Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Wymagania/oczekiwania wobec [potencjalnego] partnera w związku (było: Cholerna zazdrość...). Wymagania/oczekiwania wobec [potencjalnego] partnera w związku (było: Cholerna zazdrość...).

Wymagania/oczekiwania wobec [potencjalnego] partnera w związku (było: Cholerna zazdrość...).

From: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Wymagania/oczekiwania wobec [potencjalnego] partnera w związku (było:
Cholerna zazdrość...).
Date: Tue, 02 Apr 2002 21:20:40 +0200

Wątek "Cholerna zazdrość..." zwrócił uwagę na ważną rzecz - mianowicie
na to, że każdy człowiek ma wobec osób, z którymi się wiąże, mniejsze
lub większe wymagania.
Poniżej zebrałem listę powodów, dla których rezygnuje się (rzeczywiście
lub pozornie) z tych wymagań wraz z mymi komentarzami (i wydumanymi
często nieco ostrymi przykładami - celowo:-)).

1. "Kocham go/ją" - jest to najwspanialsza i jedyna warta rozważenia
przyczyna. Truizmem jest stwierdzenie, że miłość wiąże się też z
akceptacją etc. Jedyne niebezpieczeństwo, to pomylenie miłości z
zakochaniem, kiedy wydaje się, że to że on lubi często i sporo wypić, że
ona pracowała w agencji etc., wcale nam nie przeszkadza - cóż,... gdy
zakochanie trochę osłabnie to zaczyna naprawdę bardzo przeszkadzać i
związek...
2. "Bo nie znajdę nikogo lepszego i zostanę sam/sama" - na pierwszy rzut
oka wydaje się, że jest to pozytywna przyczyna (jakże często miewa się
naprawdę wyśrubowane wymagania:-)), tym bardziej że "lepszy rydz niż
nic", ale... Taka osoba jest sfustrowana, że ta druga osoba w gruncie
rzeczy jej nie odpowiada i dalej szuka swego księcia /księżniczki i
różnie bywa z dotychczasowym związkiem...
3. "Bo czuję się (jestem postrzegany) lepszy/lepsza" - taka osoba wiążąc
się z tym kimś chce pokazać, jaka to jest wspaniała, bo poświęca się dla
tego alkoholika, albo tej byłej prostytutki (a przecież mogła wziąć
kogoś lepszego) - ja nie muszę pisać, jak takie postawy mnie mierzą
(mierzić:-)), bo o umartwianiu się na pokaz pisano już tysiące lat temu.
4. "Bo mam z tego korzyści" - osoby te starają się związać z osobami,
które lub których krewni/znajomi etc. mogą pomóc np. w karierze. Tyle
tylko, że takie związki przeważnie mają dwie fazy - kiedy udaje się, że
jest się szczęśliwy (bo jest to potrzebne) i kiedy daje się tej drugiej
osobie w kość (gdy nie jest już ona potrzebna).
5. "Bo tak wypada" - tutaj posłużę się wielce wymownym przykładem:
Mężczyzna chce się związać z dziewicą, a wiąże się z kobietą o bujnej
przeszłości. Nie chce okazać się "prymitywnym samcem" więc udaje, że ta
przeszłość mu nie przeszkadza. Tyle tylko, że stara się podświadomie za
nią karać tę kobietę, a formalne powody - cóż... powód zawsze się
znajdzie.:-)
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.