Wspomnienie o jakości wypowiedzi - OT robótkowe

1. Data: 2007-11-16 08:42:53

Temat: Wspomnienie o jakości wypowiedzi - OT robótkowe
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, że się nie obrazicie, bo będzie tak średnio robótkowo.
Ostatnio chyba rozpętałam wojnę, wypowiadając się na temat manier na forum.
Za to przepraszam.
Ale przy okazji przypomniało mi się pierwsze moje wejście na grupę kuchenną
(kiedy to było, już mi kuchnia mchem porosła:)). Teraz zdaje się należę do
dinozaurów grup dyskusyjnych. Wtedy jeszcze mało kto z wchodzących wiedział,
co to netykieta i FAQ. Jak myślicie, jaki był mój debiut wypowiedziowy?
Napisałam mniej więcej tak: "Kochani pichcący ludzie. Pomóżcie znleleźć to i
tamto, bo mi potrzebne. Ja".
No i się posypało na mój łeb durny i chmurny. A ja naiwna byłam wtedy
święcie przekonana, że tak miło zagadałam. No ale do rzeczy. Ci co patelnią
mi na dzień dobry w łeb dali okazali się normalnymi i fajnymi ludźmi, z
wiedzą, z poczuciem humoru, ze świętą cierpliwością potrzebną do walki, żeby
ten nasz biedny język służył nie tylko do zdrapywania teflonu z garnków, ale
i do sensownego i kulturalnego wypowiadania się. Za to im po latach
dziękuję. Zimny prysznic oczywiście nie był przyjemny, ale potrzebny.
Błędy są rzeczą ludzką, każdy je popełnia, po co udawać, że my nie. Bo tzw.
purystom językowym, jak niektórzy nazywają wg nich niepotrzebną dbałość o
poprawne słowo i interpunkcję, też nie jest miło, kiedy cierpliwie, po raz
kolejny usiłują odczytać... no właśnie... coś... Cokolwiek to jest.

pozdrawiam zimowo, kawowo, przedświątecznie robótkowo

wkn (zamieściłam śnieżynkę z papieru pod tym samym adresem, co choinka
techniką quillingu)

2. Data: 2007-11-16 09:47:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote in message news:fhjlh4$9to$1@nemesis.news.tpi.pl...

Przesadyzm.
Jako, że to internet i wiele w nim rzeczy ciekawych jest, więc
wypowiedzi powinny być krótkie i komunikatywne, czyli zrozumiałe dla populi,
a nie tylko dla wykształciuchów, którzy dodają sobie tylko widocznego
splendoru używając pseudonaukowego bełkotu w najprostszych sprawach.
Zbyt często okazuje się bowiem, że król jest nagi, A tefloniarki nie
wiedziały, że teflon bez tłuszczu rozkłada się w 600°C i jest bardziej
trujący niż naga patelnia...

3. Data: 2007-11-16 09:55:26

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> a nie tylko dla wykształciuchów, którzy dodają sobie tylko widocznego
> splendoru używając pseudonaukowego bełkotu w najprostszych sprawach.

I kto to mowi...

th

4. Data: 2007-11-16 10:12:02

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> populi, a nie tylko dla wykształciuchów, którzy dodają sobie tylko
> widocznego splendoru używając pseudonaukowego bełkotu w najprostszych

Można jak krowie na rowie, czasem można i gawędowo. Jeżeli sądzisz, że
usiłuję dodać sobie splendoru, to niech Ci dżdżownica z dyskusyjnej
ogrodowej w gardle stanie ;)
I tak lubię czytać to, co piszesz na różnych grupach. A tak w ogóle, to na
których Cię nie ma? Są takie w ogóle?
Uciekam, bo OT się robi straszne i zaraz mnie tu drutami do robótek
zadziobią ;P

Wkn

5. Data: 2007-11-16 10:14:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> wrote in message news:fhjqob$mt2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
> których Cię nie ma? Są takie w ogóle?
> Uciekam, bo OT się robi straszne i zaraz mnie tu drutami do robótek

To nie było o Tobie, tylko o jasno wyświeconych...

6. Data: 2007-11-16 10:18:15

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 09:42, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
>
> pozdrawiam zimowo, kawowo, przedświątecznie robótkowo
>
> wkn (zamieściłam śnieżynkę z papieru pod tym samym adresem, co choinka

Witam,
Pięknie i mądrze napisane. Nie jestem polonistką, ale strasznie razi
mnie okropny styl, gramatyka no i straaaaszna ortografia ludzi
piszących na forum publicznym. I w tym przypadku naprawdę nie jest to
sprawa indywidualnego podejścia do języka, indywidualna maniera czy
tzw.dysleksja, dysgrafia tylko brak szacunku do osób czytających i do
języka ojczystego. Nie piszemy tu nic na "wyścigi". Myślę, że każdy
powinien wygospodarować trochę czasu na sprawdzenie jak i co się
napisało i poprawienie "byków". Co do proszenia i dziękowania - to też
jest sztuka i na pewno tylko zyskamy, jeśli się tego nauczymy.
Pozdrawiam,
Ela

7. Data: 2007-11-16 10:19:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> których Cię nie ma? Są takie w ogóle?
> Uciekam, bo OT się robi straszne i zaraz mnie tu drutami do robótek

Dla córki przyszedłem, aby jej przybliżyć grupę. Żadnych zbereźności, bo
kocham wszystkie kobiety, czy dziergają, czy nie... Mama szyła i to pięknie,
a ja mogłem od małego dziecka przymiarki oglądać, za co dziękuję mamie, gdyż
poznałem, iż wszystkie kobiety są piękne, tylko trzeba umieć na nie
patrzeć...

8. Data: 2007-11-16 10:25:44

Temat: Re: Wspomnienie o jakości wypowiedzi - już się zamykam
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie było o Tobie, tylko o jasno wyświeconych...

Ciiii, chciałam być miła i się utożsamić, a tu mi się widze nie udało hehe
;P
Milknę już, choć z trudem i pełznę do nowego wątku z zapytamniem o siano...
A jakie? To już tajemnica. Przez chwilę :)

wkn

9. Data: 2007-11-16 10:35:16

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 11:18, e...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> napisało i poprawienie "byków". Co do proszenia i dziękowania - to też
> jest sztuka i na pewno tylko zyskamy, jeśli się tego nauczymy.

To była odpowiedź na wypowiedź wkn.
Ela

kot - 1 kolor/filet - poszukiwany
W jaki sposób znaleźć producentów