Wegetarianski problem

1. Data: 2000-01-19 00:01:18

Temat: Re: Wegetarianski problem
Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On 18 Jan 2000 09:10:56 GMT, Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> wrote:
: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
: > moze to wynik konserwatyzmu i nieprzyzwyczajenia? :)
: AFAIK złych doświadczeń z rodzimymi pleśniowcami :)))
kiedy akurat rodzime plesniowce sa dosc lagodne i malo szokowe. no, ale moze
zle trafili? :)

: > mnostwo jest "smakow nabytych", np. piwo, wytrawne alkohole, oliwki... -
: > wiekszosc ludzi od "pierwszego kopa" nie lubi. ale jesli maja wystarczajaca
: > wole eksperymentowania, to sprobuja drugi raz, trzeci... tylko wole trzeba
: > miec :) (= bardzo lubic jesc!)
: Hm, zielone oliwki już jadam (niechętnie), czarnych nadal nie...

a to ciekawe - czarne sa duzo lagodniejsze w smaku od zielonych, no chyba,
ze po grecku (w oliwie i bardzo slone). ja ubostwiam jedne i drugie.

: > : Wiesz, ja do dzisiaj z przerażenie wspominam moje watrloo, czyli banany z
: > : cebulą i kiełbasą,
: > ups
: > to jest jadalne? ;)
: Dla Anet i Anetków jak widać tak. Dla mnie - na proszaonej wizycie u
: profesora nie można było obrazić pani profesorowej...

:)
to taka dziwna rzecz, ze mialabym ochote sprobowac, gdyby nie to, ze nie
jadam kielbasy (w ogole miesa).

: Anglosasi (Amerykanie dokładniej), urgh. Oni maja zwyczaj solenia
: masła/używania solonego i nawet nie zauważają czegoś takiego. Mieliśmy tam
: przekopane pod tym względem. Jedno masło dostępne w Gaithersburgu było
: niesolone... A ten sernik zrobił ktoś z lokalnych, kto był jak widać
: odporny na sól...

a. slyszalam o tym. i oni naprawde pieka ciasta na tym masle? zdumiewajace.
btw bedac w Chinach tez widzialam prawie wylacznie solone maslo, importowane
zreszta (w chinskiej kuchni maslo nie istnieje, jest do dostania tylko w
drogich sklepach ze sprowadzanym zarciem). myslalam, ze to objaw
ograniczonego asortymentu, a tu prosze... bylam tez w Stanach, ale dawno, i
nie zapamietalam klopotow maslanych. moze przez przypadek? to w takim razie
ciekawe, jak im smakuje ciasto na niesolonym? czy mowia, ze niedosolone? :)

kasica
--
k...@k...net
SPOTKAŁEM CIOTKĘ ESTHER WE ŁZACH ŻÓŁW CHORY STOP TRUJĄCY KORZEŃ ALBO

1. Data: 2000-01-19 08:21:49

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
> kiedy akurat rodzime plesniowce sa dosc lagodne i malo szokowe. no, ale moze
> zle trafili? :)
Ale zazwyczaj są po prostu niedojrzałe i ogólnie niedobre. A na dodatek
opowiadziano im bardzo głupi kawał, który im się skojarzył. Upraszam o
nierozwijanie tematu, zwłaszcza na grupie o kuchni.

> a to ciekawe - czarne sa duzo lagodniejsze w smaku od zielonych, no chyba,
> ze po grecku (w oliwie i bardzo slone). ja ubostwiam jedne i drugie.

Hm. Moje odczucia są raczej odwrotne... A może mnie nie chodzi po prostu o
łagodność smaku? :)

> to taka dziwna rzecz, ze mialabym ochote sprobowac, gdyby nie to, ze nie
> jadam kielbasy (w ogole miesa).
Sigh, żałuję, że ja jadam, bo miałabym powód nie zjeść :)

> a. slyszalam o tym. i oni naprawde pieka ciasta na tym masle? zdumiewajace.
Pieką, pieką. Przyzwyczajeni. A ciastka kruche są też potęzżnie solone. Ja
wiem, że należy dodać do kruchego nieco soli, ale przesada...

> [...]
> ciekawe, jak im smakuje ciasto na niesolonym? czy mowia, ze niedosolone? :)
Ha, nie wiem gdzie w Stanach byłaś, może w innych stanach mają większy
asortyment? A może nie jadasz chleba z dżemem i nie zauważyłaś, że masło
jest słone? :) Nie, nie wiem jak im smakuje ciasto na niesolonym, nie
chciało mi się tam robić, żeby ich częstować i sprawdzać :) Ale chyba też
nie zauważają specjalnie, ciasta Haliny (żona kolegi,który też tam
był) były chyba ogólnie doceniane...

EwaP

--
Ewa Pawelec, Zakład Fizyki Plazmy UO
Power corrupts, but we all need electricity

1. Data: 2000-01-19 08:23:04

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
> a wiesz, jaki worek dolarow dalbys za dobry plesniowy? :)
Err, _ten_ żółty co go eloy jadł był chyba nawet droższy od pleśniowców,
i we Francji i w Polsce :)))

> krotko mowiac: nie wiesz, co tracisz :)
Nie wie, bo nie spróbował :)

EwaP

1. Data: 2000-01-19 13:38:42

Od: e...@p...eu.org (Krzysztof Krzyżaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to 19 Jan 2000 08:23:04 GMT przyszła do mnie
wiadomość z adresu <e...@g...uci.agh.edu.pl> i powiedziała:

>Err, _ten_ żółty co go eloy jadł był chyba nawet droższy od pleśniowców,
>i we Francji i w Polsce :)))

BTW w Poznaniu można Selgrosie kupić te małe kuliste serki w łupinach
woskowych.

>Nie wie, bo nie spróbował :)

Nie chciałem sobie psuć smaku ;-)

eloy
--
| |\ Krzysztof `eloy' Krzyżaniak | So you go round and round
__| | | <e...@p...eu.org> | another live another wound
/ | |/ Pawn Hearts Member . and when you finally touch the light
\_/|_/|__/ http://3276979202/~eloy/dl/ . they send you back into the night

1. Data: 2000-01-19 13:41:08

Od: Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Krzyżaniak <e...@p...eu.org> wrote:
> BTW w Poznaniu można Selgrosie kupić te małe kuliste serki w łupinach
> woskowych.
Babybelki?

> Nie chciałem sobie psuć smaku ;-)
Iiii...

EwaP

1. Data: 2000-01-19 13:48:34

Od: e...@p...eu.org (Krzysztof Krzyżaniak) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to 19 Jan 2000 13:41:08 GMT przyszła do mnie
wiadomość z adresu <e...@g...uci.agh.edu.pl> i powiedziała:

>Babybelki?

Właśnie. W obu rozmiarach (duże i małe).

>Iiii...

;-)

eloy

--
* Krzysztof `eloy' Krzyżaniak * HP -> http://www.pawnhearts.eu.org/~eloy/
* <e...@p...eu.org> * Kabaret Loża44 -> http://loza44.topnet.pl/

1. Data: 2000-01-19 14:02:13

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Jan 2000, Krzysztof Krzyżaniak wrote:

> BTW w Poznaniu można Selgrosie kupić te małe kuliste serki w łupinach
> woskowych.

Babybell. Duże też :-)

Zuzanka

--