Wkupne-ptasie mleczko-bez jajek i innych cudów

1. Data: 2003-11-22 14:35:22

Temat: Wkupne-ptasie mleczko-bez jajek i innych cudów
Od: "Magdalena M. \(W-wa\)" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zgodnie ze zwyczajem (jako zem nowa) proponuje super wyprobowany przepis
Moze ktos zna a moze nie (mam nadzieje ze jednak nie)

Ptasie mleczko

Składniki:
1 puszka mleka skondensowanego (koniecznie nieslodzone)
3 torebki galaretki owocowej (najlepiej w jednym smaku)
1 opakowanie biszkoptów (najlepiej takich płaskich okraglych, kiedys takie
robil wedel, ale moga byc i inne)

Potrzeba:
mikser
tortownica
pollitrowy kubek (ja uzywam taki babciny - blaszany)
niewiele czasu

Jak to zrobić?
Mleko na 1 godzine wstawiamy do zamrazalnika
1,5 torebki galaretki wsypujemy do pollitrowego kubka (pojemnosc w
yprobowana) i zalewamy goraca woda (musi być jej mniej niż w przepisie na
torebce), mieszamy do rozpuszczenia, czekamy az wystygnie, musi być zimna
ale nie zestalona.
Dno tortownicy wykladamy biszkoptami.
Zimne mleko miksujemy ok. 4-5 min az zrobi sie gesta pianka, i zaczynamy
powoli dolewac galaretkę (ale bez przesady to "powoli")
Po wymieszaniu wylewamy wszystko do tortownicy i wstawiamy na pol godziny do
lodowki.
Jak nam deserek tezeje, my w tym samym czasie robimy reszte galaretki, tak
samo jak poprzednia porcje.
Po jej wystygnieciu (znowu musi byc zimna, a nie letnia) wylewamy ją
powolutku zeby nie narobic dziur w piance do tortownicy.
Oczywiscie mile widziane owoce i to najlepiej takie same jak galaretka czyli
jak cytrusy to gal. pomaranczowa, cytrynowa. Przypominam - uwaga na kiwi i
surowego ananasa, bo rozpuszczaja galaretkę - ale Wy to przeciez doskonale
wiecie.
Do masy mlecznej mozna rowniez przed wylaniem do tortownicy "dosypać"
(uprzednio zrobioną) pokrojoną kolorową galaretkę.
Wszelkie modyfikacje jak najbardziej dozwolone.

Zapewniam ze przepis jest wielokrotnie wyprobowany, dzieci za nim
przepadają. No i w miare szybko sie robi.

Pozdrawiam i smacznego
Magdalena M. (W-wa)

1. Data: 2003-12-05 12:12:52

Temat: Re: Wkupne-ptasie mleczko-bez jajek i innych cudów
Od: "Faraonka" <r...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena M. (W-wa)" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> zgodnie ze zwyczajem (jako zem nowa) proponuje super wyprobowany przepis
> Moze ktos zna a moze nie (mam nadzieje ze jednak nie)

> [...]

zrobilam, bylo bardzo smaczne i lekkie, wszyscy (rodzinka 7-osobowa) byli
zachwyceni

Pozdrawiam
Faraonka

1. Data: 2003-12-05 15:47:16

Od: "Magdalena M. \(W-wa\)" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zrobilam, bylo bardzo smaczne i lekkie, wszyscy (rodzinka 7-osobowa) byli
> zachwyceni
>
> Pozdrawiam
> Faraonka

Bardzo mnie to cieszy. Życzę dalszych kulinarnych sukcesów.
Magdalena M.

sałatka z awocado i łososiem
kulki z mielonego - jak?
piersi kurze z jablkami (nieco egzotyczne) [P]
chleb z zamrażalnika
beaujolais nuveau