Woda zażelaziona i zamanganiona

1. Data: 2008-01-15 11:07:11

Temat: Woda zażelaziona i zamanganiona
Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich. Wiosna tuż, tuż, więc przypomniał mi się problem o który
chciałem już dawno zapytać: czy, a jeśli tak to jakim, roślinom szkodzi
zażelaziona i zamanganiona woda?. U mnie woda z ujęcia ogrodowego ma
czterokrotnie przekroczone normy wody pitnej dla obu pierwiastków. Może znacie
adresy jakchś materiałów w internecie na ten temat. Pzdr

2. Data: 2008-01-15 16:11:42

Temat: Re: Woda zażelaziona i zamanganiona
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:68ae.0000008f.478c93df@newsgate.onet.pl Użytkownik
<z...@f...pl> napisał(a):

> [...]
> woda z ujęcia ogrodowego ma czterokrotnie przekroczone normy wody
> pitnej dla obu pierwiastków. Może znacie adresy jakchś materiałów w

Hejka. Jeśli gleba nie będzie nadmiernie uwilgotniona, z łatwym dostępem
do niej powietrza (uregulowane stosunki wodno-powietrzne, duża zawartość
próchnicy) a Ty będziesz starał się utrzymywać jej kwasowość na poziomie
zbliżonym do obojętnego to nadmiar żelaza i manganu nie będzie groził
roślinom. :-) Wręcz przeciwnie.
Pozdrawiam gleboznawczo Ja...cki
PS Wodą podobnej jakości (czerwony osad) od kilku już lat podlewam "do bólu"
roślinki na naszej działeczce bez żadnych ujemnych objawów.

3. Data: 2008-01-15 19:06:34

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@f...pl pisze:
> [...]
> czterokrotnie przekroczone normy wody pitnej dla obu pierwiastków. Może znacie
> adresy jakchś materiałów w internecie na ten temat. Pzdr

Z ujęcia ogrodowego? To pewnie woda do podlewania a nie pitna!
pozdr. Jerzy

Wzór umowy o dzieło na wykonanie projektu ogrodu
Konkurs dla projektantów i architektów krajobrazu - projektowanie oczek wodnych
Czy kto ma?
winorośl Danmarpa Polonia
Hoja i jej wrogowie