Wrzody dwunastnicy

1. Data: 2000-03-11 11:21:00

Temat: Wrzody dwunastnicy
Od: Tomasz Fidecki <t...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy i jak trzeba leczyć? W jaki sposób się objawiają. Gdzieś czytałem,
że w aptekach można nabyć test wykrywający - czy to prawda?
Nie mam za bardzo czasu, żeby szukać swojego lekarz rodzinnego, a
słyszałem skądinąd, że dieta i spokój powinny załatwić sprawę...

Tomasz Fidecki

2. Data: 2000-03-12 12:26:14

Temat: Re: Wrzody dwunastnicy
Od: Andrzej Tazuszel <z...@a...cc.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-03-12 22:17:55

Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 11 Mar 2000 11:21:00 GMT, Tomasz Fidecki <t...@j...com.pl> wrote:
> [...]
>Nie mam za bardzo czasu, żeby szukać swojego lekarz rodzinnego, a
>słyszałem skądinąd, że dieta i spokój powinny załatwić sprawę...
Nie bardzo.
Choroba wrzodowa jest chorobą zakaźną wywoływaną przez
Helicobacter pylori.
Ten test właśnie służy do wykrywania tego zakażenia.
Leczenie po ustaleniu rozpoznania :
inhibitor pompy protonowej +
leki przeciwbakteryjne ( chemioterapeutyki ).
Kuracja 7-14 dni, skuteczność ca. 80-95%, nawroty rzadkie.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | k...@p...onet.pl
Strona o Transmeta http://www.free.net.pl/~kpjas/transmeta_story.html

4. Data: 2000-03-13 02:07:23

Od: Bleys <b...@n...hotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Tazuszel wrote:

> Wrzody dwunastnicy leczy sie tak samo jak wrzody zoladka, wiec
> leczyc trzeba, a jak? nalezy zglosic sie do lekarza i to najlepiej do
> gastrologa...istnieje w apatekach test na wykrywanie helicobacter pylori
> sprawce za wrzody zoladka i dwunastnicy, a czy mozna nabyc? trzeba
> sprawdzic..

Ten test to wywalanie pieniedzy w bloto. Po pierwsze reakcja w nim
stosowana wykrywa nie tylko Helicobactera. Po drugie posiadanie
Helicobactera nie musi automatycznie oznaczac, ze jest on sprawca
choroby wrzodowej. Znakomita wiekszosc ludzi ma w swojej florze
bakteryjnej Helicobacter.

Bleys

5. Data: 2000-03-19 14:04:45

Od: Andrzej Tazuszel <z...@a...cc.uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bleys <b...@n...hotmail.com> wrote:

> [...]
> Helicobactera nie musi automatycznie oznaczac, ze jest on sprawca
> choroby wrzodowej. Znakomita wiekszosc ludzi ma w swojej florze

Chyba nie rozumiesz co napisalem, nie powiedzialem, ze nalezy kupc test, a
nalezy sprawdzic czy taki test mozna nabyc. Ja nie kupowalem, wiec nie wiem
i nie sprawdzalem jego skutecznosci...Nie powiedzialem, a tym bardziej nie
napisalem, ze majac helicobacter ma sie chorobe wrzaodowa zoladka, czy
dwunastnicy, ale rozpatrywalismy przypadek, w ktorym taki fakt juz
zaistnial, no przynajmniej ktos napisals, ze ma chorobe wrzodowa...

Wrzody dwunastnicy
szukam informacji o nowych metodach leczenia schizofrenii.
osteotomia okołopanewkowa wg Ganza
praca w Szwecji dla stomatologa
Mazindol - efekty uboczne