Wiara w UFO podobna do religii?

1. Data: 2018-08-18 17:50:32

Temat: Wiara w UFO podobna do religii?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiara w UFO, istoty pozaziemskie, przypomina mi wiarę w boga.
Cechy wspólne raportów na temat ufoków to że to istoty super
zaawansowane technologicznie, cywilizacyjnie, okiełznały swoje
ciągoty do wojen - więc są pewnie i moralnie lepsze od ludzi...
Czyż to nie przypomina Wam koncepcji boga?
History Channel i ten rozczochrany gościu co wszędzie w piramidach
czy innych budowlach widzi "aliens" jak wszechmocnych bogów...
No i jeszcze fakt, że podobnie jak przy wierze w boga mamy
ten komponent uspokajający: "nie jesteśmy sami". Jest ktoś,
od nas mądrzejszy, silniejszy, kto być może dba o nas, coś u nas
buduje, jakoś nami kieruje, ma dla nas jakiś grandioze plan...
Koncepcja pełniąca funkcję "poczuję się z nią lepiej".
Czy ludzie wierzący w UFO, zwłaszcza Ci niewierzący w boga,
nie zaspakajają sobie podobnych potrzeb duchowych ufokami?

2. Data: 2018-08-18 17:55:35

Temat: Re: Wiara w UFO podobna do religii?
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2018 o 17:50, Pszemol pisze:
> Wiara w UFO, istoty pozaziemskie, przypomina mi wiarę w boga.

To parodia wiary, demony udają istoty pozaziemskie i chcą by im składać
hołdy.

3. Data: 2018-08-18 17:59:56

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"pinokio" <p...@n...adres.pl> wrote in message

> To parodia wiary, demony udają istoty pozaziemskie i chcą by im składać
> hołdy.

Ja patrzę na sprawę bardizej od strony psychologicznej...
Chodzi mi o zaspakajanie pewnych potrzeb duchowych u człowieka.
Wiara w "aliensy" ma dla mnie dużo podobieństw z wiarą w boga.

Nie dyskutujmy tu o samych demonach czy ufokach ani czym one
są lub nie są bo przecież jest na temat ich istnienia tyle samo
dowodów co na temat istnienia boga: czyli zero.

Obie koncepcje są wytworem ludzkiej fantazji i spełniają pewne
rzeczywiste funkcje: dodają odwagi, uspokajają, sprawiają że
nie boimy się śmierci (lub boimi się jej mniej) mysląc o życiu
po śmierci, itp, itd.

4. Data: 2018-08-18 18:03:43

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.08.2018 o 17:59, Pszemol pisze:
> Ja patrzę na sprawę bardizej od strony psychologicznej...
> Chodzi mi o zaspakajanie pewnych potrzeb duchowych u człowieka.
> Wiara w "aliensy" ma dla mnie dużo podobieństw z wiarą w boga.

Czyli wierzysz tylko w naukę...
A wystarczy że raz zobaczyłbyś coś niewytłumaczalnego, np. szamańską
sztuczkę i stał byś się wyznawcą tego szamana.

5. Data: 2018-08-18 18:12:21

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli wierzysz tylko w naukę...
> A wystarczy że raz zobaczyłbyś coś niewytłumaczalnego,
> np. szamańską sztuczkę i stał byś się wyznawcą tego szamana.

Dlaczego tak myślisz? Nie, nie wystarczyłoby.
Tak samo jak patrząc na iluzjonistę z Europy nie zaczynam wierzyć w czary.

6. Data: 2018-08-18 18:53:24

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 17:50, Pszemol pisze:
> [...]
> Czy ludzie wierzący w UFO, zwłaszcza Ci niewierzący w boga,
> nie zaspakajają sobie podobnych potrzeb duchowych ufokami?

Jest pewna różnica między wiarą w boga, a UFO.
Istnienie UFO nie jest niemożliwe i nikt normalny nie twierdzi, że
spotkamy ich po śmierci. Kiedyś ludzie wierzyli, że da się zbudować
machiny latające, marzyli że da się wynaleźć lekarstwa (czy szczepionki)
na jakąś tam chorobę i raczej taka wiara niewiele ma to wspólnego z
wiarą w bogów.

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2018-08-18 19:01:19

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kviat" wrote in message news:5b784f02$0$599$65785112@news.neostrada.pl...

> Jest pewna różnica między wiarą w boga, a UFO.
> Istnienie UFO nie jest niemożliwe

Twierdzisz, że istnienie boga jest niemożliwe? :-)

> i nikt normalny nie twierdzi, że spotkamy ich po śmierci.

No tam gdzie nie ma równoważności będą podobieństwa i różnice...

> Kiedyś ludzie wierzyli, że da się zbudować machiny latające,
> marzyli że da się wynaleźć lekarstwa (czy szczepionki) na jakąś tam
> chorobę i raczej taka wiara niewiele ma to wspólnego
> z wiarą w bogów.

A co ma wiara w zbudowanie helikoptera wspólnego z wiarą w aliensów?

8. Data: 2018-08-18 19:01:27

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 18:03, pinokio pisze:

> Czyli wierzysz tylko w naukę...
> A wystarczy że raz zobaczyłbyś coś niewytłumaczalnego, np. szamańską
> sztuczkę i stał byś się wyznawcą tego szamana.

No jasne... sztuczkę Baszabory (czy jak wyznawcy go tam nazywają), który
wyciąga łańcuszki zza ucha, albo sypie proszkiem.
Trzeba mieć umysł dziecka, żeby wierzyć, że to jest na prawdę.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-08-18 19:48:18

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 18 sierpnia 2018 17:50:36 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> Czy ludzie wierzący w UFO, zwłaszcza Ci niewierzący w boga,
> nie zaspakajają sobie podobnych potrzeb duchowych ufokami?

Co innego wierzyć w MOŻLIWOŚĆ kontaktów pozaziemskich, której
prawdopodobieństwo jest niezerowe, co innego posiadać przekonanie KATEGORYCZNE,
że takie kontakty się odbyły czy odbywają (oni już tu są) czyli twierdzić,
że prawdopodobieństwo jest bliskie jedności.

Ufologowie starszego pokolenia (Hunek, Vallee, Blania-Bolnar) stawiali owszem
pewne tezy na podstawie zebranych materiałów, ale raczej na zasadzie
science-fiction niż nauki ścisłej. Faktem jest, że zdarzają się anomalie,
ale ich wytłumaczenie, czyli tego, co ludzie zobaczą, ewentualnie zmierzą
i sfotografują, a co nie pasuje do teorii naukowych nie jest jednoznaczne
i naprawdę trudno się połapać w odróżnieniu w tym wypadku prawdy od mitologii
i iluzji.

Młodsze pokolenia ludzi zbierających takie materiały zabrnęły w zbyt głęboko
posunięty entuzjazm dla ich treści.

10. Data: 2018-08-19 01:17:59

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-18 o 19:01, Pszemol pisze:

> Twierdzisz, że istnienie boga jest niemożliwe? :-)

Wszystko wskazuje na to, że jest niemożliwe.
W przeciwieństwie do UFO :)

> No tam gdzie nie ma równoważności będą podobieństwa i różnice...

> A co ma wiara w zbudowanie helikoptera wspólnego z wiarą w aliensów?

To, że spotkanie alienów jest bardziej prawdopodobne, niż wylądowanie w
piekle.

Pozdrawiam
Piotr

Zdrajcom Polski mówimy WON!
Antrovis
Skandaliczna niedopuszczalność zabijania
Konstytucja czy ewangelia
piękny pogrzeb