Wołowina

1. Data: 2002-03-21 14:49:20

Temat: Wołowina
Od: Jacek Adamowicz <J...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pytanie, jak sugeruje tytuł, dotyczy BSE.
Od dawna już wstrzymuję się od jedzenia wołowiny, choć lubię to mięsko,
a szczególnie ślinka cieknie podczas czytania pl.rec.kuchnia :-)
Zrezygnowałem z tego mięsa z powodu obawy przed BSE, jak zresztą wiele
innych osób.

W związku z tym mam pytanie do osób znających się na rzeczy: czy takie
wyrzeczenia mają sens? Czy da się wykluczyć w 100% możliwość obecności
prionów w mięsie kupowanym w Polsce?

Pozdrawiam
Jacek Adamowicz

2. Data: 2002-03-22 06:42:15

Temat: Re: Wołowina
Od: "Seba" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teraz wołowina, jutro cos innego. Ostatnio pojawiła się nawet afera z
kurczakami karmionymi rakotwórczymi antybiotykami. Więc może
wegetarianizm??? ale skąt można wiedzieć czy pomidorki nie były chodowane w
spalinach ( podobno szybciej dojżewają), czy może gdzieś przy drodze, azlbo
pod cementownią? Jeśli chcesz umrzeć zdrowo najlepiej nic nie jeść. Ja jem
co się da i staram się tylko dbać o linię. Pamiętaj jeszcze że są wypadki
samochodowe itp, więc życie nie jest bezpieczne.

pzdr Seba

Użytkownik "Jacek Adamowicz" <J...@h...com.pl> napisał w
wiadomości news:3C99F2F0.2E583503@hector.com.pl...

3. Data: 2002-03-22 11:02:26

Od: "Ivan" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak tos przebada 100 % krow to bedziesz mial 100 % pewnosc

4. Data: 2002-03-22 20:27:55

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mieszkam na Slasku i jeszcze nie zrezygnowalem z oddychania :-)

TB

5. Data: 2002-03-23 06:20:47

Od: "Ben" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> W związku z tym mam pytanie do osób znających się na rzeczy: czy takie
> wyrzeczenia mają sens? Czy da się wykluczyć w 100% możliwość obecności

Teraz czas na ryby morskie ktore plywaja sobie wsrod zatopionych materialow
radioaktywnych a takze przepuszczajacych juz reaktorow jadrowych (jest ich
ponoc kilkadziesiat na dnie oceanow). Czesc nie sprzedanej paszy dla krowek
przerobiono na dziobanko dla kurek i innych zwierzat. Warto byloby
powietrzyc jakie hormonami karmione sa kurczaki i jaki to moze miec wplyw na
nasze zdrowie ew. zdrowie naszych dzieci.
Dopoki nie zostaniesz wegetarianinem (mozna sie zdrowo od tego pomyslu
nachorowac) nigdy nie bedziesz bezpieczny. A i w takim przypadku pozostanie
problem z syntetyczna, dobarwiana salata sprzedawana w supermarketach,
pompowanymi hormonami pieczarkami itp. W miare czyste sa ziarna ale bez
odpowiednich dodatkow jedzenie przestaje byc przyjemnoscia. A moze wlasnie o
to chodzi aby nie bylo przyjemne tylko zdrowe?.
ben

6. Data: 2002-03-23 20:17:29

Od: Andrzej Garapich <garapich@WYWAL_TOpalac.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Mar 2002 15:49:20 +0100, Jacek Adamowicz
<J...@h...com.pl> wrote:

>Od dawna już wstrzymuję się od jedzenia wołowiny, choć lubię to mięsko,
>a szczególnie ślinka cieknie podczas czytania pl.rec.kuchnia :-)
Od jak dawna? Bo pod koniec lat 80-tych mogles zjesc krowe karmiona
pasza z importu... A wtedy o BSE slyszeli tylko pilni studenci (nie
tylko medycyny...). Uczyli sie, ze priony sa odmiana nietypoowa
wirusow, z ktorych na razie nie udalo sie wyekstahowac materialu
genetycznego.

>W związku z tym mam pytanie do osób znających się na rzeczy: czy takie
>wyrzeczenia mają sens?
Szczerze mowiac - nie bardzo. Prawdopodobienstwo, ze akurat zarazisz
sie zwyrodnieniem gabczastym jest wielokrotnie mniejsze, niz to, ze
umrzesz na zawal serca lub zginiesz w wypadku. Pamietaj, ze okres
inkubacji moze wynosic nawet 20 lat od zarazenia. Warto tak dlugo
nie jesc czegos, co sie lubi? No a poza tym, czy jestes absolutnie
pewien, ze zrobiles juz wszystko, zeby uniknac zagrozenia zawalem,
rakiem czy wypadkiem :-)

> Czy da się wykluczyć w 100% możliwość obecności
> prionów w mięsie kupowanym w Polsce?
Nie. Na razie (o ile sie nie myle) jedynym sposobem na stwierdzenie
tej choroby jest sekcja... Nie slyszalem o metodzie diagnostycznej,
stwierdzajacej lub wykluczajacej priony (o pewnosci 100% zapomnij,
nawet przy bardziej pospolitych testach...)

pozdrawiam serdecznie,

Andrzej Garapich
garapich@WYWAL_TO_palac.pl
wywal WYWAL_TO_

7. Data: 2002-03-24 10:31:36

Od: "Ivan" <_...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak na marginesie to na Słowacji odkryto nowe przypadki bse, wiec jest cal
kiem blisko ;)

8. Data: 2002-03-24 11:17:58

Od: "rymi" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| Witam,
|
| Zrezygnowałem z tego mięsa z powodu obawy przed BSE, jak zresztą wiele

Musisz sobie zdać sprawę z tego, że do przetworów mięsnych np. kiełbas
dodaje się wołowiny. Nie wspomnę o żelatynie, która dodawana jest do
niektórych jogurtów.Czy z tego też zrezygnowałeś ?

Pozdrawiam
Ryszard

9. Data: 2002-03-24 13:43:51

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Garapich wrote:

> [...]
> umrzesz na zawal serca lub zginiesz w wypadku.
> [...] czy jestes absolutnie pewien, ze zrobiles juz
> wszystko, zeby uniknac zagrozenia zawalem,

Takie właśnie podejście popieram. Należy odróżnić radykalne działania mające
na celu zniszczenie choroby wśród zwierząt od histerycznych działań
napędzanych idiotyczną kampanią w mediach. Co prawda - z uwagi na długi
okres wylęgania choroby - nie można dokładnie ocenić ryzyka transmisji ze
zwierząt na ludzi poprzez spożywanie mięsa (czy innych części ciała), ale
ryzyko to jest znacznie mniejsze niż ryzyko wielu innych chorób (zwłaszcza w
Polsce, gdzie jednak BSE ta nie występowało, a przynajmniej nie występowało
na taką skalę, jak w W. Brytanii). Dlatego NAJPIERW należy się zabrać za
poważniejsze zagrożenia swojego zdrowia, a problem BSE zostawić sobie na
koniec, po sprawdzeniu sprawności gaśnic oraz dróg ewakuacji z budynku na
wypadek pożaru ;-) A

Leszek

10. Data: 2002-03-26 03:40:58

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rymi" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości

Nie wspomnę o żelatynie, która dodawana jest do
> niektórych jogurtów.Czy z tego też zrezygnowałeś ?

Nie do kazdych

Krzysztof

LEP
VITAMINY....