak do tego doszło - nikt nie jest
mi w stanie na to odpowiedzieć. Zaczynaliśmy od jaj "od chłopa", potem jakoś
poszło :-)

I jeszcze jedno ciekawe spostrzezenie: syn jest mlekopijnym, mięso i
jajożernym chudzielcem (owoce kalają jego zołądek ;) natomiast córka -
pyzowaty utylizator węgli. Aktualnie oboje zdrowi niczym cygańskie potomki
;)))))

pozdrówki dla Ciebie i pociech,
Iza

92. Data: 2003-09-11 09:25:53

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> DO
>
> Np. pisemnie ? ;-)))

Masz racje papier wszystko przyjmie ;))))

Slawek

93. Data: 2003-09-11 10:48:28

Temat: Re: Wegetarianizm a dzieci
Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisal:

>To bardzo pozytywne. W koncu chodzi o to, by wychowac dzieci na lepszych
>ludzi, niz sami jestesmy.

Coz, z opisow na psd bynajmniej nie da sie tego wywnioskowac.
Mysle, ze tatus Zosi robi sobie w ogolnopolskiej gazetce dobre PR i tyla.

>Ciesze sie, ze Ciebie rowniez to cieszy.

Smieszy.

Dunia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

94. Data: 2003-09-11 11:37:35

Od: "Marcin 'Cooler' Kulinski" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dunia <d...@n...net> napisał(a):

> Coz, z opisow na psd bynajmniej nie da sie tego wywnioskowac.
> Mysle, ze tatus Zosi robi sobie w ogolnopolskiej gazetce dobre PR i tyla.

Dobre PR? Nie pomylilo Ci sie z jakims politykiem z aspiracjami lub
kandydatem na lawnika? To dopiero mega rotfl.

95. Data: 2003-09-11 13:03:21

Od: "Dunia" <d...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kulinski napisal:

>Dobre PR? Nie pomylilo Ci sie z jakims politykiem z aspiracjami lub
>kandydatem na lawnika?

Wiem, ze vege staja zawsze za soba murem ;)
Nie, nie pomylilo mi sie. Jesli jedna i ta sama osoba w dwoch roznych miejscach
pokazuje zupelnie inna twarz, to albo ma rozdwojenie jazni, albo stara sie
uyskac jakis efekt. No, chyba ze o tej tolerancji to mowila mama Zosi, wtedy
sie juz nie czepiam. ;)

>To dopiero mega rotfl.

Zaczac dzien od usmiechu - to dopiero cos ! :)

96. Data: 2003-09-11 13:37:13

Od: Hafsa <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Deuter napisał:

> Ja tez zrezygnowalem z pieczywa, choc nie ukrywam, ze pod wplywem zapachow
> dochodzacych do mnie z piekarni jezyk mi czasem do tylka ucieka. Ale na tym
> sie konczy, bo w smaku jest 'toto' zupelnie nijakie.
> A na wlasne wypieki nie mam ani checi ani motywacji. I w zwiazku z tym
> najwygodniej bylo mi odstawic pieczywo zupelnie. Deuter

Mi chleb i wszelkiej masci pieczywo zwyczajnie szkodzi, jeden grzeszek,
zjedzona bułka czy kawałek pizzy i mam 3 tygodniowe bole brzucha.
A obok piekarni przechodze idac do pracy, tyle,ze ide najedzona, i zaden
zapach mnie nie kusi.
Wlsne wypieki to zapotrzebowanie domu, sama jem na sniadanie 50g
"chlebka" mąz je podobne ilosci tyle ze pozniej.Wiec 1 wypiek starcza
nam na 5-6 dni.Ale mój chleb nie ma nic wspolnego piekarnianym
wyrobem.TO raczej babka, tyle,ze nie slodka, substytut chleba.
Pozdrawiam Hafsa

97. Data: 2003-09-11 14:39:23

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Dunia w wiadomości news:03091115032117@polnews.pl pisze:

> Wiem, ze vege staja zawsze za soba murem ;)

To zalezy kiedy. Byl czas, gdy tego konkretnego wegetarianina mialem w
plonkownicy.

> [...]
> albo stara sie uyskac jakis efekt. No, chyba ze o tej tolerancji to
> mowila mama Zosi, wtedy sie juz nie czepiam. ;)

No wlasnie caly czas zachodze w glowe, skad pewnosc kto sie w tym fragmencie
wypowiadal? A "twarz" to chyba bardziej dzieciak pokazal, a ktos dorosly to
opisal, nieprawdaz?

> Zaczac dzien od usmiechu - to dopiero cos ! :)

A to swoja droga.

98. Data: 2003-09-11 15:08:43

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
.TO raczej babka, tyle,ze nie slodka, substytut chleba.

To teraz ja poprosze o przepis;)))

Slawek

99. Data: 2003-09-11 15:21:10

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz racje papier wszystko przyjmie ;))))

Tu trafiłeś w sedno dotyczące nie tylko oceniania :)!

100. Data: 2003-09-11 15:31:30

Temat: Re: (ot)
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał
w wiadomości news:bjq1hv$jkc$1@inews.gazeta.pl...

> To zalezy kiedy. Byl czas, gdy tego konkretnego wegetarianina mialem w
> plonkownicy.

To ciekawe, bo ja się z nim w sumie //zaprzyjaźniłam// internetowo jeszcze
za czasów mięsożerstwa.
Dość mnie dziwi zresztą, że jego wypowiedzi wywołują takie ataki histerii.
Chyba za szczery jest po prostu :->

Sowa

Skład produktów żywnościowych
chcę schudnąć;