Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa

91. Data: 2018-04-15 13:51:52

Temat: Re: Wloscy naukowcy odtworzyli ksztalt ciala Chrystusa
Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2018 o 13:26, pinokio pisze:

> Owszem, czasem nawet trzeba z miłością dać po mordzie gdy się widzi jak
> ktoś błądzi - przypadek księdza Browna z opowiadań Chestertona.

https://www.tygodnikpowszechny.pl/dociekliwosc-ojca-
browna-144867

92. Data: 2018-04-15 14:16:51

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

pinokio <p...@n...adres.pl> wrote:
> [...]

No wiesz, jeśli go to ma uratować przed upartym marszem w przepaść, to tak
- vide Jezus w światyni :-)

> - przypadek księdza Browna z opowiadań Chestertona.
>>
> https://www.tygodnikpowszechny.pl/dociekliwosc-ojca-
browna-144867

Świetny esej. Przeczytałam. Zaznaczyłam też na później, by wracać.
No i - zachęciłeś mnie do sięgnięcia po jego książki, bo jakoś dotychczas
mi się nie złożyło. Dzięki!

Tu sporo:
http://lubimyczytac.pl/autor/16518/gilbert-keith-che
sterton

Zacznę od tego:
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/23767/czlowiek-ktory-
byl-czwartkiem
--
XL

93. Data: 2018-04-15 14:21:26

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2018 o 14:16, XL pisze:
> Zacznę od tego:
> http://lubimyczytac.pl/ksiazka/23767/czlowiek-ktory-
byl-czwartkiem

Świetna książka.

94. Data: 2018-04-15 16:07:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 14 kwietnia 2018 22:12:45 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> Tia. Następny, co za ,,prawdziwego" chrześcijanina uważa jedynie dupę
> wołową, bez protestu pozwalającą wyżyć się na sobie i jeszcze za to
> dziękującą.
> I nadstawiającą nie drugi, a setny policzek do bicia.
> Nie, to nie tak.
> https://opoka.org.pl/biblioteka/P/PR/zk_drugip.html

Ot i dalszy ciąg twojego (oraz w trochę mniejszym stopniu autora tekstu) rozdzwięku
między katolandem a chrześcijaństwem. Miedzy d.wołową a Chrystusem biorącym
dobrowolnie krzyż oraz cięgi biczów czy koronę cierniową różnica doprawdy jest duża
ale mam wątpliwości czy ty ją w ogóle chwytasz we właściwy sPOsób: "Jeśli mnie
prześladowali i was prześladować będą" J.15,20
i jeszcze
"A oni odchodzili sprzed Sanhedrynu i cieszyli się, że stali się godni cierpieć dla
imienia [Jezusa] Dz.5,41
Nie bardzo widzę Xla skłonnaś "do radości" gdy cierpisz z powodu swojej wiary zresztą
mam wrażenie że to "głoszenie wiary katolickiej" często ma się nijak do "głoszenia
Chrystusa Jezusa" i Cierpienia za głoszenie Jego Ewangelii...

95. Data: 2018-04-15 16:13:23

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 14:16:52 UTC+2 użytkownik XL napisał:

> [...]
> >

> Świetny esej. Przeczytałam. Zaznaczyłam też na później, by wracać.
> No i - zachęciłeś mnie do sięgnięcia po jego książki, bo jakoś dotychczas

Echhh...czego ja właściwie wymagam od istoty która ledwo odkrywa Chestertona...

96. Data: 2018-04-15 16:14:34

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 14:21:25 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
byl-czwartkiem

> Świetna książka.

Mało POwiedziane.
MISTYCZNA!
;)

97. Data: 2018-04-15 16:17:56

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 09:38:42 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> Jakie to fajne drażnić psa który ujada przywiązany łańcuchem swoich przekonań :*

Właściwie to niehumanitarne ale kto wie? Może uratuje psa....gdy targany wściekłością
i zacietrzewieniem...zerwie się wreszcie z łańcucha ;P
Tyle że czasem drażniący nie zdąży się ustrzec POkąsania ;)))

98. Data: 2018-04-15 16:20:38

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 10:28:59 UTC+2 użytkownik pinokio napisał:
> [...]
tej ziemi...jak wielu religiantom-pseudokatolom-niedochrzczeńcom-paskudom ;)

> A nie słyszałeś co mówił święty Jan Chrzciciel? Nawracajcie SIĘ! a nie
> nawracajcie kogoś.

Jakoś Jan Chrzcielny jednak głównie innych nawracał a nie "jedynie" siebie ;)

> Poza tym Jezus wspominał coś o źdźble i belce.

Dokładnie. Bierz jego zasady i stosuj!
DO UPADŁEGO czyli wykłucia sobie oka jeśli trzeba... ;P

99. Data: 2018-04-15 16:22:22

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 15 kwietnia 2018 10:35:40 UTC+2 użytkownik z...@g...com
napisał:
> Pinokio. Myślisz że Kościół zerwie z wielowiekową tradycją nawracania wszystkich
oprócz siebie? :)

W każdym razie trzeba mu tego życzyć z całego serca i pomagać "się nawrcać"...zamiast
nawracać siebie...? ;P

100. Data: 2018-04-15 16:26:13

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.04.2018 o 16:07, m...@g...com pisze:
> [...]
"głoszenia Chrystusa Jezusa" i Cierpienia za głoszenie Jego Ewangelii...

Trzeba wiedzieć co w którym przypadku i w moim wypadku akurat zastosować:
(1) Wszystko ma swój czas i każda sprawa pod niebem ma swoją porę: (2)
Jest czas rodzenia i czas umierania; jest czas sadzenia i czas wyrywania
tego, co zasadzono. (3) Jest czas zabijania i czas leczenia; jest czas
burzenia i czas budowania. (4) Jest czas płaczu i czas śmiechu; jest
czas narzekania i czas pląsów. (5) Jest czas rozrzucania kamieni i czas
zbierania kamieni; jest czas pieszczot i czas wstrzymywania się od
pieszczot. (6) Jest czas szukania i czas gubienia; jest czas
przechowywania i czas odrzucania. (7) Jest czas rozdzierania i czas
zszywania; jest czas milczenia i czas mówienia. (8) Jest czas miłowania
i czas nienawidzenia; jest czas wojny i czas pokoju.

Starożytni Izraelici walczyli o Ziemię Obiecaną i było źle gdy chcieli
się ugodzić z wrogiem.
Z kolei jak opisuje Sienkiewicz w Quo Vadis, pierwsi Chrześcijanie
ginęli bez sprzeciwu. Jednak jak opisuje w Pustyni i w puszczy, Staś nie
zawahał się zabić wrogów w obronie kobiety, którą miał chronić, jednak
gdy miał propozycję by przejść na islam, to nawet groźba wobec tej
kobiety nie zmusiła go by wyparł się wiary.

Czy aby niezrozumiały wybryk Stwórcy?
O instynkcie śmierci wymyślonym przez Freuda.
Jak Żyd Zuckerberg fejkbuka udostępnił belekomu.
Nierozwiązany kompleks Edypa Tomasza Mackiewicza.
Żydzi zawsze ,,prześladowani" ?