Wiazadla

1. Data: 2001-03-22 21:52:07

Temat: Wiazadla
Od: darek <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Bylem dzis na USG stawow kolanowych i okazalo sie za mam rozluznienie
ACL (czyli chyba wiazadla kolanowego krzyzowego) bez uszkodzen. Co to
oznacza w praktyce? Czy jesli nastapilo takie rozluznienie to po pewnym
czasie wszystko wraca do normy (i to rozluznienie sie cofa) czy tak juz
zostaje i jedynym jedynym rozwiazaniem jest wzmocnienie miesnia
czworoglowego uda?

Pozdrawiam
Darek

2. Data: 2001-03-24 12:42:40

Temat: Re: Wiazadla
Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miales USG obu stawow? Jesli tak i jesli po obu stronach bylo to
"rozluznienie", to prawdopodobnie nie jest to nic zlego (chyba, ze miales
podobne urazy obu kolan). Nawiasem mowiac USG nie zawsze jest miarodajne i
nie przesadza o rozpoznaniu. Dobrze by bylo, zeby Ci ktos te kolana zbadal.
Moze dojsc do sytuacji, ze ACL sie juz wydluzy, a jeszcze nie urwie (Young
sie klania), poniewaz jednak elastycznosc ACL jest nieznaczna to
rozciagniecie zostaje i jest przyczyna niestabilnosci - zwykle trwalej, bo
ACL jest tak perfidnie wyspecjalizowana tkanka, ze nie za bardzo chce sie
goic, no moze u dzieci. Moze tez ACL zerwac sie srodpochewkowo (przebiega w
pochewce oddzielajacej je od stawu) co w USG moze imitowac wiezadlo
nieuszkodzone lub jedynie rozciagniete. Lepsze uwidocznienie ACL daje MRI
ale i tak najlepiej badac niestabilnosc "recznie". Jesli bylaby
niestabilnosc w badaniu ortopedycznym a mialbys tez objawy niestabilnosci
("uciekanie konczyny", niepewnosc przy chodzeniu po nierownym podlozu,
przeskakiwanie w stawie) to masz problem. Zreszta objawy nie zawsze sa
proporcjonalne do stopnia niestabilnosci, z reguly jednak im wieksza
niestabilnosc, tym szybszy rozwoj zmian zwyrodnieniowych.
Pozdrawiam.

3. Data: 2001-03-24 19:23:31

Temat: Odp: Wiazadla
Od: "doctore" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchaj tego doktorka on ię zna na ortopedii i dobrze mówi.

Pozdrawiam

Doctore

Doctore
"Szkoda śliny żeby rozmawiać bezproduktywnie"-
prof dr.hab. med. Kazimierz Ostrowski

Użytkownik Blade Runner <B...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:99i51l$sle$...@n...tpi.pl...
> [...]
> proporcjonalne do stopnia niestabilnosci, z reguly jednak im wieksza
> niestabilnosc, tym szybszy rozwoj zmian zwyrodnieniowych.

MELANOZA
pulpasiec, co to za paskudztwo?
LEKARZE TO MORDERCY BO MORDUJĄ LUDZI PSYCHICZNIE CHORYCH!!
kiedy i jak leczyc przepukline?
badanie na okreslenie poziomu fluoru w organizmie.