Wkładka do piwa

1. Data: 2004-09-24 11:00:00

Temat: Re: Wkładka do piwa
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kosmo napisał(a):
> Wiem narażam sie piwo jest najlepsze samo i to najlepiej otwierane
> prost po wyjęciu z lodóki, ale są i inne gusta.
>
> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami
> ożeszki ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne
> bardziej zaawansowane konfiguracje??
>
> pozdrawiam
===
Pieczone. Z golonką.

waldek
===

1. Data: 2004-09-24 11:19:13

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kosmo napisał:

> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami ożeszki
> ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne bardziej
> zaawansowane konfiguracje??

Żółtko, miód/ cukier + goździki + cynamon...

Pozdrawiam
PWZ

--
Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

1. Data: 2004-09-24 11:22:21

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2004 13:00:59 +0200, Waćpanna lub Waćpan *Kosmo*, w
wiadomości news:<news:cj0ul1$c0c$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami ożeszki
> ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne bardziej
> zaawansowane konfiguracje??

u-boot ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2004-09-24 11:33:46

Od: "ktosia" <k...@U...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kosmo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami ożeszki
> ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne bardziej

Moze nie do piwa ale z piwa polewki (zupy) piwne:
przepisy przepisane z pozolklej ksiazki H.Debskiego"Zupy Codzienne i
Wykwintne"z 1986 zkupionej za 110 zl
Skladniki we wsztytkich przepisach dostepne w owczesnej polsce, czyli proste
do zdobycia dzisiaj.
Moze przepisy sa troche retro, ale mi sie podobaja wlasnie z tego powodu.
Pewno wywodza sie z jakichs starszych szlacheckich tradycji tudziez mnisich
lub wiejskich.Moze ktos zna historie/geneze zupy/polewki piwnej?

Skladniki w nich sa bardzo swojskie, a ewentualne orientalne przyprawy, to
te ktorych import od wiekow w nasza kulture wpisany byl (rodzynki, cynamon,
gozdziki, skorka cytrynowa)
Wyprobowany przez mnie i godny polecenia przepis to zupa piwna po polsku.

polewka z piwa:
1 l piwa jasnego
3 kr razowego pieczywa( miekisz)
3 lyzki masla
kminek i cukier do smaku
szklanka wody
Piwo z woda, pokruszonym chlebem i przyprawmi podgotowac, przetrzec,
zagotowac ponownie, doprawic do smaku, podawac z czeterkami ( wg innego
przepisu z tej ksiazki to biale pieczywo pokrojone w kostke, obtoczone w
rozmaconych jajach, posypane starkowanym zoltym serem i usmazone)

zupa piwna z zoltakami
1 l piwa
4 zoltka
100 g cukru pudru
cynamon gozdziki
piwo z przyprawami zagotowac, odcedzic, zoltko z cukrem utrzec i wleac do
piwa malym strumieniem, mieszajac trzepaczka. Podawac w filizankach z
grzankami

zupa piwna zabielana
1 l piwa
2./3 szkl smietany
100 g cukru
lyzka maki
cynamon gozdiki
piwo z przyprawami zagotowac, odcedzic,wlewac powoli smietane wymieszna z
maka, mieszajac trzepaczka., doprawic cukrem, zagotowac. Do filizanek
nalozyc male kostki twarogu, zalac zupa

zupa piwna po polsku
1 l piwa
3 zoltka
100 g cukru pudru
rodzynki,
50 g razowegop chleba ( miekisz)
sol gozdziki, cynamon, skorka cytrynowa
piwo z przyprawami zagotowac, odcedzic, Zoltka utrzec z cukrem i wlewac do
piwa malym strumieniem, mieszajac trzepaczka. POdgrzac nie gotujac! Doadac,
oplukane rodzynki i pokrojoiny w kostke chleb.

zupa piwna po kasztelansku
1 l piwa
2 zoltka
100 g cukru pudru
50 g migdalow
kieliszek likieru maraschino ( co to jest?)
Zagotowac piwo, Zoltka utrzec z cukrem i wlewac do piwa malym strumieniem,
mieszajac trzepaczka., dodac obrane migdaly i rodzynki namoczone w likierze.
podawac z biszkoptami

w ksiazce sa jeszcze 4 przepisy na zupy piwne:
- po niemiecku ( ze smietana, maslem, sola, maka cqynamonem cukrem
- kasztelan ( z zoltkami, cukrem, rodzynkami, e\arakiem, cytryna, chlebem)
- po KarpackuI (smietana, zoltko, cukier)
- po Karpacku II( cytryna, cukier. chleb, maslo, gozdziki)

tak wiec to rozne kobinacje zastosowania ciagle tych samych skladnikow

pzdr
Ktoska

1. Data: 2004-09-24 11:44:13

Od: "dzudzu" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kosmo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką??
Bier und Schnaps.
Do kufla piwa wlewasz 50 aber 100 wódki i jest jazda.
dzdżownica

1. Data: 2004-09-24 12:05:56

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja wczoraj upiekłam przepyszny piernik na piwie :-))
mniam ....

Jini - anioł kobieta ;-)

1. Data: 2004-09-24 18:44:56

Od: Zuzienka <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kosmo wrote:

> [...]
>
> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami ożeszki
> ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne bardziej

Ja mieszam pol na pol ze spirytusem.
Jak upije ze szklanki polowe to dopelniam spirytusem i znowu upijam polowe i
znowu dopelniam spirytusikiem. Po kilku dopelnieniach naprawde czuje sie moc
tego napoju. Goraco polecam.

1. Data: 2004-09-24 18:50:02

Od: "ntom" <n...@N...ct.utwente.nl> szukaj wiadomości tego autora

"Kosmo" <k...@w...pl> wrote in message
> W związku z tym mam pytanie piwo z wkładką ale jaką?? Ja czasami
> ożeszki
> ziemne dodaje?? inni wolą sok malinowy?? Ale być może są inne bardziej
> zaawansowane konfiguracje??

Proste, tanie, bez wydziwiania:

Cytryna! Zmienia na _jeszcze_ lepsze_.

Nikodem

1. Data: 2004-09-24 21:12:25

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Sep 2004 18:44:56 GMT, Waćpanna lub Waćpan *Zuzienka*, w
wiadomości news:<news:41546B03.2E9DD368@wp.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> znowu dopelniam spirytusikiem. Po kilku dopelnieniach naprawde czuje sie moc

drink ten nazywa się sputnik
dolewasz tak długo aż usłyszysz sygnały z kosmosu
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,
choć gdyby mogła - jadłaby dżem."

Szlotki..gdzie
Ryba maślana
Owoce morza - debiut