Re: Wegetarianski problem

From: k...@k...net (Katarzyna Kulpa)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Wegetarianski problem
Date: 19 Jan 2000 00:01:18 GMT

On 18 Jan 2000 09:10:56 GMT, Ewa Pawelec <e...@g...uci.agh.edu.pl> wrote:
: Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
: > moze to wynik konserwatyzmu i nieprzyzwyczajenia? :)
: AFAIK złych doświadczeń z rodzimymi pleśniowcami :)))
kiedy akurat rodzime plesniowce sa dosc lagodne i malo szokowe. no, ale moze
zle trafili? :)

: > mnostwo jest "smakow nabytych", np. piwo, wytrawne alkohole, oliwki... -
: > wiekszosc ludzi od "pierwszego kopa" nie lubi. ale jesli maja wystarczajaca
: > wole eksperymentowania, to sprobuja drugi raz, trzeci... tylko wole trzeba
: > miec :) (= bardzo lubic jesc!)
: Hm, zielone oliwki już jadam (niechętnie), czarnych nadal nie...

a to ciekawe - czarne sa duzo lagodniejsze w smaku od zielonych, no chyba,
ze po grecku (w oliwie i bardzo slone). ja ubostwiam jedne i drugie.

: > : Wiesz, ja do dzisiaj z przerażenie wspominam moje watrloo, czyli banany z
: > : cebulą i kiełbasą,
: > ups
: > to jest jadalne? ;)
: Dla Anet i Anetków jak widać tak. Dla mnie - na proszaonej wizycie u
: profesora nie można było obrazić pani profesorowej...

:)
to taka dziwna rzecz, ze mialabym ochote sprobowac, gdyby nie to, ze nie
jadam kielbasy (w ogole miesa).

: Anglosasi (Amerykanie dokładniej), urgh. Oni maja zwyczaj solenia
: masła/używania solonego i nawet nie zauważają czegoś takiego. Mieliśmy tam
: przekopane pod tym względem. Jedno masło dostępne w Gaithersburgu było
: niesolone... A ten sernik zrobił ktoś z lokalnych, kto był jak widać
: odporny na sól...

a. slyszalam o tym. i oni naprawde pieka ciasta na tym masle? zdumiewajace.
btw bedac w Chinach tez widzialam prawie wylacznie solone maslo, importowane
zreszta (w chinskiej kuchni maslo nie istnieje, jest do dostania tylko w
drogich sklepach ze sprowadzanym zarciem). myslalam, ze to objaw
ograniczonego asortymentu, a tu prosze... bylam tez w Stanach, ale dawno, i
nie zapamietalam klopotow maslanych. moze przez przypadek? to w takim razie
ciekawe, jak im smakuje ciasto na niesolonym? czy mowia, ze niedosolone? :)

kasica
--
k...@k...net
SPOTKAŁEM CIOTKĘ ESTHER WE ŁZACH ŻÓŁW CHORY STOP TRUJĄCY KORZEŃ ALBO