Witam

11. Data: 2004-01-21 08:55:07

Temat: Re: Witam
Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl>
> Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl>
> Jakieś spostrzeżenia :-)
> :-) Witaj, Bogusław
>
> Ciekawe tematy, ale nie znalazlam wszystkiego, co mnie interesuje.
> No i tak jak na kazdej liscie czy grupie w tematach duzo listow OT.
> Ma to niewatpliwie swoj wielki urok na codzien, ale studiujacemu archiwum
> troche spowalnia prace :-)

Szukaj przez google tam są różne opcje wyszukiwania z i bez zbędnych słów.
;-)))

> Do tej pory moim podstawowym zrodlem informacji byla strona ogrodnik.pl i
> prawdziwy ogrodnik w sklepie ;-).

Strona była fajna ale nie można jej traktować jako podstawowe źródło
informacji.
Książki, książki i jeszcze raz książki i pytaj na grupie.

> Niestety strona juz nie istnieje, a do ogrodnika trudno sie dopchac, bo
> zawsze stoi kolejka ludzi spragnionych wiedzy.

Możesz jeszcze z niej korzystać w okrojonej formie bez zdjęć wybierając
kopię wersji archiwalnej. Ja ją mam a i archiwalne numery też.
;-)
Co gorsza, www.plantator też się był (za-, od-, po- )wiesił.
:-(((

pozdr. Jerzy

12. Data: 2004-01-21 13:10:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message news:bul5uk$d0q$1@news.onet.pl...

> Ogrod naprawde rewelacyjny, moje gratulacje.

Dziekuje. Ale dopiero jak zobaczysz ogrod Boguslawa,
to potrzebne beda sole trzezwiace :-)

> Kilka roslin wzbudzilo moje szczegolne zainteresowanie i chetnie
> dowiedzialabym sie o nich czegos wiecej.

Prosze bardzo - pytaj.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2004-01-21 13:27:37

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał
> "magda" <mag-l@spam_wp.pl>
[...]
> Prosze bardzo - pytaj.

A pewnie, że pytaj, w końcu w ogrodzie niewiele robi to ma czs na udzielanie
odpowiedzi.
;-)))
Pozdr. Jerzy

14. Data: 2004-01-21 13:36:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message

> A pewnie, że pytaj, w końcu w ogrodzie niewiele robi to ma czs na udzielanie
> odpowiedzi.

Zwlaszcza zima :-)

Pozdrowienia,
Michal

15. Data: 2004-01-21 20:59:59

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Michal Misiurewicz

> Dziekuje. Ale dopiero jak zobaczysz ogrod Boguslawa,
> to potrzebne beda sole trzezwiace :-)
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Fakt, trzeźwiliśmy ( nie mylić z cuceniem) po całkowitym rozbudzeniu przez
komendanta, który faktycznie na trzeźwo był rozsądny, chociaż wypił sporo
wina...
Bogusław wspominkowo :-))

16. Data: 2004-01-22 08:08:42

Temat: Re:(bylo) Witam, jest (moj smutny ogrod i pytania)
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:oTuPb.16935$372.13067@fe1.columbus.rr.com...
> "magda" <mag-l@spam_wp.pl> wrote in message
(...)
Prosze bardzo - pytaj.

Pozdrowienia,
Michal

Mam bardzo smutny i monotonny ogrod, sredniej jakosci glebe, malo praktyki i
dwa psy, ktore niestety niszcza.
Wymyslilam to sobie tak, ze wiekszosc ogrodu to trawa, na kratkach
posadzilam jesienia czerwone roze,
z tylu ogrodu pod plotem krzaki bialych roz, zasloniete malymi plotkami, a w
calym ogrodzie powydzielalam okregi o srednicy 2-2.5m.
Ogrodzilam je duzymi kamieniami, wysypalam kora i szyszkami i zasadzilam
iglaki.
Jest ladnie, ale zawsze tak samo i tylko zielono i zielono. Brakuje kolorow.
Zobaczylam pigwowca w Twoim ogrodzie i pomyslalam, ze on by sie chyba
nadawal.
I rozmiarami pasuje i kolce ma i nie wyglada na delikatna rosline.
Czy taki pigwowiec to dobry pomysl? Tolerowalby towarzystwo iglakow?
A jesli nie on to co?
Wiele roslin w Twoim ogrodzie wygladalo pieknie, ale ten pigwowiec
najbardziej"solidnie".

Sadzilam juz sloneczniki, nagietki, clematisy, maciejke, cyprysiki, ziola na
skalniaku, miete i wszystko stratowaly albo zjadly.
Pieknie rosna mi jalowce wszelkiego rodzaju, ale tuje sa juz troche zbyt
delikatne i ciagle wygladaja na przygaszone,
wrzosy i golterie poznym latem byly piekne, ale im blizej zimy tym bylo
gorzej, mam nadzieje, ze to poprostu na zime tak zmarnialy i ze wiosna
odzyja.

Magda

17. Data: 2004-01-22 08:33:44

Temat: Re: Re:(bylo) Witam, jest (moj smutny ogrod i pytania)
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiele roslin w Twoim ogrodzie wygladalo pieknie, ale ten pigwowiec
> najbardziej"solidnie".

Żartowałem o ogrodzie Michała. Fotki są z amerykańskich
katalogów, a po tzw. ogródku biegają króliki i kurdle.

> Magda

Pozdrawia poważnie boletus

18. Data: 2004-01-22 08:39:18

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I rozmiarami pasuje i kolce ma i nie wyglada na delikatna rosline.
> Czy taki pigwowiec to dobry pomysl? Tolerowalby towarzystwo iglakow?

Do iglaków idealnie pasuje siekiera;-)

Pozdrawia ostro boletus

19. Data: 2004-01-22 09:36:22

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Mam bardzo smutny i monotonny ogrod, sredniej jakosci glebe, malo
praktyki i
> dwa psy, ktore niestety niszcza.

Witaj Magdo!
No cóż, psy ograniczają możliwości ogrodnicze, ale bez przesady.
Na pewno najgorzej znoszą uszkodzenia psio-kocie wszelkiej maści
iglaki - uszkodzenia moczem są widoczne bardzo długo...a czasem taki
iglak nie przeżyje :(
Zdecydowanie krzewy liściaste (zwłaszcza te, które boletus określa
mianem badziewia) lepiej się nadają do ogrodu ze zwierzakami:
jaśminowce, forsycje, pigwowce jak najbardziej, derenie, róża
pomarszczona, rokitnik ...
Wszystko, co rośnie szybko i łatwo się regeneruje.
Myślę, że psiarze podpowiedzą jeszcze sporo roślinek :)
No i trawy ozdobne, zwłaszcza na niespecjalnych glebach. Wysokie -
miskanty, spartina, calamagrostis, mozga trzcinowata.
No i różne "patenty" na zniechęcenie piesków - murki, płotki itp.,
można je zaprojektować jako element dekoracyjny ogrodu.

Pozdrawiam skrótowo
Ewa

20. Data: 2004-01-22 10:10:56

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystko, co rośnie szybko i łatwo się regeneruje.
> Myślę, że psiarze podpowiedzą jeszcze sporo roślinek :)

> Pozdrawiam skrótowo
> Ewa

Maliny, winorośl, itp.

Pozdrawia boletus