Wybór kołdry - pomozcie :/

1. Data: 2007-09-16 15:59:49

Temat: Wybór kołdry - pomozcie :/
Od: Michal Raczko <U...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

przymierzamy sie z narzeczona do kupna koldry zimowej. Szczerze mowiac
pierwszy raz bedziemy sami kupowac koldre i nie bardzo wiemy jak sie do
tego zabrac.

Po pierwsze jaka jest roznica miedzy koldrami naturalnymi a
syntetycznymi. Nie pytam oczywiscie o kwestie techniczne wypelnienia
itd. Chodzi mi bardziej o praktyczne odczucia. Jestem niestety
alergikiem, chociaz jestem w stanie spac pod naturalna koldra. Kiedys
slyszalem, ze np. "sztuczna" koldra nie oddycha, czlowiek sie pod nia
duzo bardziej poci itp. Czy przypadkiem nie jest tak, ze przy
dzisiejszych materialach sztucznych koldra syntetyczna tak naprawde
niczym nie rozni sie od naturalnej?

Znalazlem taki sklep z koldrami, gdzie w sprzedazy sa koldry syntetyczne
z dwoch rodzajow materialow (wypelnien):

http://www.poldaun.pl/inside.php?&mod=shp&sfn=search
rs&cat=a2c4f66cc64a9119adaca57cb7a521da&lng=pl&u=7

http://www.poldaun.pl/inside.php?&mod=shp&sfn=search
rs&cat=ba0df7bb8fb321a7c93223cac20b4951&lng=pl&u=1

Slyszeliscie cos moze o tych koldrach? Polecacie je? Jesli nie, to moze
macie jakas sprawdzona firme? Chcialbym koldre 200x220cm zimowa.

Michal Raczko

2. Data: 2007-09-16 16:13:51

Temat: Re: Wybór kołdry - pomozcie :/
Od: orbitt <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Raczko napisał/a:

> przymierzamy sie z narzeczona do kupna koldry zimowej. Szczerze mowiac

Zdecydowanie "sztuczna" - popatrz w Ikei lub Jysku.
Głównie dlatego, że jest leciutka, nie ma się uczucia "przygniecenia"
jak to jest w przypadku kołder z w sumie ciężkim wypełnieniem
naturalnym. Do tego można ją prać w pralce dowolną ilość razy, nic im
to nie szkodzi.

Osobiście - miałem naturalną, puchową, po zakupie syntetycznej za ok.
90 zł w Jysku naturalna bardzo szybko poleciała na śmietnik.

--
o.

3. Data: 2007-09-16 19:46:07

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Raczko" <U...@p...pl> napisał w
wiadomości news:46ed5300$1@news.home.net.pl...
> przymierzamy sie z narzeczona do kupna koldry zimowej. Szczerze mowiac
> pierwszy raz bedziemy sami kupowac koldre i nie bardzo wiemy jak sie do
> tego zabrac.

Ja prawie rok temu kupiłam naa www.amw.pl uniwersalne kołdry (i poduszki)
Hollofil Allerban i pluję sobie w brodę, ze nie zrobiłam tego kilka lat
wcześniej, tylko się 7 lat męczyłam pod wełnianym-ciężarem-nie-do-uprania i
na puchowych-piernatach-z-wyłażącym-pierzem. Przy okazji zamieniliśmy 1
kołdrę 180 na 2 x 140 i to był genialny pomysł (którego się bardzo baliśmy),
ale my już 7 lat po slubie i z przychówkiem, a Wy dopiero narzeczeni ;-)

:-) Monika

4. Data: 2007-09-16 20:46:22

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Raczko pisze:
> Po pierwsze jaka jest roznica miedzy koldrami naturalnymi a
> syntetycznymi. Nie pytam oczywiscie o kwestie techniczne wypelnienia
> itd. Chodzi mi bardziej o praktyczne odczucia.
Istnieje spora różnica między staromodną wełnianą kołdrą (która nadaje
się głownie jako podściółka na łóźko polowe) a kołdrą z puchu albo pierza.
Śpię pod kołdrą z półpuchu i jestem bardzo zadowolona. Jest dość lekka,
elastyczna, w miarę ciepła ... Owszem nie można jej normalnie uprać.
Kołdra z puchu mojej mamy jest jak chmurka do przykrycia.

Ale zaznaczam, ze nigdy nie spałam pod dobrą droższą (i porządniejszą ?)
kołdrą sztuczną. Miałam doświadczenia tylko z taki za 20 zł z marketu.

Magdalaena

5. Data: 2007-09-17 11:11:44

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Polecam syntetyczną z włókna Holofil, Ikea powinna miec.
JaC

-----

6. Data: 2007-09-17 11:58:26

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

orbitt pisze:

> [...]
> Głównie dlatego, że jest leciutka, nie ma się uczucia "przygniecenia"
> jak to jest w przypadku kołder z w sumie ciężkim wypełnieniem

Ja mam takie odczucia odnosnie kolder (i poduszek zreszta tez)
syntetycznych, ciezkie to, ,,zbija sie'', oddychac sie nie da, zima
zimno, latem goraco. Nie ma jak porzadna koldra z naturalnym
pierzem/puchem, a tez mozna prac w pralce (o ile producent pozwoli).

th

7. Data: 2007-09-17 12:14:37

Od: orbitt <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli napisał/a:

> [...]
> zimno, latem goraco. Nie ma jak porzadna koldra z naturalnym
> pierzem/puchem, a tez mozna prac w pralce (o ile producent pozwoli).

Pozwolę sobie się nie zgodzić. Nie wiem z czym miałeś do czynienia, że
piszesz że syntetyczne są ciężkie. Jest dokładnie na odwrót.

Moja kołdra za 90 zł z Jyska mimo kilkunastu prań jakoś się nie zbija,
jest pod nią idealnie cieplutko, nie za gorąco.

Odnośnie prania naturalnej kołdry puchowej - to właśnie jest problem z
praniem w pralce - puch się zbija w kłęby i jeżeli nie ma możliwości
bardzo szybkiego (w kilka godzin) wysuszenia - zaczyna po prostu
śmierdzieć.

--
o.

8. Data: 2007-09-17 12:15:14

Od: "juana" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> itd. Chodzi mi bardziej o praktyczne odczucia. Jestem niestety alergikiem,
> chociaz jestem w stanie spac pod naturalna koldra.

Jestes alergikiem - wiec zdecydowanie koldra syntetyczna, najlepiej szukaj
takiej, ktora jest przeznaczona dla alergikow wlasnie. Dzisiejsze koldry
syntetyczne sa tanie, lekkie, cieple i - to wazne - mozna je prac, choc ze
wzgledu na rozmiary raczej trzeba oddac do pralni, niz prac samemu w
warunkach domowych z pralka na 3 kilo.

pozdrawiam,
joan

9. Data: 2007-09-17 12:26:01

Od: orbitt <o...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

juana napisał/a:

> wzgledu na rozmiary raczej trzeba oddac do pralni, niz prac samemu w
> warunkach domowych z pralka na 3 kilo.

Moja 140x200 wchodzi do standardowej pralki 60x50 cm i jeszcze miejsce
zostaje ;)

--
o.

10. Data: 2007-09-17 12:36:15

Od: "juana" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

>Moja 140x200 wchodzi do standardowej pralki 60x50 cm i jeszcze miejsce
>zostaje ;)

No, ja mam koldre wieksza i pralke mniejsza, wiec nie bardzo sie da tot
upchnac, poza tym nie mialabym tez gdzie wysuszyc, ale oddanie raz na kilka
miesiecy do pralni syntetycznej koldry to nieduzy wydatek, z puchowymi chyba
jest gorzej:).

joan

pytanie o sklep z grzejnikami
czajnik [ZELMER]
remont inst. CO w mieszkaniu (wspólnota)
Badanie domu kamerą termowizyjną
Materace Hilding 3009