Wino Marsala

1. Data: 2000-01-04 14:47:01

Temat: Wino Marsala
Od: "Monia" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najpierw chcialam sie przedstawic - mam na imie Monika i choc zdazylam
wtracic w tej grupie swoje trzy grosze to jeszcze czuje sie nowa - nie tyle
w grupie ile w kuchni, bo w gotowanie bawie sie dopiero od niedawna z
niemalymi juz sukcesami - (dzieki Ostry!)

W wielu przepisach pojawia sie wino Marsala, czy ktos z Was wie co to jest
za wino, gdzie je mozna kupic a ewentualnie czym zastapic.

Dzięx,
Monia

1. Data: 2000-01-04 14:56:11

Temat: Re: Wino Marsala
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wielu przepisach pojawia sie wino Marsala, czy ktos z Was wie co to jest
> za wino, gdzie je mozna kupic a ewentualnie czym zastapic.
>
> Dzięx,
> Monia

To mocne, slodkie wino likierowe. Uzywane do deserow (np. zabaione) i sosow.
W Polsce nie spotkalem dotad, ale uzywam podobnego francuskiego
rozprowadzanego przez Rhein Wein (niestety, 70 zl za butelke).

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-04 16:35:25

Od: "Tadeusz Malachowski" <t...@w...att.net> szukaj wiadomości tego autora

Monia <m...@m...pl> wrote in message
> [...]
>
> W wielu przepisach pojawia sie wino Marsala, czy ktos z Was wie co to jest
> za wino, gdzie je mozna kupic a ewentualnie czym zastapic.

Strona na temat roznych win:

http://www.wino.net/
>Strony na temat win marsala:

http://www.neomedia.it/fici/index-en.html
http://www.marsalwine.com/marsala.htm
http://www.gamberorosso.it/e/marsala/marsala.asp

Cen nie moge Ci podac bo ich nie znam/nie mieszkam w Polsce/ jak
tez czym to w Polsce zastapic jesli nie ma wyboru.A i jeszcze chcialbym
dodac ,ze strony te sa po angielsku ale mysle ,ze sie przydadza.....

pozdrawiam

Tadeusz Malachowski

1. Data: 2000-01-05 18:02:58

Temat: Odp: Wino Marsala
Od: "Kasia L." <U...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monia <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:84t0qv$vck$...@n...ipartners.pl...
> [...]
>
> W wielu przepisach pojawia sie wino Marsala, czy ktos z Was wie co to jest
> za wino, gdzie je mozna kupic a ewentualnie czym zastapic.

O winie Marsala pisalam przy okazji przepisu na tiramisu. W detalicznej
sprzedazy w Polsce chyba nie wystepuje. Mozna dostac w hurtowniach ale tam
osobie prywatnej nie sprzedadza (trzeba miec licencje.) Ja kupilam we
wloskiej restauracji, odstapili mi butelke ze swoich zapasow.Ta moja Marsala
jest przeznaczona specjalnie do potraw, nazywa sie Gran Chef i jest
semisecco. Zaplacilam za nia 50 zl.

Kasia L.

1. Data: 2000-01-13 23:00:49

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

>W wielu przepisach pojawia sie wino Marsala, czy ktos z Was wie co to jest
>za wino, gdzie je mozna kupic a ewentualnie czym zastapic.

Cos slodkiego z alkoholem moze zastapic Marsala - n.p. tanie sherry, lub tania
Madera

wykorzystanie
Poswiatecznie :)
Odp: OBIECALISCIE SOBIE ODCHUDZANIE?