Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych

11. Data: 2014-11-30 20:46:43

Temat: Re: Wiercenie prostopadłe w płytach meblowych
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-30 o 20:38, Jeffrey pisze:
> [...]

W każdym markecie leży taki przyrządzik -
kawałek listewki z dwoma kołkami i tuleją
w środku.Kołkami ustawia się po obu stronach grubości,
a wtedy tulejka umieszczona dokładnie pomiędzy kołkami
będzie zawsze w środku grubości - uniwersalne, bo dla każdej grubości
działa.

12. Data: 2014-11-30 20:52:46

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2014-11-30 20:38, Jeffrey wrote:
> trzeba mieć piłę stołową, zresztą skoro bierzesz sie za takie
> przedsięwzięcie to jakiś tam sprzęt w końcu masz

Nie mam, mam tylko ręczną. Nie mam wielu rzeczy ze stolarki poczynając
od stołu, ale od kilku tygodni poważnie myślę nad poskręcaniem szafy.
Widziałem masę filmów i ze 2x ludzi przy pracy. To trywialne. Obliczam
że mając wkrętarkę jestem w stanie tą szafę postawić. Tylko mi ktoś
przytnie płyte meblową i jazda. A że będzie niekoniecznie pięka - to
tylko szafa w garderobie ...

13. Data: 2014-11-30 21:44:49

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że mając wkrętarkę jestem w stanie tą szafę postawić. Tylko mi ktoś
> przytnie płyte meblową i jazda. A że będzie niekoniecznie pięka - to

Jest to banał i rzeczywiście wystarczy tylko wkrętarka.

Od biedy poskręcasz wszystko na zwykłe wkręty do drewna. Płyty na wymiar
razem z oklejeniem zamówisz w każdej hurtowni meblarskiej albo od biedy
w Castoramie czy innym Obi. Zresztą otwory pod gniazda zawiasów też frezują.

Potem na łebki wkrętów zakłada się takie zaślepki, żeby je zamaskować.
http://tinyurl.com/zaslepkakrzyzowa
Zresztą na konfirmaty też daje się zaślepki.

Jak dasz cokolik u dołu i plecy, to będzie stabilna i nie trzeba
kombinować z żadnymi konfirmatami.

Zrobiłem tak już kilka szaf i regałów i to naprawdę banalna sprawa, a
wychodzi jak od stolarza :)

Pozdrawiam,
MW

14. Data: 2014-11-30 22:09:00

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:

> [...]
jak_do_wiertarki_proma_srednie.jpg>

> Wszystkie te stojaki to padlina, w dodatku nie ma jak płyty sensownie
> trzymać i przemieszczać stojak. Ogólnie to nie to.

nie wiem, bo ja wierciłem z ręki.
meble to nie statek kosmiczny

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

15. Data: 2014-11-30 22:51:53

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 30 listopada 2014 11:27:28 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały
napisał:
> [...]
>
> a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
> prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
> głebokości"
>
> b) albo uzyć w tym celu frezarki ręcznej górnowrzecionowej która ma
> stopę i pozwala dokładnie na takie bajery (ale czy nadaje się do wiercenia?)
>
> Pytanie:
> Czy istnieje nakładka na wiertarkę/wkretarkę z punktu a)? A jesli nie,
> to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
> myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.

Do łączenia dużych elementów ( ścianki, sufit ....) zrezygnuj z konfirmantów na rzecz
wkrętów do płyt gipsowych. Trzymają równie dobrze a margines na niedokładność większy
bo cieńsze.

16. Data: 2014-11-30 23:00:21

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

napisał:
> [...]
> to czy frezarka będzie się nadawała do tego celu? Nie mam frezarki, ale
> myślę że mogę sobie pozwolić na zakup, przyda się do innych rzeczy.

Bezcenna uwaga gratis. Jak coś będziesz łączył na wkręty to tam gdzie ma być wkręcony
wkręt robi się dziurę trochę mniejszą od średnicy rdzenia wkręta. Tej dziury nie robi
się wiertlem. Albo robi się specjalnym narzędziem albo za wiertło ma robić gwóźdź.
Wiertło wycina materiał, gwóźdź rozpycha i ubija, wkręt mocniej trzyma. W fabrykach
mebli wiercą dziury bo szybciej. Żaden dobry stolarz co robi porządne meble otworu
pod wkręt nie wywierci.

17. Data: 2014-12-01 01:03:09

Od: p0li <p...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

T->Dnia 2014-11-30 17:32:12 niejaki Frez napisał:

> A ja się zastanawiam jak wywiercić otwory prowadzące w półkach pod
> konfirmaty w płycie 18mm, tak aby zawsze trafiały w środek plyty...

za pomocą tego:
http://www.ebay.de/itm/Wolfcraft-Universal-Holzdubel
-Set-Artikel-Nr-4645000-/141455974853?pt=DE_Baby_Kin
d_Baby_T%C3%BCr_Treppenschutz&hash=item20ef6ee1c5

--
P0zdrawiam
p0li p0li(at)poczta.onet.pl

18. Data: 2014-12-01 01:04:28

Od: p0li <p...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

T->Dnia 2014-11-30 11:27:26 niejaki Sebastian Biały napisał:
> a) albo jakiegoś mechanizmu który umieszczony na wiertarce zapewni jest
> prostopadłość do płyty i pozwoli na ruch "dociskający z ograniczem
> głebokości"

wszystko co potrzebujesz znajduje się w tym komplecie:

http://www.ebay.de/itm/Wolfcraft-Universal-Holzdubel
-Set-Artikel-Nr-4645000-/141455974853?pt=DE_Baby_Kin
d_Baby_T%C3%BCr_Treppenschutz&hash=item20ef6ee1c5

kupiłem, przetestowałem (dwa regały stoją) więc mogę z czystym sumieniem
polecić

19. Data: 2014-12-01 16:56:18

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-30 23:00, k...@g...com pisze:

> [...]
fabrykach mebli wiercą dziury bo szybciej. Żaden dobry stolarz co robi porządne meble

Co ty gadasz!
Nic nie trzeba utwardzać."Gwint" wkrętów do drewna czy paździerzy ma
maksymalnie głęboko się wrzynać.Rzadki ale głęboki.
Wkręć w czoło płyty paździerzowej wkręta 45x5mm, nie mówiąc o grubszych.
100% brzucha min. z 1 strony płyty.

20. Data: 2014-12-01 20:15:07

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2014-12-01 01:04, p0li wrote:
> [...]
d_Baby_T%C3%BCr_Treppenschutz&hash=item20ef6ee1c5
> kupiłem, przetestowałem (dwa regały stoją) więc mogę z czystym sumieniem

Czy to to:

https://www.youtube.com/watch?v=eOORA9lrYNg

?

Da się to gdzies w pl w sklepie pomacać?

CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Darmowy program do projektowania mebli
Kominek i podczerwień
Płyta indukcyjna i piekarnik Bosch/Siemens - system kodowy modeli