orchata

1. Data: 2000-01-15 20:26:18

Temat: orchata
Od: "joanna pol" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie jak się robi orchatę? Piłam to w meksykańskich lokalikach w
Chicago i nie mogę zapomnieć. Biały, słodki płyn podawany z dużą ilością
lodu. Może mieć coś wspólnego z ryżem. pozdrawiam, jon

1. Data: 2000-01-17 11:23:01

Temat: Re: orchata
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

joanna pol wrote:

> Czy ktoś wie jak się robi orchatę? Piłam to w meksykańskich lokalikach w
> Chicago i nie mogę zapomnieć. Biały, słodki płyn podawany z dużą ilością
> lodu. Może mieć coś wspólnego z ryżem. pozdrawiam, jon
Nazwa oryginalna (hiszpanska) - Horchata de Chufa,
choc wywodzi sie ponoc ze starozytnego Egiptu.
Jest to sok wycisniety ze swiezych migdalow, polska nazwa orszada,
ponoc bardzo odzywczy - dla mnie (pilam w Barcelonie ) zbyt mdly,
ale "de gustibus..."
Przepis:
1 kg migdalow,1 kg cukru,5 l wody,laska cynamonu.
Migdaly oplukac w kilku wodach i zostawic zamoczone w wodzie na 12 godz.
Ponownie dobrze plukac i suszyc. Rozbic na paste w mozdzierzu - lub,
co prostsze, zmielic drobno. Do tej pasty dodac laske cynamonu
i zostawic na 2 godz. w chlodnym miejscu.
Dodac cukier i mieszac az do rozpuszczenia.Przetrzec przez metalowe sito
wylozone
plotnem, aby otrzymac mleczny plyn.Podawac dobrze schlodzone, lub
"granizado" -
po polsku to chodzi o cos w rodzaju plynnego lodu,zamrazac mieszajac.
Jak widac bardzo pracochlonne,trzeba by jakies roboty wlaczyc...,
osobiscie nie sprawdzalam ale wyglada wiarygodnie.
Pozdrawiam , Barbara

-

1. Data: 2000-01-17 12:19:25

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"B.Z." wrote:

> [...]
> i zostawic na 2 godz. w chlodnym miejscu.
> Dodac cukier i mieszac az do rozpuszczenia.Przetrzec przez metalowe sito
I tu nie dodalam, ze podczas przecierania przelewa sie woda (5l) B.

Do Paul'a U.
Dziękuję wszystkim...
placek
Zielone szparagi