Wegetarianizm a wielkosc mozgu...

1. Data: 2008-09-22 11:08:01

Temat: Wegetarianizm a wielkosc mozgu...
Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Naukowcy odkryli, że dieta wegetariańska może być przyczyną
kurczenia się mózgu..."

za http://wiadomosci.onet.pl/1828712,69,,item.html

j.

--
*** Dzien Czerwonego Guzika * Red Button Day ***
znamy date (konca swiata?): http://tnij.org/redbuttonday

2. Data: 2008-09-22 12:12:44

Temat: Re: Wegetarianizm a wielkosc mozgu...
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Naukowcy odkryli, że dieta wegetariańska może być przyczyną
> kurczenia się mózgu..."
> za http://wiadomosci.onet.pl/1828712,69,,item.html

"W przypadku osób unikających produktów pochodzenia zwierzęcego, jednym z
nielicznych źródeł tej witaminy są drożdże. Niedobór witaminy B12 może być
również przyczyną stanów zapalnych układu nerwowego oraz anemii. "

Dodajmy jeszcze miażdżycę. Niedobór B12 powoduje, że homocysteina (żrąca) nie
może przekształcić się
w metioninę (neutralną). Homocysteina wyżera nam tętnice, robi w nich wżery, a
biedny cholesterol nie może
nadążyć z tą łataniną.

3. Data: 2008-09-22 13:32:51

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr wrote:

> [...]
> nie może przekształcić się
> w metioninę (neutralną). Homocysteina wyżera nam tętnice, robi w nich

bełkot bełkotem poganiany.

Po pierwsze, drożdże nie mają B12

Po drugie, 99% osób ze zdiagnozowanym niedoborem B12 to NIE są wegetarianie

Po trzecie, teoria o homocysteinie jest właśnie tym, czym jest - teorią

Po czwarte, na diecie wegetariańskiej niskotłuszczowej miażdżyca znika
(dokłanie tak jak piszę - osoby chore stają się zdrowe)

I po piąte, nie ma chyba wegetarianina który nie wie, że B12 powinno się
uzupełniać. Dlatego właśnie niedobory tej witaminy diagnozuje się przede
wszystkim u ludzi odżywiających się nienaturalnie (zdechłymi zwierzętami) -
tym wmówiono, że uzupełniać nie muszą, czego efektem są masowe niedobory.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

4. Data: 2008-09-22 14:07:22

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek w" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze, drożdże nie mają B12

Drożdże piwne zawierają B12, z nich produkuje się suplementy sprzedawane w
aptece. Piekarskie mniej, ale też.

P.S. Palenie papierosów obniża cholesterol HDL, podwyższa LDL.
Pozdr.
A.

5. Data: 2008-09-22 15:15:34

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Drożdże piwne zawierają B12, z nich produkuje się suplementy sprzedawane w
> aptece. Piekarskie mniej, ale też.

nie zawierają z prostego powodu - nie mają w swojej pożywce kobaltu,
niezbędnego do wytworzenia tej witaminy. Czy po dodaniu kobaltu do pożywki
zaczęłyby produkować - nie pamiętam teraz, nie ma to zresztą znaczenia.
Wszystkie drożdże na rynku są tej witaminy pozbawione, wszystkie chyba
witaminy w aptekach są produkowane na bazie pożywki bakteryjnej.

Suplementów nie produkuje się z drożdży tylko z pewnego określonego szczepu
bakterii, zdolnego produkować tą witaminę. Dodaje się drożdże, które są
bogatym źródłem innych witamin z grupy B, a to z tego powodu, że w
obecności tych innych witamin znacznie lepiej wchłania się B12.

To jest zresztą powód, dla którego w społeczeństwie mamy tak dramatyczne
niedobory B12, mówi się czasami wręcz o zagrożeniu dla czystości
genetycznej - niedobory B12 prowadzą do uszkodzenia genów przekazywanych
potomstwu. Po prostu nie ma już kobaltu w glebach uprawianych współczesnymi
metodami, bakterie tam występujące nie mają jej z czego robić, w efekcie
zaczyna być wesoło.

ps. zamiast słuchać bełkotu krystyny, lepiej poproś ją o jakieś wyniki
eksperymentów typu - 100 osób na diecie zwykłej, 100 osób na diecie takiej
jaką ona zaleca, po roku sprawdzenie poziomu zapchania tętnic wieńcowych za
pomocą dowolnej metody uznawanej przez medycynę. Bardzo łatwo powiedzieć że
to a to wywołuje miażdżycę, w końcu słowa nic nie kosztują. Gorzej, gdy
trzeba to poprzeć wynikami badań.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

6. Data: 2008-09-22 17:32:43

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> współczesnymi
> metodami, bakterie tam występujące nie mają jej z czego robić, w efekcie
Ja znalazłam taki skład drożdży:
http://www.jedzdobrze.pl/tabele/food,650,przyprawy__
drozdze_piekarskie__prasowane.html
Wprawdzie niewiele, ale jest B12.

> [...]
> że
> to a to wywołuje miażdżycę, w końcu słowa nic nie kosztują. Gorzej, gdy
A po co? Przecież Ty mi podałeś te wyniki? ;-)
Pozdr.
A.

7. Data: 2008-09-22 18:26:58

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Ja znalazłam taki skład drożdży:

http://www.jedzdobrze.pl/tabele/food,650,przyprawy__
drozdze_piekarskie__prasowane.html
> Wprawdzie niewiele, ale jest B12.

http://www.nutritiondata.com/facts/baked-products/51
29/2

nie ma :D na polskich prywatnych stronkach z reguły podają błędne składy

> A po co? Przecież Ty mi podałeś te wyniki? ;-)

no ale może ona ma jakieś inne... z taką pewnością się wypowiada na temat
tego, co powoduje miażdżycę a co nie, może ma jakieś badania na poparcie
tych swoich wywodów.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

8. Data: 2008-09-22 19:01:13

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek w" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> http://www.nutritiondata.com/facts/baked-products/51
29/2

> nie ma :D na polskich prywatnych stronkach z reguły podają błędne składy

Trudno, trzeba suplementować wobec tego. Ale jest tam B1 (Thiamin 0,3 mg w
17 g, tak? 21% zapotrzebowania dziennego), a ja znów mam zajada. Na zajada
B1, nie? Czemu podają w 17 gramach, a nie w 100?
A skąd info, że od drożdży bierze się drożdżyca? Nie znalazłam takich
potwierdzeń.
(Ty mnie zajeździsz tymi wszystkimi informacjami, bo potem muszę Cię
sprawdzać;-))

Pozdr.
A.

9. Data: 2008-09-22 19:13:18

Od: tomek w <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona wrote:

> Trudno, trzeba suplementować wobec tego. Ale jest tam B1 (Thiamin 0,3 mg w
> 17 g, tak? 21% zapotrzebowania dziennego), a ja znów mam zajada. Na zajada
> B1, nie? Czemu podają w 17 gramach, a nie w 100?

można na górze ustawić w 100 gramach, to taka stronką że podaje w
najczęściej spożywanych porcjach.

Jeśli już witaminy z grupy B, to wszystkie na raz. Są w razowym pieczywie, w
zielonych częściach roślin, albo po prostu w tabletkach typu B complex (tu
trzeba zwrócić uwagę, żeby był w składzie kwas foliowy).

> A skąd info, że od drożdży bierze się drożdżyca? Nie znalazłam takich
> potwierdzeń.
> (Ty mnie zajeździsz tymi wszystkimi informacjami, bo potem muszę Cię
> sprawdzać;-))

Nie pisałem, że od drożdży bierze się drożdżyca. Pisałem, że podobno drożdże
stymulują drożdżycę, dlatego na wszelki wypadek powinno się ich unikać w
czasie antybiotykoterapii albo w stanach silnego osłabienia organizmu.

No i żywe drożdże to w ogóle nie jest najlepszy pomysł, zamiast ulec
strawieniu zrobią konkurencję pokarmową i zeżrą zapasy witamin z przewodu
pokarmowego.

--
. Wegetarianizm i Ekologia - http://www.vegie.pl .

10. Data: 2008-09-22 19:26:35

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zielonych częściach roślin, albo po prostu w tabletkach typu B complex (tu
> trzeba zwrócić uwagę, żeby był w składzie kwas foliowy).
Ups. To w tej "Vitaminum compositum B" Pliva Kraków nie ma;-(

> [...]
>
> No i żywe drożdże to w ogóle nie jest najlepszy pomysł, zamiast ulec
> strawieniu zrobią konkurencję pokarmową i zeżrą zapasy witamin z przewodu

Pisałeś! W temacie na medycynie "Nadmierne pocenie się" dnia 07-08-2008:
"drożdży nie pij, bo można się od tego drożdżycy nabawić - rzadkie, ale
bardzo przykre."
O!
Jak to zeżrą zapasy witamin z przewodu? To drożdże żrą witaminy?
Bosz... Nic, tylko się zastrzelić. Jak się nie obrócę: dupa z tyłu!
Pozdr.

Wegesekta
Optysekta
dlaczego nie chudne?