Kominek i podczerwień

1. Data: 2014-11-25 18:21:51

Temat: Kominek i podczerwień
Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki dylemat:
Kominek (raczej mały) w pokoju ok 20mkw.Po rozpaleniu w niewielkiej
odległości od szyby ok. 2-3m trudno jest przebywać z powodu bezpośrednio
emitowanego ciepła.
Kiedyś w hucie zauważyłem chłopaków przy piecach w stosownych
kapeluszach z, uwaga, woalkami z siatki miedzianej. Wytłumaczyli,że
skutecznie odprowadza ciepło i pyski im się nie palą. Pomyślałem o czymś
podobnym- "parawan "do kominków otwartych, który służy do zabezpieczania
pokoju przed ew. odpryskami
Stąd pytanie, czy takie coś o oczkach np.4-5mm potrafi zaekranować
człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?
Ktoś testował podobne rozwiązania?

2. Data: 2014-11-25 18:40:45

Temat: Re: Kominek i podczerwień
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 25 listopada 2014 18:21:52 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]
> człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
> o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?

Spytaj chłopaków w hucie.

3. Data: 2014-11-25 19:40:56

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-25 18:40, k...@g...com pisze:

> Spytaj chłopaków w hucie.
Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

4. Data: 2014-11-25 20:01:59

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> człowieka od temperatury? Czy kupić jakieś gęste miedziane/mosiężne sito
> o oczkach np 1mm i sklecić taką osłonkę samemu?

Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.

--
ZZ@private

5. Data: 2014-11-25 20:15:48

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 25 listopada 2014 19:40:57 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> Nie czytasz ze zrozumieniem. Napisałem,że wytłumaczyli.

To w czym masz problem? Potrzebujesz potwierdzenie od osób które nigdy z czymś takim
do czynienia nie miały? Kominek z 10kW i 20 metrów kwadratowych. Za dużo watów na
metr kwadratowy i dlatego tak się dzieje. Z dawnych czasów został mi piec na drewno.
Nazywa się Nordica. Sama nazwa sugeruje ze to wyrób dobrej jakości. Stoi w pokoju o
pow 37m2. Ma 7KW mocy. Jak bym w nim napalił na cały gwizdek przy -20 na zewnątrz to
by mi oczy wyschły jak bym był po przeciwnej stronie pokoju. Naucz się spalać trzy
brykiety w 10 godzin a problem sam zniknie.

6. Data: 2014-11-25 20:47:33

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:
> Jak masz smykałkę to zrób, a jak nie to kup gotowy:
> https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka
> Pomysł i ile wiem ma już kilka wieków.
Tak jest. Ale nie chodzi mi o zabezpieczenie przed iskrami czy żeby
dzieciak czy pies nie dotknął gorącej szyby.
Bo nie mam kominka otwartego.W parametrach zwykle piszą o czymś takim.
Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to
wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek
to niestety nie wiem...

7. Data: 2014-11-25 21:14:55

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 25 listopada 2014 20:47:35 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
> [...]
> Ja chciałbym złapać bezpośrednie promieniowanie na siatkę i ona niech to
> wtórnie rozproszy.Dlatego IMO miedz/mosiądz, ale co do wielkości oczek

Siatka ani żadna inna przesłona nie pochłonie ciepła tak żeby go mniej się zrobiło.
Dasz coś błyszczącego to odbije na ściany albo meble i może się pożar zrobić. Dasz z
czegoś ciemnego to zaabsorbuje i się rozgrzeje. Za moment będziesz pytał o przesłonę
do zasłaniania przesłony. Jak pokój 20m2 to 4x5m Żar wali na 2-3 metry. Po co Ci
pokój z kominkiem jak tylko w jednym rogu można w nim przebywać? Jedyne rozwiązanie
to mniej palić. Pies i dziecko do gorącego raczej nie dojdą bo w przeciwieństwie do
wielu dorosłych mają trochę rozumu.

8. Data: 2014-11-26 09:02:17

Od: krak <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-25 20:01, ZbyszekZ pisze:

> https://www.google.pl/webhp?q=parawan+do+kominka

Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.

9. Data: 2014-11-26 19:02:46

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-26 09:02, krak pisze:

> Tak pierwszy lepszy za 60 zł nada się.
> Podczas "imprez rodzinnych" taki właśnie ustawiam przed i nie ma problemu.
> Pozdrawiam

Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

10. Data: 2014-11-26 20:17:28

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 26 listopada 2014 19:02:47 UTC+1 użytkownik Frez napisał:

> Dzięki. Pierwsza konstruktywna odpowiedź.

Na 120% jesteś Rosjaninem. Rosjanin zadając pytanie zna odpowiedź. I każda inna
wzbudza w nim podejrzenie że ktoś chce go oszukać. Rozwiązaniem nie jest metalowy
parawan tylko takie palenie żeby mniej ciepła było emitowane przez szybę.

Płyta indukcyjna i piekarnik Bosch/Siemens - system kodowy modeli
Dźwignie do zaworów kulowych
Maryland Judge James J. Lombardi CRAVING Young Judicial CUNT
Odszkodowanie za zalenie mieszkania
Boazeria - zrywac czy zostawic ??