Wiedzieć co chce się pomyśleć i nie powiedzieć tego w myślach

1. Data: 2005-05-20 18:01:13

Temat: Wiedzieć co chce się pomyśleć i nie powiedzieć tego w myślach
Od: "Marian" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Spory czas temu zauważyłem, że w wielu wypadkach można 'wiedzieć' co chce się
pomyśleć i nie trzeba tego wypowiadać w myślach. Myślenie przebiega wtedy takimi
jakby zmianami uczuć z których każde odpowiada wypowiedzianej sentencji.
Oczywiście są obecne też słowa (szczególnie 'tak', 'nie') ale mało ich i nie w
postaci zdań.

W pewnym momencie dałem sobie na luz i w ten sposób 'rozmyślałem'. Doprowadziło
to _chyba_ do spadku sprawności umysłowej, do wyrażania się prostrzymi zdaniami
w języku mówionym.

Czy jest takie zagadnienie w psychologii? Czy doprowadza ono do obniżenia
sprawności umysłowej tak jak mi się wydawało?

--
Marian

1. Data: 2005-05-20 18:48:27

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian wrote in message <5...@n...onet.pl>...

..
>Czy jest takie zagadnienie w psychologii? Czy doprowadza ono do obniżenia
>sprawności umysłowej tak jak mi się wydawało?

co to jest sprawnosc umyslowa ????

wiesz ja od zawsze cierpie na taka (myslowa) przypadlosc
i teraz zaczynam sie bac - moze nie jestem umyslowo sprawny ??

ale wkoncu co to ma za znaczenie
jak mi z tym dobrze :))

pozdrawiam
patix

1. Data: 2005-05-20 18:53:30

Od: "rybka07" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-05-20 19:03:09

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rybka07 wrote in message <5...@n...onet.pl>...

..
>jazdy za łapówkę :))

no kurna - nie mam "prawa jazdy" na myslenie

czy to znaczy ,ze mysle nielegalnie ???

1. Data: 2005-05-20 19:08:08

Od: "rybka07" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rybka07 wrote in message <5...@n...onet.pl>...
> >>

> ..
> prawo
>
> no kurna - nie mam "prawa jazdy"  na myslenie
>
> czy to znaczy ,ze mysle nielegalnie ???

To nie myślenie to gmatwanie a po co ci to ???

1. Data: 2005-05-20 19:18:34

Od: "patix" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>To nie myślenie to gmatwanie a po co ci to ???

jesli odnosisz to do innych watkow
to wybacz - nie moja wina , ze eTata
nie dopisal w temacie ostrzezenia "od lat 18+" :))))

ale jesli wiesz co to myslenie to
nie gmatwaj tylko wal prosto z mostu :))

1. Data: 2005-05-20 19:19:19

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli myślisz to wypowiadasz w myślach.To od twojego zasobu słownictwa zależy
w jaki sposób przekładasz myśli na słowa. Nie zawsze chce się mówić to co się
myśli i to nie jest nieprawidłowość.Nierozwinięta odpowiedź tak lub nie wcale
nie świadczy o cofaniu.Odpowiadając swoim myślom nie musimy się wysilać.Bo dla
kogo??Żyjemy wśród ludzi i to co jest nastawione na odbiór zazwyczaj jest
przemyślane, dla siebie włączamy wsteczny. :) pozdrawiam życzę optymizmu i
mniej przejmowania się myślami przeznaczonymi dla siebie.

1. Data: 2005-05-24 17:59:31

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Czy jest takie zagadnienie w psychologii? Czy doprowadza ono do obniżenia
> sprawności umysłowej tak jak mi się wydawało?

Wiesz, to zależy ;).
Świadomość nie potrzebuje werbalizacji (ubierania wszystkich procesów
w słowa), by utrzymać ciągłość.
Podobnie nie potrzebuje też wcale "werbalizacji wewnętrznej", czyli
ubierania wszystkich procesów w obrazy myślowe.

Świadomość lubi się opierać na konkretach, ale jeśli kogoś
z nerwicą dręczą natrętne myśli, to one właśnie ograniczają
jego zdolności umysłowe. Znalezienie sposobu na świadome
działanie bez tej słownej (czy innej natrętnej) podpory
widzę jako klucz do wyjścia z pułapki i rozszerzenie
możliwości umysłowych.

Wydaje mi się, że przy odrobinie treningu można zauważyć,
że bardzo wiele czynności wykonujemy (a więc także
planujemy i obserwujemy) z pewnością świadomie,
ale bez udziału "komentatora". Komentator pojawia się
często dopiero tam, gdzie staramy się zapamiętać swoje
działania.

Re: Nie przeboleje
Nie przeboleje
Nie przeboleje