Wybrane przypowieści.

1. Data: 2017-12-20 06:49:46

Temat: Wybrane przypowieści.
Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

"Otworzę usta w przypowieściach,
wypowiem rzeczy ukryte od założenia świata."
- Mt 13,35

Myślę, że warto podzielić się przemyśleniami
na temat paru znanych przypowieści. Częste wyjaśnienia
tych wybranych niżej przypowieści są z reguły
infantylne lub całkowicie bezsensowne, świadczące
o niezrozumieniu tematu. A oto szczegóły.

Przypowieść o talentach (Mt 25,14-30) i równoległa do niej
przypowieść o minach (Łk 19,12-27). Należy tutaj zastanowić
się przez chwilę, co oznacza ten symboliczny talent, który
jest starożytną jednostką wagi równą ok 50kg (tutaj w przypowieści
talent złota lub srebra). Dla ułatwienia zagadki należy najpierw
ustalić tożsamość człowieka z przypowieści, który swoim
sługom przekazał pieniądze - i nietrudno domyślić się, że człowiekiem
tym jest sam Pan - Jezus Chrystus. I pytanie, co jest odpowiednikiem
srebra czy złota u Boga? Na pewno nie dosłownie to samo, czyli nie
chodzi tu o pieniądze, nie o obecną równowartość w dolarach czy euro,
ponieważ Bóg nie potrzebuje wcale żadnych pieniędzy. Bóg natomiast
pragnie czego innego - pragnie dusz ludzkich. Im więcej dusz ludzkich
przyłącza się do Kościoła, tym większą wartość w oczach Pana ma ten
Kościół. O to właśnie chodzi. Dalej jest już łatwo: sługami Pana Jezusa
są kapłani - oni to mają pieczę mad powierzonymi im duszami.
Natomiast bankierzy symbolizują tych misjonarzy, ewangelizatorów,
którzy powodują powiększanie się grona wiernych.

Zgodnie z przypowieścią zatem tylko ci kapłani są dobrymi sługami,
którzy rozwijają liczebnie Kościół. Natomiast tacy pasterze,
którzy nie rozwijają liczebnie Kościoła lub powodują straty,
są złymi pasterzami, źle wykonują swoje obowiązki i idą
na potępienie.

Druga interesująca przypowieść to przypowieść o pannach roztropnych
i nierozsądnych (Mt 25,1-13). Tutaj sytuacja wygląda trochę inaczej
niż w poprzednich przypowieściach. Należy ustalić znaczenie
poszczególnych symboli. Zaczynamy od oliwy do lamp. Nietrudno
domyślić się że oliwa symbolizuje Eucharystię - Ciało i Krew Pańską,
ponieważ właśnie pod jej wpływem człowiek ma świecić przykładem
życia i cnót moralnych. Lampa symbolizuje świątynię w sercu
chrześcijanina, budowaną przez Ducha Św od momentu chrztu.
Dalej mamy sprzedających oliwę - są to kapłani w Kościele,
oni to "sprzedają" Eucharystię zwykłym wiernym. Wreszcie mamy
owe dziesięć panien - one to symbolizują Kościół w czasach
ostatecznych. Jest on podzielony na dwie części - jedni wierni
mają Eucharystię (mądre panny), a drudzy nie mają Eucharystii
lub uważają ją za niepotrzebną. Wszystkie panny natomiast,
a więc cały Kościół, czeka na przyjście Pana. Gdy Pan
przychodzi - Kościół się budzi ze snu, i niemądre panny,
ze wstydem zauważają, że są do tego wesela całkowicie
nieprzygotowane, dlatego żądają natychmiastowej pomocy
od drugiej części Kościoła który ma Eucharystię. Mądra
część Kościoła radzi im udać się do kapłanów od Eucharystii,
zamiast kombinować czy nie za pomocą kruczków prawnych
uda im się wepchać na to wesele. Konkluzję znamy - niemądre
panny wracają z oliwą, ale niestety jest już za późno,
albowiem Pan im odpowiada "nie znam was", i nie wpuszcza
ich na wesele - niemądre panny zatem spotkał los potępienia.

* * *

Nauka płynąca z tych przypowieści jest bardzo surowa.
Nikt nie ma "biletu do Nieba", i każdy człowiek musi
uważać jak wypełnia swe obowiązki.

1 P 4,17 Czas bowiem, aby sąd się rozpoczął od domu Bożego.
Jeżeli zaś najpierw od nas, to jaki będzie koniec tych,
którzy nie są posłuszni Ewangelii Bożej? 18 A jeżeli sprawiedliwy
z trudem dojdzie do zbawienia, gdzie znajdzie się bezbożny
i grzesznik?

* * *

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia,
życzę głębokiej zadumy nad mądrością Ewangelii.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

2. Data: 2017-12-31 09:48:10

Temat: Re: Wybrane przypowieści.
Od: micol <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-20 o 06:49, Nemrod pisze:
(...)
> [...]
> ponieważ Bóg nie potrzebuje wcale żadnych pieniędzy. Bóg natomiast
> pragnie czego innego - pragnie dusz ludzkich.
Czyli nie chce pieniedzy w jednej walucie ale jednak chce w innej.
Co wiecej, kazde dziecko przychodzace na swiat jest juz dluznikiem,
dlatego ze jego pra pra dziadkowie rzekomo popelnili jakis niegodny czyn.

3. Data: 2017-12-31 12:42:22

Temat: Re: Wybrane z swiata żywych.
Od: "Elden" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nemrod" <n...@t...crusader.knights.org> napisał w wiadomości

> Bóg natomiast
> pragnie czego innego - pragnie dusz ludzkich.

Im więcej dusz ludzkich ma bóg, tym większa jest potęga
właścicieli boga.

> Im więcej dusz ludzkich
> przyłącza się do Kościoła, tym większą wartość w oczach Pana ma ten
> Kościół. O to właśnie chodzi.
>
> Nemrod Vargardsson

Dokładnie o to chodzi : żeby pedałom i pedofilom
z Partii Watykańskiej żyło się wygodnie i dostatnio.
Im wiecej narkotyku dostarczą uzależnionym tym
więcej pieniedzy wyciągną od uzależnionych
i z Skarbu Państwa.

4. Data: 2018-01-02 21:09:50

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-31 o 09:48, micol pisze:
> Czyli nie chce pieniedzy w jednej walucie ale jednak chce w innej.
> Co wiecej, kazde dziecko przychodzace na swiat jest juz dluznikiem,
> dlatego ze jego pra pra dziadkowie rzekomo popelnili jakis niegodny czyn.

Nie zrozumiałeś o co chodzi, może lepiej zastanów się najpierw
zanim napiszesz kolejne bzdury nie na temat.

5. Data: 2018-01-02 21:10:02

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-12-31 o 12:42, Elden pisze:
> (...) potęga właścicieli boga.

Bredzisz, właścicelu tępej głupoty.

> Dokładnie o to chodzi : żeby pedałom i pedofilom
> z Partii Watykańskiej (...)

Wszyscy tacy, jeśli są, idą prosto na potępienie.
A co do losu złych sług, to już masz wyjaśnione,
w poprzrednim poście.

6. Data: 2018-01-03 18:38:49

Od: micol <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-02 o 21:09, Nemrod pisze:

> Nie zrozumiałeś o co chodzi, może lepiej zastanów się najpierw
> zanim napiszesz kolejne bzdury nie na temat.

Sam bzdury piszesz bezkrytycznie. Ta przypowiesc o talentach miala kilka
mniej lub bardziej udanych interpretacji, a ktora z nich jest wlasciwa i
dlaczego? Jaka ja mam gwarancje ze czytam cos co pochodzi od boga a nie
jakies kolejne wymysly czlowieka zmanipulowane przez innych ludzi?

7. Data: 2018-01-03 20:16:29

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-03 o 18:38, micol pisze:
> (...) Ta przypowiesc o talentach miala kilka
> mniej lub bardziej udanych interpretacji,

Inne interpretacje były zbyt niejasne lub zbyt infantylne.

> a ktora z nich jest wlasciwa i dlaczego?

Podałem swoją interpretację i uzasadnienie.
Ty nie podałeś nic poza bezmyślnym biciem piany.

> Jaka ja mam gwarancje ze czytam cos co pochodzi od boga a nie
> jakies kolejne wymysly czlowieka zmanipulowane przez innych ludzi?

Pewne gwarancje daje logika, o ile umiesz myśleć,
czego jak na razie nie udowodniłeś.

Bycie wyznawcą Chrystusa nie zwalnia z myślenia:

Mk 8,21 I rzekł im: <<Jeszcze nie rozumiecie?>>

8. Data: 2018-01-03 20:28:41

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-03 o 20:16, Nemrod pisze:

> Pewne gwarancje daje logika,

LOL
Wiara i logika? To sprzeczność.

> o ile umiesz myśleć,
> czego jak na razie nie udowodniłeś.
>
> Bycie wyznawcą Chrystusa nie zwalnia z myślenia:

Ale wyznawcom zabrania się samodzielnego myślenia.
Jak sama nazwa wskazuje, mają WIERZYĆ (WYZNAWAĆ). Bezmyślnie.

Logika wskazuje, że Maryja nie była dziewicą.
Więc żeby uniknąć skandalu obyczajowego, wyznawcy Chrystusa sami się
zwolnili z myślenia.

Skoro MUSIAŁA być dziewicą, to ciąża MUSIAŁA być cudem. To przecież
logiczne... :):)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

9. Data: 2018-01-03 21:04:36

Od: Nemrod <n...@t...crusader.knights.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-01-03 o 20:28, Kviat pisze:
> Wiara i logika? To sprzeczność.

Zależy w co wierzysz. Dla mnie np sprzeczności nie ma.
Ale jeżeli wierzysz w nieistnienie Boga, to oczywiście
sprzeczność masz zagwarantowaną, religiancie.

> Ale wyznawcom zabrania się samodzielnego myślenia.
> Jak sama nazwa wskazuje, mają WIERZYĆ (WYZNAWAĆ). Bezmyślnie.

Tylko tacy, którzy nie należą do jedynie słusznego Kościoła
Katolickiego. Tutaj samodzielne myślenie jest premiowane.

> Logika wskazuje, że Maryja nie była dziewicą.
> (...)

Pomyliłeś logikę z domniemaniem.
Zastanów się lepiej zanim napiszesz kolejne bzdury.

Syr 27,4 Gdy sitem się przesiewa, zostają odpadki,
podobnie [okazują się] błędy człowieka w jego rozumowaniu.

> Powrotu do zdrowia życzę.

Powrotu do Ewangelii życzę.

10. Data: 2018-01-03 21:55:02

Od: micol <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Inne interpretacje były zbyt niejasne lub zbyt infantylne.

Tak mowisz. Te o ktorych czytalem nie byly wcale niejasne ani infantylne.

> Podałem swoją interpretację i uzasadnienie.
> Ty nie podałeś nic poza bezmyślnym biciem piany.

Moglbym przytoczyc kilka z tych ktore pisali m.in. zawodowi teologowie,
moglbym tez podac swoja interpretacje, co nie przybliza nas do
rozwiazania problemu tj. ktora z nich jest wlasciwa, bo niby kto mialby
o tym zdecydowac? Z drugiej strony nie powinno byc tak ze kazdy sobie
interpretuje tak jak mu sie podoba.

> Pewne gwarancje daje logika, o ile umiesz myśleć,
> czego jak na razie nie udowodniłeś.
>
> Bycie wyznawcą Chrystusa nie zwalnia z myślenia:
>
> Mk 8,21 I rzekł im: <<Jeszcze nie rozumiecie?>>

Logika dopuszcza wszystkie interpretacje, ktore nie sa z logika
sprzeczne. A jednoczesnie moga byc od siebie rozne.

Jakie autorytety będzie miała młodzież?
Co czytacie
Cenzura przez durniów dźwignią popularności Prawdy :-)
Polska lekcja.
Kobieta, mężczyzna i dziecko.