Woda w brzuchu

1. Data: 2004-08-23 19:07:44

Temat: Woda w brzuchu
Od: Krzysztof kaczkowski <k...@-...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam ogromna prosbe!
Moja babcia ma zdiagnozowany guz na jajniku, przyczyna tego jest
zbieranie sie wody w brzuchu. Dodatkowo lekarz prowadzacy chce wypisac
babcie do domu, a nie przewiezc do innego szpitala (jest leczona w
gastrycznym a nie onkologicznym).
Mam w zwiazku z tym dwa pytania
1) Dlaczego lekarz nie chce spuscic babci wody z brzucha? Jest jej juz
tak duzo ze obawiam sie o pluca i serce.
2) Jak przekonac lekarza do wystawienia skierowania i przewiezienia
babci do szpitala specjalistycznego na dalsze leczenie? Wypisanie babci
do domu spowoduje niechybnie smierc.

Bede wdzieczny za kazda wskazowke.

2. Data: 2004-08-24 06:25:07

Temat: Re: Woda w brzuchu
Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysztof kaczkowski" <k...@-...com> napisal w
wiadomosci news:cgdfg1$c8m$1@nemesis.news.tpi.pl...

Witam !

> Moja babcia ma zdiagnozowany guz na jajniku, przyczyna tego jest
> zbieranie sie wody w brzuchu.

Wodobrzusze jest skutkiem guza a nie przyczyna

> Mam w zwiazku z tym dwa pytania
> 1) Dlaczego lekarz nie chce spuscic babci wody z brzucha?

To lekarz prowadzacy decyduje o postepowaniu - zapytaj go po prostu. Moze
sa do tego przeciwwskazania.

> 2) Jak przekonac lekarza do wystawienia skierowania i przewiezienia
> babci do szpitala specjalistycznego na dalsze leczenie? Wypisanie babci
> do domu spowoduje niechybnie smierc.

Jezeli chory jest w stanie terminalnym choroby to czesto najlepsze co mozna
dla niego zrobic to umozliwic smierc w domu a nie w szpitalu. Oczywiscie
jest to bardzo trudne dla rodziny. Pomocny powinien byc lekarz POZ.
Pozdrawiam
robkor

3. Data: 2004-08-24 20:17:39

Od: Krzysztof kaczkowski <k...@-...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla niego zrobic to umozliwic smierc w domu a nie w szpitalu. Oczywiscie
> jest to bardzo trudne dla rodziny. Pomocny powinien byc lekarz POZ.

"To jest stan operacyjny" takie sa slowa lekarza, guz tak na prawde nie
jest do konca zdiagnozowany wiec nie ma mowy o "terminalnym stanie
choroby". Chce przekonac lekarza o przeniesieniu babci do szpitala gdzie
wykonaja operacje a nie wypisywanie do domu ze skierowaniem do lekarza
Pierwszego kontaktu z sugestia wyslania pacjenta na operacje do
nastepnego szpitala :(
Jest stanowczo za malo czasu na to, z powodu duzej ilosci wody w brzuchu
sa problemy z przyjmowaniem zwyklych posilkow musi byc dokarmianie
dozylne. I nie mowcie mi o dobrej woli lekarzy bo dopiero jak im
zasugerowalem co zrobie jak sie babcia udusi to zabrali sie za robote.
Jakich argumentow uzyc aby przeniesli pacjenta do docelowego szpitala
bez zabawy w papierki typu odsylanie do lekarza PK?

rozmiar głowki
odstające uszy
Nieuzależniający lek nasenny...
nie pamietam czy wzielam tabletke