Wrzody (((((

1. Data: 2002-05-09 06:24:22

Temat: Wrzody (((((
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam WAs
CZy ktos moze z Was wie co nalezy a co nie nalezy jesc przy chorobie
wrzodowej
zoladka i zapaleniu?
Pozdrawiam
flowera
______________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

2. Data: 2002-05-09 07:54:11

Temat: Re: Wrzody (((((
Od: "Axel D." <a...@f...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flowera wrote:

> Witam WAs
> CZy ktos moze z Was wie co nalezy a co nie nalezy jesc przy chorobie
> wrzodowej
> zoladka i zapaleniu?

ostatnio wyczytalem na grupie, ze na wrzody jelita grubego najlepiej
palic papierosy, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

adam

3. Data: 2002-05-09 08:04:49

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Flowera" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> Witam WAs
> CZy ktos moze z Was wie co nalezy a co nie nalezy jesc przy chorobie
> wrzodowej
> zoladka i zapaleniu?

W pewnych - wcale nie optymalnych źródłach - wyczytałam, że 3 dni jedzenia
wyłącznie 30 % śmietanki i mija choroba... i nie udało mi się zmusić mojego
ojca do zrobienia na sobie doświadczenia... ;-))) celem sprawdzenia, czy
dieta działa...
--
Joanna, podająca powyższą informację raczej jako ciekawostkę.
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2002-05-09 08:26:43

Od: "Karolina" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:abdan4$smb$...@n...onet.pl...

> Użytkownik "Flowera" <b...@p...com> napisał w wiadomości
>
> W pewnych - wcale nie optymalnych źródłach - wyczytałam, że 3 dni jedzenia
> wyłącznie 30 % śmietanki i mija choroba...

To się chyba nazywa dieta Sippiego.

Karolina

5. Data: 2002-05-09 09:08:28

Od: "iza" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Witam WAs
> CZy ktos moze z Was wie co nalezy a co nie nalezy jesc przy chorobie

Witam,
przy chorobie wrzodowej zoladka i dwunastnicy po pierwsze rzucamy palenie.
Po drugie nie smazymy tylko gotujemy lub dusimy potrawy, po trzecie nie
pijemy mleka, tylko jego przetwory, nastepnie odstawiamy kupne keczupy,
musztardy i majonezy oraz wszystkie marynaty w octowej zalewie. Nie powinno
sie rowniez spozywac bardzo zimnych napojow, jak rowniez goracych (!!!),
zapominamy o takich cud-napitkach jak pepsi, coca cola, sprite i tym podobne
badziewia z cukrem i gazem. Nie poleca sie rowniez kawy i mocnej herbaty, za
to p o l e c a sie zielona herbate, najlepiej bez cukru.
Bardzo drazniaco dzialaja alkohole, a szczegolnie piwo (przykro mi, lajf is
brutal:-))).
Czasem wystarczy zrezygnowac wylacznie z uzywek i sluzowka zoladka oraz
dwunastnicy powoli regeneruje sie.
Zycze zdrowia!!!
Iza

6. Data: 2002-05-11 05:57:08

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Axel D." <a...@f...com.pl> napisał w wiadomości

> ostatnio wyczytalem na grupie, ze na wrzody jelita grubego najlepiej
> palic papierosy, ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Pytanie było o chorobę wrzodową żołądka, a nie o wrzodziejące zapalenie
jelita grubego.

Choroba wrzodowa żołądka spowodowana jest miejscową przewagą układu
parasympatycznego (nerwu błędnego) w żołądku. Przy tej przewadze węglowodany
dostarczane w pożywieniu są przetwarzane w tzw. szlaku pentozowym, co
powoduje nadmierne, miejscowe wytwarzanie dwutlenku węgla. Dwutlenek węgla z
wodą daje kwas węglowy (H2CO3), a ten reagując z solą kuchenną (NaCl) daje
kwas solny (HCl) i węglan sodu (Na2CO3). Im wiecej jest wytwarzane dwutlenku
węgla w komórkach błony śluzowej żołądka, tym więcej powstaje kwasu solnego
i tym częściej występuje choroba wrzodowa, czy nadkwaśny nieżyt.

Skutecznym sposobem na usunięcie przewagi nerwu błędnego w żołądku jest
zastosowanie prądów selektywnych typu S na okolicę żołądka. Stosuje się 10
zabiegów po 20 minut lub 15 zabiegów po 15 minut. Poprawa następuje już po
2-3 zabiegu. Po samych prądach selektywnych poprawa może być czasowa, na
rok, dwa, ale też może być na stałe. Choroba wrzodowa występuje u osób
mieszających paliwa, na tzw. "korycie". Wtedy część węglowodanów organizm
może zamieniać na tłuszcze w szlaku pentozowym. Choroba wrzodowa nie
występuje u opty, bo organizm nie ma czego przetwarzać w szlaku pentozowym i
u osób na diecie węglowodanowej, ale jedzących mało. U tych osób organizm
musi przetwarzać węglowodany w szlaku glikolizy bo są one jedynym źródłem
energii, a towarzyszy temu przewaga układu sympatycznego w organiźmie.

Pozdrawiam
Leszek

Do kulturystow
Ciekawy tekst o lkarnitynie i diecie wysokotłuszczowej i .... (długie)
ABCD dieta
Fw: Ab gymnic
Apel do nowych grupowiczów