Wybuch gazu -W butli

1. Data: 2015-02-10 20:00:50

Temat: Wybuch gazu -W butli
Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam W domu jednorodzinnym mam gaz z
butli.Mój niepokoj wzbudzają częste donesienia w mediach o wybuchach butli, raz nawet
pokazano butlę z rozdartym płaszczem i co ?. I nic - brak dalszego ciągu , wnioskow
dlaczego tak sie stało,jak temu zapobiec, czy wina np przerdzewiałej butli? Zato
głowne tematy to gender lub tym podobne bzdety medialne. Może ktoś z forumowiczów się
wypowie dlaczego butla wybucha, na co zwracać uwagę itp. pozdrawiam

2. Data: 2015-02-10 20:18:29

Temat: Re: Wybuch gazu -W butli
Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-10 o 20:00, a...@g...com pisze:
> [...]
> przerdzewiałej butli? Zato głowne tematy to gender
> lub tym podobne bzdety medialne. Może ktoś z
> forumowiczów się wypowie dlaczego butla wybucha,

Po pierwsze, wyrównywanie spacją to kiepski pomysł.
Po drugie, zawijanie wierszy naprawdę nie boli.
Po trzecie, to nie jest forum.

Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co
spowoduje jego zapłon. Powody nieszczelności mogą być różne - rdza,
uszkodzony zawór, uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też
uszkodzony wąż. Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do
wydostania się gazu.

3. Data: 2015-02-10 20:45:16

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 20:18:29 +0100, BQB napisał(a):

> Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co
> spowoduje jego zapłon.

Niom, a to tajemnicze "COŚ" to (o tempora, o mores) zwyczajne POWIETRZE:
wystarczy, że propan-butan zmiesza się z nim w odpowiedniej proporcji tj
1,5 % gazu w danej objętości i mamy mieszaninę wybuchową - w tym momencie
następuje WIELKIE BUM. Dla gazu ziemnego (tego "w rurach") proporcja ta
wynosi 5 %.

PS. O smażeniu zamkniętej butli z gazem na ogniu nawet nie wspominam, gdyż
chociaz BUM jest równie duże, to wtedy działa nieco inny mechanizm 333-]

4. Data: 2015-02-10 20:50:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> uszkodzony zawór, uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też
> uszkodzony wąż. Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do

...czyli ogólnie (dla gazu ziemnego i z butli): prócz prowadzenia kontroli
szczelności instalacji i kontroli płomienia w piecyku gazowym w łazience
czy c.o. (jesli ktoś ma taki)- nie dopuszczać do niekontrolowanego zalania
palnika przez wodę/zupę/itp., do nieuwaznego zapalania tegoż palnika
(zdarza się, że "nie załapuje" - a człowiek tego nie zauważa i odchodzi),
itp setki sytuacji.

5. Data: 2015-02-10 20:56:19

Od: j...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uszkodzony zawór, uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też
> uszkodzony wąż. Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do

Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

6. Data: 2015-02-10 21:14:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 11:56:19 -0800 (PST), j...@p...fm napisał(a):

> Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

Jak nie będzie szczelna, to też wybuchnie - ale od czego innnego :-))

7. Data: 2015-02-10 21:28:17

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 10 lutego 2015 20:00:51 UTC+1 użytkownik a...@g...com napisał:
> [...]
wypowie dlaczego butla wybucha, na co zwracać uwagę itp. pozdrawiam

Na to ze butla przerdzewieje i ją rozerwie bo będzie słabsza nie licz. Tego rodzaju
pojemniki rdzewieją w ten sposób ze robi się malutka dziurka. Jak butla jest
rozerwana po wybuchu to oznacza że gaz się ulatniał na zaworze albo za nim.
Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla
rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało. Kup czujnik wykrywający propan i butan. Częste
doniesienia to jedno na dwa miesiące. Przy liczbie butli jak jest w Polsce w użyciu
nie da się na kilku przypadkach rocznie zrobić żadnej statystyki. Gaz płynny z
niebieskiej butli to bardzo bezpieczne paliwo pod warunkiem zachowania ostrożności na
minimalnym poziomie. W pomieszczeniach gdzie jest instalacja oparta na gazie z butli
powinna być inna wentylacja niż przy gazie ziemnym. Dlatego nie wolno używać butli w
domach w których jest gaz z rury. Jeśli masz w kuchni w okolicach butli i kuchenki
kratkę wentylacyjną przy podłodze i zachowujesz zasady bezpiecznego użytkowania
instalacji to nic Ci nie grozi. Istotne na przykład jest odkręcanie zaworu na butli.
Nie powinno się go odkręcać do oporu ani zakręcać z siłą ile bozia dała.

8. Data: 2015-02-10 21:33:25

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 10 Feb 2015 12:28:17 -0800 (PST), k...@g...com
napisał(a):

> Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla
rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało.

:-DDD

9. Data: 2015-02-11 17:57:02

Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Jak nie będzie szczelna, to też wybuchnie - ale od czego innnego
> :-))

wybuchnie gaz który się wydostał a nie butla, ani też gaz który jest w
butli

10. Data: 2015-02-11 20:05:35

Od: Frez <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-02-10 o 20:56, j...@p...fm pisze:

> Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

A nie wywali pierwej zaworu?

bluray 3d i zwykly kabel hdmi
Lodowka WYSOKA i WASKA
Re: Urządzone apartamenty